Marcinie00 Taki masz motorek tak?http://www.allegro.pl/item570329202_silnik_spalinowy_6_5_mvvs.html
A tu masz motorek o budowie gażnika takiej samej jak w powyższym.
http://www.novarossi.it/content_uk/prod ... -specs.htmPatrząc od strony wału na obydwa silniki,z lewej strony korpusu gażnika jest dzwigienka która porusza przepustnice i ma pokretło-jest to iglica wolnych obrotów(eufemistycznie mówiąc: wkręcajac ją badż wykrecając,zmierza się do tego by silnik nie gasł przy gwałtownym zdjęciu gazu i by pracował równo i pewnie na niskich obrotach)
Z prawej strony gażnika jest drugie pokrętło, które występuje w prawie każdym fabrycznym gażniku silnika żarowego,jest to igła składu mieszanki,którą wkręcajac w korpus wzbogacasz badż zubarzasz mieszankę paliwowo powietrzną(dodajesz lub ujmujesz paliwa), ale jak sie przyjżysz to zobaczysz że przy tej igle jest zamocowana dzwigienka, to właśnie ona podczas płynięcia modelu, będąc podłączona popychaczem pod serwo, kolokwialnie mówiąc "wkręca" i "wykręca" igłę składu paliwa.
Pozwala ona modelarzowi na korektę składu paliwa(oczywiście w pewnym ograniczonym zakresie), silnika będącego pod obciążeniem,i ocenić od razu efekty owej korekty.
taki regulator paliwa, który ma możliwosc zdalnej korekty składu, nazywamy WR.