Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 27 kwi 2024, 17:47

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27 mar 2006, 23:40 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 08 sty 2006, 22:23
Posty: 137
Jako, że dyskusja ma charakter bardziej techniczny niż "zakupowy" przenosze ten temat do mechaniki :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 mar 2006, 10:08 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Elwis. Ja nie znam bardziej wyżyłowanych i mocniejszych silników od tych naszych łodkowych silnik od Formuły 1 to przy naszym CMB nawet tym starszym to jest małe piwo! warunki pracy naszych silników są o wiele bardziej ekstremalne niż innych motorów. ja dlatego stosuję kilka rodzajów olei ponieważ chcę zabezpieczyć motorkowi pełne smarowanie w całym zakresie pracy. oleje mają rózne parametry i to decyduje> nie wiem tak naprawde czy to daje jakiś efekt, ale od kiedy zacząłem stosować takie mieszanie olejów to motorki jakby mniej mi się rozlatują i szybciej się kręcą. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Paliwo
PostNapisane: 28 mar 2006, 14:08 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 mar 2006, 02:37
Posty: 327
Lokalizacja: Warszawa
Ale warto wiedzieć co sie leje :wink: Np rycyna rycynie nierówna,oto dane techniczne kolejnej odmiany rycyny,pochodzace ze stronyhttp://www.jazzmotorsports.com/sh ... cts_id=207
Pro Series 927 Castor, 2-Cycle, 16oz/473ml plastic bottles
[MC349-1251] $6.66



Click to enlarge
Castor 927 is a unique blend of highly refined castor oil, a specially prepared synthetic and an additive system that reduces carbon and gum formation and provides excellent rust & corrosion protection. Castor 927 also contains an exclusive additive that keeps power valves cleaner and working properly. For all of us that wish to keep our air and water cleaner, Castor 927 is biodegradable. Castor 927 keeps on lubricating; where other lubricants turn to carbon or vaporize, and provides extra protection on cylinder walls, bearing journals and other critical areas at temperatures much higher than other lubricants. Technical Data: Color D 1500 Yellow Gravity °A.P.I. 17.6 Viscosity SUS @ 100°F 617 Viscosity SUS @ 210°F 73 Viscosity cSt @ 40°C 133.1 Viscosity cSt @ 100°C 13.79 Pour Point, °F -5 Flash Point, °F 420 Fire Point, °F 480 Viscosity Index 99 SAE Viscosity 40
Jest to olej stoswany do Dragsterów zasilanych metanolem w którym zawartośc Nitra dochodzi do ponad 50% :!: porównajcie sobie z Castrolem R40, lub następnym .A oto kolejny "Gracz" na rynku- KLOTZ- benol
http://www.klotzlube.com/tech/BC-175-1.pdf
Producent wręcz przestrzega przed jakimkolwiek dodawaniem petrooleji i syntetycznych dodatków.Niema ograniczeń co do obrotów max. silnika,Nom i.. właśnie, stosunek oleju do metanolu, 1:5 czyli 20% :lol:
Z syntetykiem jest podobnie http://www.klotzlube.com/tech/KL-200.pdf,dla silników rc z obrotami powyżej 2000otys ilość jego w paliwie od 15% do 18%.
Myślę ze bardziej wiarygodny jest produkt z kraju, gdzie wymyślili silnik żarowy, w ogóle zabawe z nitrometanem i powerboats.

_________________
Nie popełnia błędów ten, co nic nie robi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 mar 2006, 17:06 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2006, 21:24
Posty: 233
Lokalizacja: olsztyn
podobni jak chłopcy z łodzi kiedyś używałem SHELLA i do 3,5 cmb oraz 15 picco i muszę powiedzieć że nie miałem wtedy problemów z silnikami .ale póżniej i tak lałem rycynę. marek ż


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 mar 2006, 19:57 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2006, 19:28
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
Zauważyłem problem na tej stronie.Ekran jest za szeroki i chcąc przeczytać trzeba przesunąć całą stronę. Czy to problem na stronie czy moja mierna znajomość komputra. Ale na innych stronach jest OK. S.G.

_________________
PL - 454
mountain454@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 mar 2006, 19:59 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2006, 19:28
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
Przepraszam .To tylko 3 strona jest felerna 4 jest OK. S.G.

_________________
PL - 454
mountain454@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 kwi 2006, 11:00 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 12 lut 2006, 16:37
Posty: 1
Lokalizacja: Gdańsk
Jak miałem nowy motorek to na paliwie standard pływał lepiej niz teraz na nitro (do 20 %). Jak sie okazało to motor był mocno doprężony...za mocno świeca starczała na jedno odpalenie jak model spywał do brzegu to musiałem wkrecać nową. Co do nitra i wypalajacych sie głowic to trzeba doświadczalnie doobrać moment zapłonu (sprężanie) i tyle :-)
Pozdrawiam Bartek,Gdańsk.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Paliwo
PostNapisane: 02 kwi 2006, 11:19 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 mar 2006, 02:37
Posty: 327
Lokalizacja: Warszawa
To oczywiste :lol:

_________________
Nie popełnia błędów ten, co nic nie robi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwi 2006, 21:08 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2006, 21:24
Posty: 233
Lokalizacja: olsztyn
pytanie do staśków. klotz to jest rycyna tak wynika z opisu na stronie producenta. to po groma jeszcze lać drugą rycynę (castor).natomiast interesuje mnie edl czemu tylko 4%.jak sobie przypominam to tyle dolewałem rycyny do syntetyka shela .pozdrawiam marek ż :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwi 2006, 21:12 
:idea:


Ostatnio edytowano 31 gru 2006, 02:23 przez meniu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwi 2006, 22:16 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2006, 21:24
Posty: 233
Lokalizacja: olsztyn
witaj meniu
na wcześniej podanym linku do strony znalazłem opis oleju na bazie rycynymarek ż :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2006, 23:10 
Offline
Adept
Adept
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 maja 2006, 22:48
Posty: 25
Lokalizacja: Mokotów
Myślę, że warto zajrzeć na

http://www.modeltechnics.com/glowfuel/glowfuel.html

http://www.modeltechnics.com/ingredient ... ients.html i

http://www.modeltechnics.com/glowfuel/mixing.html

niestety po murzyńsku

_________________
PMK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 wrz 2006, 20:45 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2006, 21:24
Posty: 233
Lokalizacja: olsztyn
a może koledzy zaproponują skład paliwa do czarnego cmb leje teraz 15% rycyny 20%nitra i reszta spiryt ale może coś ciekawszego pozdrawiam :wink: marek ż


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: PALIWO
PostNapisane: 17 wrz 2006, 23:21 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2006, 00:46
Posty: 413
Lokalizacja: Warszawa
Marek lejesz za dużo NITRA , wystarczy 10%

Taniej i lepiej dla silnika .

Pozdrowienia :idea: :!:

_________________
MAREK POL-455
marko52@konin.lm.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 wrz 2006, 08:30 
:idea:


Ostatnio edytowano 31 gru 2006, 02:24 przez meniu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL