Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 28 mar 2024, 12:50

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 01 mar 2009, 22:00 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 23 wrz 2007, 10:34
Posty: 145
Lokalizacja: Wrocław
adam napisał(a):
kolego jakie 2 iglice i wr?
jest jedna iglica od wolnych obrotów i druga iglica zwana wr-em

oto mi chodziło :) może nieskładnie napisałem (wybacz błąd) miałem na myśli że w siliku jedna z iglic to wr i dlatego napisałem że wr jest wbudowany od razu w gaźnik

PS.Wiem że piszę trochę nieskładnie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 01 mar 2009, 23:26 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 sty 2007, 20:40
Posty: 654
Lokalizacja: Konin/Poznań
Zgadza się, każdy silnik CMB ma wbudowany wr z gażniku i sa tam 2 iglece, a niektórzy wywalaja ten wr z gaźnika i montują osobno wr i maja wtedy 1 iglice w gazniku +wr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 mar 2009, 22:08 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 mar 2006, 02:37
Posty: 327
Lokalizacja: Warszawa
Marcinie00 Taki masz motorek tak?http://www.allegro.pl/item570329202_silnik_spalinowy_6_5_mvvs.html

A tu masz motorek o budowie gażnika takiej samej jak w powyższym.
http://www.novarossi.it/content_uk/prod ... -specs.htm

Patrząc od strony wału na obydwa silniki,z lewej strony korpusu gażnika jest dzwigienka która porusza przepustnice i ma pokretło-jest to iglica wolnych obrotów(eufemistycznie mówiąc: wkręcajac ją badż wykrecając,zmierza się do tego by silnik nie gasł przy gwałtownym zdjęciu gazu i by pracował równo i pewnie na niskich obrotach)
Z prawej strony gażnika jest drugie pokrętło, które występuje w prawie każdym fabrycznym gażniku silnika żarowego,jest to igła składu mieszanki,którą wkręcajac w korpus wzbogacasz badż zubarzasz mieszankę paliwowo powietrzną(dodajesz lub ujmujesz paliwa), ale jak sie przyjżysz to zobaczysz że przy tej igle jest zamocowana dzwigienka, to właśnie ona podczas płynięcia modelu, będąc podłączona popychaczem pod serwo, kolokwialnie mówiąc "wkręca" i "wykręca" igłę składu paliwa.
Pozwala ona modelarzowi na korektę składu paliwa(oczywiście w pewnym ograniczonym zakresie), silnika będącego pod obciążeniem,i ocenić od razu efekty owej korekty.
taki regulator paliwa, który ma możliwosc zdalnej korekty składu, nazywamy WR.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 mar 2009, 22:18 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 12 lut 2009, 21:40
Posty: 58
Lokalizacja: Radzymin
ja mam taki tylko przerobiony na chłodzenie wodne http://www.allegro.pl/item568842794_now ... arowy.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL