Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/

Wypełnienie wału korbowego
http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=1314
Strona 1 z 1

Autor:  AndrzejD [ 12 gru 2010, 19:48 ]
Tytuł:  Wypełnienie wału korbowego

http://cgi.ebay.pl/NEW-VXPER-2mm-STROKE ... 483cf945e2

Autor:  TSM_TĘCZA [ 15 gru 2010, 22:04 ]
Tytuł:  Re: Wypełnienie wału korbowego

i co w związku z tym ? wał pełny taki jak dostępny jest od dawna.

Autor:  adamM [ 15 gru 2010, 22:40 ]
Tytuł:  Re: Wypełnienie wału korbowego

pozatym tez wał jest niezgodny z regulaminem V27 :)
kto liczyć umie ten se policzy czemu

Autor:  AndrzejC [ 17 gru 2010, 11:47 ]
Tytuł:  Re: Wypełnienie wału korbowego

Adam, może ja się nie znam, ale czy możesz rozwinąć swoją myśl?
A.C.

Autor:  F_Korziuk [ 19 gru 2010, 11:43 ]
Tytuł:  Re: Wypełnienie wału korbowego

+ 2 mm stoker.

Autor:  adamM [ 22 gru 2010, 15:30 ]
Tytuł:  Re: Wypełnienie wału korbowego

dokladnie. montując ten wał a dokladnie korbowód +2mm zwiekszasz pojemność silnika do ponad 27 ccm, a czego nie można zrobić w v27 :)

Autor:  AndrzejC [ 22 gru 2010, 23:05 ]
Tytuł:  Re: Wypełnienie wału korbowego

Fakt, nie doczytałem :? A co o tym wale powiecie?
http://cgi.ebay.pl/NEW-VXPER-STUFFED-TE ... 2c5806620e
Nic nowego. Martwi mnie tylko,że przy obrotach jakie występują w naszych motorkach, plastiki " odejdą". Przerabiałem to w "Rossim" 40. Trzy fabryczne wały, cudnie wykonane przez fabrykę. Wszystko było pięknie dopóki nitrometanu motorek nie powąchał. :wow: Jakby to takie proste było, to by to i w CMB, i w OPS, i w PICCO robili.... A nie robią i coś w tym być musi.
A.C.

Autor:  Bartek [ 23 gru 2010, 19:11 ]
Tytuł:  Re: Wypełnienie wału korbowego

Kiedyś fabrycznie nie wyważali wałów teraz coś tam wkładają z wolframu, pewnie na oko ale jednak.
Zmieniają się czasy i materiały - a silnik benzynowy to nie jest zbyt agresywne srodowisko pracy dla materiałów.
Wypełnienie jest kłopotliwe z punktu widzenia produkcji seryjnej. Dodatkowe operacje (mycie, odtluszczanie, zalewanie w formie, gratowanie) -> dodatkowy czas -> większa kasa -> wyższa cena silnika lub mniejszy zarobek.

Autor:  AndrzejD [ 23 gru 2010, 20:46 ]
Tytuł:  Re: Wypełnienie wału korbowego

Jeżeli jest to wlaściwa odmiana teflonu,to nitrometan go nie ruszy.Gdzieś wyczytalem że rozpuszcza się jedynie w kwasie fluorowodorowym.Być może temperatura ma tu jakieś znaczenie,i wysokie obroty korby powodować mogą odksztalcenia.Podają że w temp.ok.260 stopni robi się miękki,ale jak jest rzeczywiście?

Autor:  AndrzejC [ 28 gru 2010, 19:02 ]
Tytuł:  Re: Wypełnienie wału korbowego

W tym przypadku, pisząc o nitrometanie , miałem na mysli nie jego działanie chemiczne, a działanie powodujące wzrost mocy, a przez to także i obrotów silnika. Im większe obroty ,to i większa sila odśrodkowa. I tu jest właśnie największy problem. Metale i tworzywa sztuczne wybitnie się nie lubią a czasem nawet nie tolerują. Jeżeli mamy problem połączenia jakiegokolwiek tworzywa sztucznego z metalem( wyłączając kleje, żywice itp) to możemy to zrobić m/in zatapiając metal w tworzywie (np rączka wkrętaka), lecz nie jest to połączenie trwałe. to samo jest z wypełnianiem wałów w naszych motorkach.
Połączenie na pewno trwałe nie będzie. Można oczywiście wykonać odpowiednią ilość otworów , nacięć , kanałów, ażeby tworzywo mogło utrzymać się w miejscu wypełnienia, ale na pewno nie połączy się ono z wałem w sposób trwały. I tu właśnie jest problem.
c.d.n.
A.C.

Autor:  Bartek [ 28 gru 2010, 23:53 ]
Tytuł:  Re: Wypełnienie wału korbowego

Najlepiej przetestować :-). Jak sie nie rozleci szybciej niz reszta silnika to ok jak sie rozleci tzn ze nie da sie tego stosować.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/