Sezon się skończył, więc jest więcej czasu na tzw teorię
. Miło mi,że chcesz poczytać moich porad na temat motorka.Choć inni mają nie mniejsze doświadczenie niż ja , a nawet większe.
Odnośnie silnika AQUA KRAFT to w zasadzie pracuje on na każdym paliwie. W klasie Standard jak wiadomo nitrometan jest zabroniony więc siłą rzeczy musi on pracować na paliwie tylko z olejem. Zauważyłem ,ze młodzi adepci modelarstwa przeceniają zastosowanie nitrometanu w paliwie i dla nich jeżeli go nie ma to silnik nie pracuje. A to nie prawda. Silniki na paliwie standardowym pracują bardzo dobrze i przez wiele, wiele lat, tylko na takim paliwie pracowały.Oczywiście "nitro" ułatwia pracę silnika i znacznie zwiększa jego osiągi, ale nie jest złotym środkiem na niedomagania motorka i brak regulacji. I jeżeli motorek nie jest prawidłowo wyregulowany to i " Święty Boże nie pomoże". Należy o tym pamietać.
Jeżeli chcesz zastosować ten motorek do modelu pozaklasowego, to nie masz żadnych ograniczeń w paliwie. Żeby nie przeciążać tego motorka to moim zdaniem można zastosować paliwo z zawartością nitro, ale nie więcej niż 10%. Można zastosować paliwo kupione w sklepie i do tego celu nadaje się w zasadzie każde paliwo z taką zawartością nitro. Oleje w dzisiejszych czasach są tak dobrej jakości, że nie ma większego znaczenia jakie to paliwo będzie. Jeżeli chcesz sam sobie takie paliwo wymieszać ( i wiesz jak to zrobić) to ja radzę taki sklad: 10% synteycznego oleju np EDL lub KLOTZ ( rózowy) 5-6% rycyny i 10% nitrometanu. takie paliwo jest bezpieczne dla silnika i na pewno mu nie zaszkodzi. I takiego paliwa należy użyć do ułożenia tego motorka i później do normalnej eksploatacji. Odnośnie docierania to nie będę tu pisał po raz en-ty.Tyle razy już to opisywano. Poszukaj.
Odnośnie samego silnika to na piszę coś w wątk o tym silniku.
Życzę wytrwałości w pracy nad łódką
A.C.