Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 28 kwi 2024, 01:37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26 mar 2006, 19:20 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2006, 19:28
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
Nie, tylko trzeba przyjechać z własnym naczyniem.S.G.

_________________
PL - 454
mountain454@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 mar 2006, 20:27 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 09 lut 2006, 15:23
Posty: 189
Lokalizacja: Sompolno
:D

_________________
Czy potrafisz patrzeć nie po to by widzieć, ale po to by dostrzec?


Ostatnio edytowano 28 kwi 2006, 22:47 przez WHITE&RED, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 mar 2006, 20:38 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 mar 2006, 02:37
Posty: 327
Lokalizacja: Warszawa
Kurde Panie Stasiu tak myślałem :!: :!: Że cyrograf trza podpisać,a nadaje sie napewno bo sam go spróbowałem jak mi sie wacha skończyła w Fiacie,ino troche plackami cuchło :lol: Poza tym od czasu kryysu paliwowego w latach 80tych cała północno zachodnia Brazylia jeżdzi na ,metanolu!!

_________________
Nie popełnia błędów ten, co nic nie robi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 mar 2006, 21:09 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 20 lut 2006, 23:34
Posty: 115
5-8 % to nawet dla Lodzi za malo. Uzywamy 10 % oleju bez zadnej szkody dla silnikow. Ale moze nasze motory sa z lepszych tworzyw niz CMB alb nasz olej lepszy niz KLOTZ czy EDL :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 mar 2006, 21:30 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2006, 21:24
Posty: 233
Lokalizacja: olsztyn
white & red
stasiu a tak przy okazji czemu tyle składników paliwa,rozumiem nagar itp ale czy to jest umotywowane czy też po prostu ten skład paliwa przejąłeś od innych bo się sprawdził .pozdrawiam marek ż :?: :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 mar 2006, 21:40 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2006, 21:24
Posty: 233
Lokalizacja: olsztyn
aha przypomniałem sobie odnośnie ilości nitra w 15 2 wersje.
1.od 20% nie ma problemu z regulacją
2.jak się już nie miesza to włączam mieszadełko w zbiorniku
i kto to mówił :?: :wink: :lol: pozdrawiam marek ż


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 mar 2006, 22:48 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 09 lut 2006, 15:23
Posty: 189
Lokalizacja: Sompolno
:D

_________________
Czy potrafisz patrzeć nie po to by widzieć, ale po to by dostrzec?


Ostatnio edytowano 28 kwi 2006, 22:47 przez WHITE&RED, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Paliwo do FSR
PostNapisane: 26 mar 2006, 23:31 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 mar 2006, 02:37
Posty: 327
Lokalizacja: Warszawa
nie widzę różnicy w 10 czy 15% nitra więc leję mniej bo to nie ma sensu.Większa ilość nitra musi iść w parze z drapaniem tulei bo w innym razie bardzo szybko wypalają się tłoki i głowice i moim zdaniem też bez rewelacyjnych efektów,Ale-każdy ma swoją teorię na ten temat i robi jak uważa,co można czasami wyczuć podczas grzania motorów kiedy nie daje się wytrzymać i oddychać gdy zawieje spalinami w moją stronę.Pozdrawiam S.Cz.
_________________To prawda ze miedzy 10 a 15% niewidac róznicy w osiagach ślizgu natomiast 20% to niedokońca prawda,róznica jest wyrażna,sa na to wyniki badań zamieszczone w ksiażce Wiesława Schiera pt'Miniaturowe silniki spalinowe"Co do drapania to owszem,Przy większej ilości nitra powiedzmy 25% rycyna i inne oleje mineralne "niewyrabiają',tzn nawskutek wiekszej temp. tracą lepkość a tym samym ilośc filmu olejowego,z tąd Castrol dodaje do swoich oleji,w tym M-ki przerózne dodatki homogenizujace majace zapobiec rozpadaniu sie czasteczek oleju przy wyzszych temp.,i tym samym utracie lepkości.Oto dane Castrola R40,proszę zwrócić uwagę na lepkość przy 100 stopniach celsjusza.Kto przysięgnie że w 15ce lub 7,5 pracujacej na paliwe z zawartoscią 20%nitra temperatura gładzi cylindrowej i głowicy niebędzie wyższa niż 100 stopni :?:
————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————
Dane analityczne są wartościami średnimi.
Potwierdzamy niniejszym, iż zgodnie z posiadaną wiedzą dane powyższe odpowiadają bieżącym informacjom i naszym opracowaniom.
Zastrzega się prawo do zmiany składu produktu w celu poprawienia jakości wyrobu.
Castrol Lubricants Sp. z o.o. i Spółka, Spółka Jawna
Data weryfikacji: październik 2003
Castrol R 40
Typ: olej silnikowy na bazie oleju rycynowego do podrasowanych silników dwusuwowych.
Zalecany stosunek mieszanki około 1:20. Klasyczny olej wyczynowy w sporcie żużlowym.
(Używany może być także w silnikach czterosuwowych na jeden bieg sportowy, później
musi być usunięty)
Klasa lepkości: SAE 40
Charakterystyka:
Środek smarowy na bazie roślinnej, rozkładany biologicznie w 100% przez
mikroorganizmy, jak np. grzyby, bakterie. Nie zagraża wodzie gruntowej
i pitnej, jest całkowicie ekologiczny. Zawiera substancje czynne, zmniejszające skłonność
do gwałtownego starzenia się. Mimo to nie należy stosować go na odcinkach dłuższych
niż 2.000 - 3.000 km. Zalecane jest opróżnienie silnika przy dłuższych postojach.
Nie może być mieszany z olejami mineralnymi. Przy wymianie oleju na świeży należy
wykonać płukanie silnika (np. olejem maszynowym).
Własności fizyko-chemiczne:
Lepkość w temp. 100° C 14,6 mm2 /s
Lepkość w temp. 40 °C 142 mm2 /s
Wskaźnik lepkości 101
Temp. płynięcia (Pour Point) - 33° C
Temp. zapłonu 234° C
Gęstość w temp. 15° C 955 kg/m3
Ten produkt jest nieszkodliwy dla środowiska.

_________________
Nie popełnia błędów ten, co nic nie robi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 mar 2006, 23:42 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 mar 2006, 02:37
Posty: 327
Lokalizacja: Warszawa
Jedynym pewnym typem oleii zapewniającym dobre smarowanie,przy paliwie powyzej 20% nitra,są oleje Sylikonowe,i syntetyki :!: Tak też niedziwne jest dlamnie że leje pan,panie Stasiu Klotz i Edl,dodatkowo do paliwa :)

_________________
Nie popełnia błędów ten, co nic nie robi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 mar 2006, 10:02 
:idea:


Ostatnio edytowano 31 gru 2006, 02:23 przez meniu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 mar 2006, 19:45 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2006, 19:28
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
I ja też. S.G.

_________________
PL - 454
mountain454@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Paliwo
PostNapisane: 27 mar 2006, 19:59 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 mar 2006, 02:37
Posty: 327
Lokalizacja: Warszawa
Lanie do paliwa oprócz rycyny syntetyka,jest celowe,tylko nierozumiem po jakiego grzyba,lać dwa syntetyki :?: Dlatego ze tak inni robią?!Przecież jeśli się wleje do paliwa z rycyną ,syntetyka,np Klotz-a to w zupełności powinien chronić silnik przed zatarciem

_________________
Nie popełnia błędów ten, co nic nie robi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 mar 2006, 20:02 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2006, 19:28
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
Tak leją najlesi zawodnicy Świata i trzeba brać z nich przykład. Oni zjedli zęby na tym a my się uczymy, więc uczmy się ma błędach innych. S.G.

_________________
PL - 454
mountain454@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 mar 2006, 23:08 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Stasiu! My już w zasadzie nie musimy się uczyć od Tych gdzieś tam Asiorów! pomalu to sie zmienia!! niektóre tematy to MY mamy opanowane najlepiej na świecie!! i to nas mogą podglądać inni! Patrz: śruby przekładnie i inne elementy! w niczym nie odbiegamy od innych nacji!!! wiemy to, Polska myśl techniczna kwitnie!! W temacie paliw również. pozdrowionka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Paliwo
PostNapisane: 27 mar 2006, 23:35 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 mar 2006, 02:37
Posty: 327
Lokalizacja: Warszawa
ZGADZAM SIĘ Choć to wstyd przyznać się ale bałem się tego napisać dopuki, doputy Pan Ciachu, tego nieoświadczył.
A pozatym Panie Stasiu, własnie tak działa marketing,Przecież jak wygra taki Folkson,lub Cassini, kilka prestiżowych zawodów,to niema lepszej reklamy dla dilera, jak zaproponowac takiemu zawodnikowi by reklamował jego asortyment w zamian za np. darmowy olej na cały sezon, a jak on przygotowuje paliwo to jóż jego sprawa.
A jeśli miniaturowe silniki opierają sie na "dorosłej" technice i doświadczeniach,to niespotkałem się z czymś podobnym żeby do paliwa w dwusuwach, lano dwa różne oleje syntetyczne. :)

_________________
Nie popełnia błędów ten, co nic nie robi.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL