Aktualne przepisy budowy i startowe. Jako,ze nie każdy zagląda na oficjalną stronę więc przepisy pozwoliłem sobie skopiować i zamieścić je na tej stronie Jako wątek globalny ,żeby były łatwe do odszukania dla wszystkich. A.C.
[b]Obowiązuje od 01.01.2012 Przepisy budowy oraz przepisy startowe Klasy Polskie Klasa V 3,5 „Standard” PRZEPISY STARTOWE KLASY FSR - V 3,5 STANDARD 1. Wyścigi odbywają się na trasie modeli klasy FSR-V, dopuszczalne jest rozegranie wyścigu na trasie krótszej. W przypadku zmiany trasy powinno to być podane do wiadomości w informatorze zawodów. 2. Czasy wyścigu dla biegów z finałem wynosi: - eliminacje 15 minut - finał 20 minut Czasy wyścigu dla biegów bez finału wynosi: - dwa biegi po 20 minut 3. Zawodnik na wezwanie sędziego musi udostępnić paliwo do testów na obecność substancji niedozwolonych. 4. Pozostałe przepisy startowe są takie same jak dla innych klas FSR-V i umieszczone na stronie NAVIGA. PRZEPISY BUDOWY MODELI KLAS FSR - V 3,5 STANDARD: Do startu w zawodach dopuszczone mogą być modele spełniające następujące kryteria: 1. Pojemność silnika napędowego nie może być większa niż 3,5 ccm. 2. Zapłon wyłącznie żarowy. 3. Napęd przenoszony na śrubę musi być bezpośredni tzn. nie wolno stosować przekładni zębatych i innych reduktorów zwiększających lub zmniejszających obroty śruby napędowej. 4. Podczas startów należy bezwzględnie stosować tłumiki hałasu. Kształt i rodzaj tłumiku jest dowolny. Dopuszczalne natężenie dźwięku to 80 dB. 5. Do napędu silników dopuszcza się tylko paliwo standardowe tzn. alkohol metylowy i rycyna. Nie wolno stosować żadnych dodatkowych składników paliwa. Zmiana Uchwała zarządu sekcji z dnia 5.04 2016 "Dopuszczamy oprócz Rycyny stosowanie innych olejów smarnych w paliwie modeli klasy Standard." Nadal obowiązuje bezwzględny zakaz stosowania NITROMETANU Inne punkty regulaminu nie ulegają zmianie. 6. Ilość serwomechanizmów zostaje ograniczona do 3 sztuk. 7. Nie wolno stosować żadnych klap na dnie kadłuba sterowanych zdalnie przez zawodnika. Dopuszczone mogą być tylko stabilizatory regulowane statycznie. 8. Model musi mieć uchwyt potrzebny do wyłowienia modelu z wody. 9. Kształt modelu musi być jedno bryłowy, nie wolno stosować bocznych pływaków, dodatkowych kadłubów i tuneli pod dnem kadłuba. 10. Napęd stanowi wyłącznie śruba zanurzona w wodzie pod kadłubem modelu, nie wolno stosować napędów lotniczych (śmigła, turbiny itp.). 11. Pozostałe przepisy budowy modeli są takie same jak dla innych klas FSRV, ogłoszonych na stronach NAVIGA.[/b]
_________________ Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.
|