Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 29 kwi 2024, 07:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: MVVS 2,0ccm
PostNapisane: 23 cze 2009, 06:51 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 15 gru 2007, 14:18
Posty: 64
Wczoraj przyszedł do mnie kolega z nowym mvvvs. Zakupił ten motorek do latadła i stwierdziłem, że należy go przed pierwszym uruchomieniem rozebrać, co spotkało sie z protestem kolegi ,jako , że motor nowy nie należy rozbierać. Nauczony doświadczeniem z mv 6,5 i 3,5 zmusiłem go do rozbiórki.. :D . Po odkręceniu dekla karteru , cud malina, czystko super. Silnik jednak w jednym położeniu podpadał. Rozebrałem w pył motorek, najgorzej było z wałem bo pasowanie w mvvs jest przypadkowe. Wał wyprasowałem na prasie, i tu o zgrozo zobaczyłem wielki nadlewek w karterze, który przy pierwszym skrobnieciu odleciał..Ogólne mycie silnika dało efekt w postaci srebrzanki , Jedno łozysko jest zasyfione śrutem poprodukcyjnym tak, że prawdopodobnie zostanie zmienione na SKF. Temat ten założyłem jako ciekawostke, choc nie pływam w fSR , moja wiedza na temat motorków jest znkoma, to "coś" tam z modelarni lotniczej wyniosłem.. Z pełną odpowiedzialnością twierdze, iz każdy nony motor marki MVVS należy rozebrać i dokładnie obejżeć.

Pozdrawiam Michał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: MVVS 2,0ccm
PostNapisane: 23 cze 2009, 08:50 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 sty 2007, 20:40
Posty: 654
Lokalizacja: Konin/Poznań
Jak kazdy inny motor a szczególnie CMB MIchał

_________________
FSR V-3,5 V-15 PL-446
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/JR 3810
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/JR 3810

******MISTRZ POLSKI*******
Obrazek
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: MVVS 2,0ccm
PostNapisane: 25 cze 2009, 06:56 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 15 gru 2007, 14:18
Posty: 64
motor juz wyczyszczony i złozony, kręci się duzo lepiej, teraz pytanie do fachowców. okno w tuleji jest nieproporcjonalnie mniejsze niż okno wydechu w karterze. Czy tak ma byc czy to kolejna niedoróba? Mam wrażenie,że okno tuleji przysłania połowe okna karteru.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: MVVS 2,0ccm
PostNapisane: 25 cze 2009, 14:20 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Motorki MVVS z racji swojej ceny i prostoty wykonania idealnie nadają się do nauki i zdobywania doświadczeń. W tym roku zaczęliśmy z synkiem uzytkować MVVSa 3,5 ccm. Motorek został zakupiony w sklepie i był fabrycznie nowy. Pierwsze co zrobiłem, to go rozłozyłem na czynniki pierwsze, łącznie z wyjęciem łożysk. Nawet go nie myłem, ponieważ stwierdziłem, że z karteru trzeba wyfrezować tyle nadmiaru aluminium ,ze mycie wstepne nie ma sensu. Po wszystkich operacjach kosmetycznych, które polegały na dopasowaniu kanałów w karterze do wielkości okien dolotowych w tulei, drobnych poprawkach kosmetycznych wału i tulei i kiedy silnik zaczął wreszcie wyglądać jako tako, umyłem to wszystko porządnie złożyłem i od tej pory silnik pracuje bardzo dobrze, równo i wg mnie idealnie nadaje się do STD. Uważam, że najlepiej wykonanym elementem jest gaźnik, który jest wykonany bardzo dobrze i w zasadzie nie wymaga żadnych ingerencji w konstrukcję. Tu nie potrzeba niczego piłować i stępiać krawędzi. gaźnik pracuje prawidłowo w całym zakresie. Nie wydaje mi się konieczne zmienianie wysokości okien ani tym bardziej zmiana kątów otwarcia i zamknięcia na wale silnika. MVVS najwyższy moment obrotowy uzyskuje przy niskich dość obrotach (14-16 tys) i wtedy ma najwyższą moc. wszelkie zmiany mogą pogorszyć tą zależność i motor może stać się bardzo trudny do regulacji i kapryśny, zwłaszcza , że trzeba obyć się bez nitrometanu. Ważną rzeczą jest zachowanie szczelności układu wydechowego, ponieważ wtedy silnik w ogóle przestaje dobrze pracować.
Odnośnie pytania pana Hoffy :wink: to jak najbardziej należy te otwory dopasować, tylko trzeba uważać,żeby nie przedobrzyć, bo wtedy należy zakupić nowy karter a to wiąże się z kosztami :rogal:
A.C.
temat przeniesiemy do działu "mechanika" bo bardziej dotyczy zagadnień tecnicznych niż ciekawostek

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: MVVS 2,0ccm
PostNapisane: 25 cze 2009, 23:03 
Offline
Adept
Adept
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2009, 20:55
Posty: 22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam. Mam na imię Marcin pochodzę z Bydgoszczy i to ja jestem posiadaczem tego małego motorka. Wspólnie z Michałem wyczyściliśmy silniczek, jednak mam pytanie do fachowców. Na jakim paliwie i w jaki sposób najlepiej docierać silniczek.

_________________
Pozdrawiam Marcin


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: MVVS 2,0ccm
PostNapisane: 26 cze 2009, 11:51 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 15 gru 2007, 14:18
Posty: 64
problem w tym, że to okno tulejijest duzo mniejsze niż karteru, Raczej nie odważe sie ingerowac w to, brak mi wiedzy na ten temat, :!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: MVVS 2,0ccm
PostNapisane: 28 cze 2009, 23:49 
Offline
Adept
Adept
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2009, 20:55
Posty: 22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam, silnik dzisiaj odpalony ale były problemy z regulacją. Trwało to około 30 minut ale się udało. Silniczek cyka jak należy. Dzisiaj wypaliłem pół litrowy zbiorniczek paliwa, ale na trzy razy. Wg kolegów silniczek będzie długo służył ponieważ ma bardzo dobrą kompresję. Jutro dalej będę docierał i regulował.

_________________
Pozdrawiam Marcin


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: MVVS 2,0ccm
PostNapisane: 29 cze 2009, 14:52 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 15 gru 2007, 14:18
Posty: 64
szkoda, że nie widziałem pierwszego odpalania.. to , że ma kompresje to nic jeszcze nie znaczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: MVVS 2,0ccm
PostNapisane: 30 cze 2009, 22:41 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 mar 2006, 02:37
Posty: 327
Lokalizacja: Warszawa
marcino477, na paliwie Stadart FAI,zwanej "zupą" powinien ci się elegancko dotrzeć.

Jak chcesz to poszukaj sobie info w jaki sposób jest dławiona moc silników skuterów w celu otrzymania homologacji,tam znajdziesz odpowiedż na "problem" Mike217:)

_________________
Nie popełnia błędów ten, co nic nie robi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: MVVS 2,0ccm
PostNapisane: 30 cze 2009, 23:01 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 12 lut 2006, 22:08
Posty: 60
Witam.
A jak chcesz uzytkować go dłużej,to pozostań na "zupie".
Dodatki zniszcza to maleństwo.
Wiem,bo sam to zrobiłem. :placzek: :placzek:


Pozdrawiam

Roman

POL-450

_________________
PL-450


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: MVVS 2,0ccm
PostNapisane: 30 cze 2009, 23:08 
Offline
Adept
Adept
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2009, 20:55
Posty: 22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam, dziś znowu silniczek został odpalony. Pracuje na mieszance metanol 80% i olej rycynowy 20%. I świeca O.S. A3 , bardzo dobrze odpala na tej świecy.

_________________
Pozdrawiam Marcin


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: MVVS 2,0ccm
PostNapisane: 02 lip 2009, 23:52 
Offline
Adept
Adept
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2009, 20:55
Posty: 22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam, a oto filmik z docierania http://www.youtube.com/watch?v=IOHU7aEgCTY

_________________
Pozdrawiam Marcin


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL