Ale warto wiedzieć co sie leje
Np rycyna rycynie nierówna,oto dane techniczne kolejnej odmiany rycyny,pochodzace ze
stronyhttp://www.jazzmotorsports.com/sh ... cts_id=207
Pro Series 927 Castor, 2-Cycle, 16oz/473ml plastic bottles
[MC349-1251] $6.66
Click to enlarge
Castor 927 is a unique blend of highly refined castor oil, a specially prepared synthetic and an additive system that reduces carbon and gum formation and provides excellent rust & corrosion protection. Castor 927 also contains an exclusive additive that keeps power valves cleaner and working properly. For all of us that wish to keep our air and water cleaner, Castor 927 is biodegradable. Castor 927 keeps on lubricating; where other lubricants turn to carbon or vaporize, and provides extra protection on cylinder walls, bearing journals and other critical areas at temperatures much higher than other lubricants. Technical Data: Color D 1500 Yellow Gravity °A.P.I. 17.6 Viscosity SUS @ 100°F 617 Viscosity SUS @ 210°F 73 Viscosity cSt @ 40°C 133.1 Viscosity cSt @ 100°C 13.79 Pour Point, °F -5 Flash Point, °F 420 Fire Point, °F 480 Viscosity Index 99 SAE Viscosity 40
Jest to olej stoswany do Dragsterów zasilanych metanolem w którym zawartośc Nitra dochodzi do ponad 50%
porównajcie sobie z Castrolem R40, lub następnym .A oto kolejny "Gracz" na rynku- KLOTZ- benol
http://www.klotzlube.com/tech/BC-175-1.pdf
Producent wręcz przestrzega przed jakimkolwiek dodawaniem petrooleji i syntetycznych dodatków.Niema ograniczeń co do obrotów max. silnika,Nom i.. właśnie,
stosunek oleju do metanolu, 1:5 czyli 20%
Z syntetykiem jest podobnie
http://www.klotzlube.com/tech/KL-200.pdf,dla silników rc z obrotami powyżej 2000otys ilość jego w paliwie od 15% do 18%.
Myślę ze bardziej wiarygodny jest produkt z kraju, gdzie wymyślili silnik żarowy, w ogóle zabawe z nitrometanem i powerboats.