Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 27 kwi 2024, 19:06

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 mar 2006, 22:04 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 16 lut 2006, 00:21
Posty: 112
Lokalizacja: Wrocław
Zabieram sie powoli za robienie 7,5.Ale jednak wolałbym nie stosować przekładni.Lubie napędy bezpośrednie tak jak mam w 35.Co o tym myślicie???

_________________
GG4631391 FSR-V35.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 mar 2006, 22:45 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
ZAPOMNIJ!!! :lol: Chyba że Kometę albo Radugę sobie do łódeczki wsadzisz.
:lol:wtedy będzie ok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 mar 2006, 11:18 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 16 lut 2006, 00:21
Posty: 112
Lokalizacja: Wrocław
Myśle o silniczku CMB RS akurat ten mi pasuje do napędu bezpośredniego.przeciez pownien chodzic bez przekładni według danych ma prawie 4 konie tylko przy 30000.

_________________
GG4631391 FSR-V35.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 mar 2006, 14:09 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 24 lut 2006, 19:04
Posty: 17
Lokalizacja: OStrołęka
No właśnie 30000, kawitacja i łódka stoi w miejscu. Ameryka,już dawno odkryta.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 mar 2006, 14:46 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 16 lut 2006, 00:21
Posty: 112
Lokalizacja: Wrocław
hmm tylko że śróba o takim skoku jest juz w zasadzie anty kawitacyjna.W elektrykach kręcą sie obecnie ponad 30000 i zjawiska kawitacji nie ma.

_________________
GG4631391 FSR-V35.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 mar 2006, 19:37 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2006, 19:28
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
To zrób sobie bez przekładni. S.G.

_________________
PL - 454
mountain454@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 mar 2006, 22:05 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Arturku wpadnij do mnie do komórki to pogadamy. sprawa zasadnicza: RS kręci się w przeciwną stronę! i tyle. możesz sobie kupić motorek do hydro ale to też nie jest zbyt do bry pomysł z różnych względów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Przekładnia
PostNapisane: 16 maja 2006, 10:58 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 mar 2006, 02:37
Posty: 327
Lokalizacja: Warszawa
ZDALNY napisał(a):
hmm tylko że śróba o takim skoku jest juz w zasadzie anty kawitacyjna.W elektrykach kręcą sie obecnie ponad 30000 i zjawiska kawitacji nie ma.

Tak ale tam są zupełnie innego rodzaju sruby, o specjalnie zaprojektowanej powieżchni i kształcie łopatek.A jak sie upierasz to załóż sobie graupnerowskiego iXa :!: Ale ryzyko niepowodzenia jest twoje.

_________________
Nie popełnia błędów ten, co nic nie robi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2007, 22:07 
Offline
Praktykant
Praktykant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 wrz 2007, 21:41
Posty: 113
Lokalizacja: P O L S K A
ZDALNY napisał(a):
Zabieram sie powoli za robienie 7,5.Ale jednak wolałbym nie stosować przekładni.Lubie napędy bezpośrednie tak jak mam w 35.Co o tym myślicie???


Moim zdaniem nie chodzi tylko o kawitację.
Przekładnie stosuje się po to aby uzyskać możliwość używania większych śrub przy jednoczesnym zmniejszeniu ich RPM.
Śruba kręcąca się wolniej ma większą sprawność niż taka sama kręcąca się szybko...
Jeśli do tego dodamy jej np.większą średnicę(powierzchnię łopat) i/lub skok wtedy uzyskujemy wiekszą sprawność pędnika i tym samym większy ciąg.

_________________
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07 gru 2007, 12:11 
Offline
Adept
Adept
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 maja 2007, 16:34
Posty: 40
Lokalizacja: Wrocław
A ja mam inne pytanie z drewnianej beczki... :)

Jakie jest przełożenie na przekładni w klasie 7.5 przy silniku CMB?

_________________
Już Niedługo: FRS-V 3,5ccm STANDART


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 gru 2007, 19:06 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 16 lut 2006, 00:21
Posty: 112
Lokalizacja: Wrocław
Ja mam 1,52;1.

_________________
GG4631391 FSR-V35.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 gru 2007, 23:39 
Offline
Adept
Adept
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 maja 2007, 16:34
Posty: 40
Lokalizacja: Wrocław
A ja mam takie Pytanie....

Jak widzę i patrzę na przekładnie do 7.5 to widzę że cześć i zarazem duża większość jest wykonana i łożyskowana za pomocą 2 łożyskach... Co powoduje że trzeba wykonać 2 pasowane otwory po obu stronach wału... Konieczność ponownego montaży na stole... Ciężko utrzymać zbieżność osi... Czasem ta zbieżność nie wychodzi i jest większa niż być powinna... Chyba że się mylę...?

Teraz moje pytanie... :

A jak by wykonać 2 otwory pasowane z tym że jedno pod łożysko a drugie pod panewkę samosmarową oczywiście o odpowiednich średnicach i wykonanych z jednego zamocowania przekładni na stole frezarki...

Jakie jest wasze zdanie na ten temat...? Czy to nie przejdzie...?

Pozdrawiam T.B.!

_________________
Już Niedługo: FRS-V 3,5ccm STANDART


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL