Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 28 mar 2024, 22:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 gru 2010, 19:48 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 mar 2006, 20:19
Posty: 386
Lokalizacja: TRZEBNICA
http://cgi.ebay.pl/NEW-VXPER-2mm-STROKE ... 483cf945e2

_________________
AndrzejD
POL-567
http://www.perkoz.netau.net/

"Imperare sibi maximum est imperium"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2010, 22:04 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 12 lip 2010, 13:30
Posty: 2
i co w związku z tym ? wał pełny taki jak dostępny jest od dawna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2010, 22:40 
Offline
Praktykant
Praktykant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2010, 02:33
Posty: 102
Lokalizacja: TYCHY
pozatym tez wał jest niezgodny z regulaminem V27 :)
kto liczyć umie ten se policzy czemu

_________________
pozdrawiem AdamM POL-593

Modelarnia TYCHY, FSR Team Tychy

<---- Wino słodkie jak ja :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 gru 2010, 11:47 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Adam, może ja się nie znam, ale czy możesz rozwinąć swoją myśl?
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 gru 2010, 11:43 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 25 kwi 2006, 20:56
Posty: 19
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
+ 2 mm stoker.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2010, 15:30 
Offline
Praktykant
Praktykant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2010, 02:33
Posty: 102
Lokalizacja: TYCHY
dokladnie. montując ten wał a dokladnie korbowód +2mm zwiekszasz pojemność silnika do ponad 27 ccm, a czego nie można zrobić w v27 :)

_________________
pozdrawiem AdamM POL-593

Modelarnia TYCHY, FSR Team Tychy

<---- Wino słodkie jak ja :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2010, 23:05 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Fakt, nie doczytałem :? A co o tym wale powiecie?
http://cgi.ebay.pl/NEW-VXPER-STUFFED-TE ... 2c5806620e
Nic nowego. Martwi mnie tylko,że przy obrotach jakie występują w naszych motorkach, plastiki " odejdą". Przerabiałem to w "Rossim" 40. Trzy fabryczne wały, cudnie wykonane przez fabrykę. Wszystko było pięknie dopóki nitrometanu motorek nie powąchał. :wow: Jakby to takie proste było, to by to i w CMB, i w OPS, i w PICCO robili.... A nie robią i coś w tym być musi.
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 gru 2010, 19:11 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2009, 14:43
Posty: 256
Lokalizacja: Gdańsk
Kiedyś fabrycznie nie wyważali wałów teraz coś tam wkładają z wolframu, pewnie na oko ale jednak.
Zmieniają się czasy i materiały - a silnik benzynowy to nie jest zbyt agresywne srodowisko pracy dla materiałów.
Wypełnienie jest kłopotliwe z punktu widzenia produkcji seryjnej. Dodatkowe operacje (mycie, odtluszczanie, zalewanie w formie, gratowanie) -> dodatkowy czas -> większa kasa -> wyższa cena silnika lub mniejszy zarobek.

_________________
Pozdrawiam
Bartek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 gru 2010, 20:46 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 mar 2006, 20:19
Posty: 386
Lokalizacja: TRZEBNICA
Jeżeli jest to wlaściwa odmiana teflonu,to nitrometan go nie ruszy.Gdzieś wyczytalem że rozpuszcza się jedynie w kwasie fluorowodorowym.Być może temperatura ma tu jakieś znaczenie,i wysokie obroty korby powodować mogą odksztalcenia.Podają że w temp.ok.260 stopni robi się miękki,ale jak jest rzeczywiście?

_________________
AndrzejD
POL-567
http://www.perkoz.netau.net/

"Imperare sibi maximum est imperium"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 gru 2010, 19:02 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
W tym przypadku, pisząc o nitrometanie , miałem na mysli nie jego działanie chemiczne, a działanie powodujące wzrost mocy, a przez to także i obrotów silnika. Im większe obroty ,to i większa sila odśrodkowa. I tu jest właśnie największy problem. Metale i tworzywa sztuczne wybitnie się nie lubią a czasem nawet nie tolerują. Jeżeli mamy problem połączenia jakiegokolwiek tworzywa sztucznego z metalem( wyłączając kleje, żywice itp) to możemy to zrobić m/in zatapiając metal w tworzywie (np rączka wkrętaka), lecz nie jest to połączenie trwałe. to samo jest z wypełnianiem wałów w naszych motorkach.
Połączenie na pewno trwałe nie będzie. Można oczywiście wykonać odpowiednią ilość otworów , nacięć , kanałów, ażeby tworzywo mogło utrzymać się w miejscu wypełnienia, ale na pewno nie połączy się ono z wałem w sposób trwały. I tu właśnie jest problem.
c.d.n.
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 gru 2010, 23:53 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2009, 14:43
Posty: 256
Lokalizacja: Gdańsk
Najlepiej przetestować :-). Jak sie nie rozleci szybciej niz reszta silnika to ok jak sie rozleci tzn ze nie da sie tego stosować.

_________________
Pozdrawiam
Bartek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL