Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 27 kwi 2024, 23:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Super Tigre 18
PostNapisane: 09 gru 2009, 22:00 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Miałem niedawno możliwość dokładnego obejrzenia silnika Super Tigre 18. Motorek ten jest jednym z silników ,które nadawać się mogą do napędu łódek STD.
Silniczek , jak wszystkie produkowane w dzisiejszych czasach jest jakościowo dobrze zrobiony. Choć wg mnie ma parę drobnych mankamentów.
W sposób naturalny narzuca się tu porównanie do bardzo podobnego silnika tej o tej pojemności: AQUACRAFT 18. Na zdjęciach poniżej pokazałem obydwa silniki. Wyglądają bardzo podobnie, lecz uważam ,ze w AQUACRAFT zastosowano lepsze rozwiązania niż ST. Co prawda ten pierwszy ma stalową tleją chromowaną,co jest rozwiązaniem starszym, w porównaniu systemu ABC zastosowanego w S. Tigre jest to w zasadzie jedyny minus jaki ten silnik wg mnie posiada.Przy bliższym przyjrzeniu się poszczególnym elementom, można zauważyć,ze np wał, korbowód w AQUA jest wykonany o wiele lepiej i dokładniej. Także wielkość otworów dolotowych, w tulei swiadczy o tym ,że A.Craft jest silnikiem mocniejszym. Wg mojej oceny S. T. Nie jest w stanie oddać mocy jaką podaje producent w specyfikacji. Silnik ten zbudowany jest w taki sposób, by wybaczał, wiele błędów popełnianych przez niedoświadczonych użytkowników. Te małe kanałki w karterze, mały kąt zasysania mieszanki pozwala na łatwe uruchamianie silnika. Jednym słowem jest to bardzo dobry silnik do nauki, lecz jeśli mamy chęć w.tej pojemności mieć silnik mocniejszy i wytrzymalszy , to jednak AQUA będzie bardziej spełniała te potrzeby. W silniku Super Tigre parę rozwiązań, w ogóle mi się nie spodobało. Największym błędem, a nawet nieporozumieniem jest zastosowanie papierowego uszczelnienia głowicy wodnej tego motorka. To uszczelnienie powinno być rozwiązane w prosty sposób za pomocą gumowego o-ringu czyli w sposób tradycyjny, tym bardziej, że miejsca na wykonanie rowka pod ten o-ring jest wystarczająco dużo. Nie wiem co powodowało konstruktorami,ze zastosowali uszczelnienie za pomocą papieru.To jest tzw "jednorazówka", a wykonanie nowej uszczelki papierowej może nastręczać pewne problemy.
Następnym nie najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie wymyślnego mechanizmu do uruchamiania tego motorka. Nie dość ,że może być bardzo zawodne ( w egzemplarzu ze zdjęcia w ogóle nie działało powodu nadmiernych luzów), to jeszcze stawia bardzo duży opór podczas pracy silnika, powodując utratę mocy. Przy zastosowaniu tego sposobu uruchamiania, trzeba posiadać specjalny rozrusznik z długim trzpieniem, co tylko powiększy koszty eksploatacji. Nie bardzo podoba mi się także plastikowy korpus gażnika. Z doświadczenia wiem ,ze nie jest to najlepsze rozwiązanie (choć na pierwszy rzut oka gażnik wygląda całkiem dobrze). Na stronie sprzedawcy jest specyfikacja obydwu silników, lecz wg mojej oceny przy Super Tigre producent podaje zawyżone osiągi tego motorka.
Jest jednak także pewien plus. Silnik Super Tigre będzi posiadał wg mojej oceny bardzo długą żywotność, co być może zostało spowodowane mniejszymi osiągami. Lecz jako pierwszy silnik do nabrania doświadczeń w obsłudze motorków spalinowych będzie spelniał swoje zadanie idealnie. W calu bliższego zapoznania się z ofertą tego silnika podaję link: http://modele.sklep.pl/product_info.php ... s_id=12257 i dla porównania link do silnika AQUA CRAFT: http://modele.sklep.pl/product_info.php ... ts_id=7972
Sprzedawca zapewnia ,ze w niedługim czasie będą dostępne w sprzedarzy także elementy potrzebne do montażu motorka w łodce: kolektor wydechowy, koło zamachowe, sprzęgło, tłumik rezonansowy ( pasuje od Aquy) oraz pełna gama części zamiennych.
A.C.


Załączniki:
super tigre 1.jpg
super tigre 1.jpg [ 127.97 KiB | Przeglądane 4307 razy ]
super tigre 2.jpg
super tigre 2.jpg [ 129.9 KiB | Przeglądane 4307 razy ]
super tigre części.jpg
super tigre części.jpg [ 134.94 KiB | Przeglądane 4308 razy ]
super tigre głowica wodna.jpg
super tigre głowica wodna.jpg [ 111.84 KiB | Przeglądane 4309 razy ]
super tigre porównanie !.jpg
super tigre porównanie !.jpg [ 111.39 KiB | Przeglądane 4308 razy ]
super tigre porównanie 2.jpg
super tigre porównanie 2.jpg [ 124.21 KiB | Przeglądane 4308 razy ]

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 gru 2009, 23:20 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 sty 2007, 20:40
Posty: 654
Lokalizacja: Konin/Poznań
Ciekawe jak by pływały na moim paliwie od 3,5? :okularnik:

Meniu

_________________
FSR V-3,5 V-15 PL-446
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/JR 3810
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/JR 3810

******MISTRZ POLSKI*******
Obrazek
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 gru 2009, 23:43 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 30 cze 2007, 23:27
Posty: 384
Lokalizacja: Tychy
Krótko Meniu :oczko:

_________________
Pozdrawiam
Adrian Tworuszka
POL-484F
Tychy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 gru 2009, 00:05 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 sty 2007, 20:40
Posty: 654
Lokalizacja: Konin/Poznań
Ale szybko a to cieszy :P
Meniu

_________________
FSR V-3,5 V-15 PL-446
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/JR 3810
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/JR 3810

******MISTRZ POLSKI*******
Obrazek
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 gru 2009, 00:48 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 mar 2006, 20:19
Posty: 386
Lokalizacja: TRZEBNICA
Jednak trzeba też coś napisać o motorkach ASP21,bo mało kto o nich coś pisze,a minął sezon startów i po całym sezonie pływania na zawodach i pokazach w których braliśmy udział,silniczki te nie wykazały prawie żadnych śladów zużycia.W użyciu były 4 motorki i żadnych luzów na łożyskach,kompresja wysoka,palą bez problemu.A każdy ma ponad 15 godzin pracy.W przyszlym sezonie zastosujemy rury rezonansowe.To są sprawdzone już motorki do pracy bez nitro.Jakie macie o nich opinie?Tylu przecież je otrzymało.

_________________
AndrzejD
POL-567
http://www.perkoz.netau.net/

"Imperare sibi maximum est imperium"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL