Ogólnopolskie forum modelarzy FSR http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/ |
|
Wypełnienie wału korbowego http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=1314 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | AndrzejD [ 12 gru 2010, 19:48 ] |
Tytuł: | Wypełnienie wału korbowego |
http://cgi.ebay.pl/NEW-VXPER-2mm-STROKE ... 483cf945e2 |
Autor: | TSM_TĘCZA [ 15 gru 2010, 22:04 ] |
Tytuł: | Re: Wypełnienie wału korbowego |
i co w związku z tym ? wał pełny taki jak dostępny jest od dawna. |
Autor: | adamM [ 15 gru 2010, 22:40 ] |
Tytuł: | Re: Wypełnienie wału korbowego |
pozatym tez wał jest niezgodny z regulaminem V27 kto liczyć umie ten se policzy czemu |
Autor: | AndrzejC [ 17 gru 2010, 11:47 ] |
Tytuł: | Re: Wypełnienie wału korbowego |
Adam, może ja się nie znam, ale czy możesz rozwinąć swoją myśl? A.C. |
Autor: | F_Korziuk [ 19 gru 2010, 11:43 ] |
Tytuł: | Re: Wypełnienie wału korbowego |
+ 2 mm stoker. |
Autor: | adamM [ 22 gru 2010, 15:30 ] |
Tytuł: | Re: Wypełnienie wału korbowego |
dokladnie. montując ten wał a dokladnie korbowód +2mm zwiekszasz pojemność silnika do ponad 27 ccm, a czego nie można zrobić w v27 |
Autor: | AndrzejC [ 22 gru 2010, 23:05 ] |
Tytuł: | Re: Wypełnienie wału korbowego |
Fakt, nie doczytałem A co o tym wale powiecie? http://cgi.ebay.pl/NEW-VXPER-STUFFED-TE ... 2c5806620e Nic nowego. Martwi mnie tylko,że przy obrotach jakie występują w naszych motorkach, plastiki " odejdą". Przerabiałem to w "Rossim" 40. Trzy fabryczne wały, cudnie wykonane przez fabrykę. Wszystko było pięknie dopóki nitrometanu motorek nie powąchał. Jakby to takie proste było, to by to i w CMB, i w OPS, i w PICCO robili.... A nie robią i coś w tym być musi. A.C. |
Autor: | Bartek [ 23 gru 2010, 19:11 ] |
Tytuł: | Re: Wypełnienie wału korbowego |
Kiedyś fabrycznie nie wyważali wałów teraz coś tam wkładają z wolframu, pewnie na oko ale jednak. Zmieniają się czasy i materiały - a silnik benzynowy to nie jest zbyt agresywne srodowisko pracy dla materiałów. Wypełnienie jest kłopotliwe z punktu widzenia produkcji seryjnej. Dodatkowe operacje (mycie, odtluszczanie, zalewanie w formie, gratowanie) -> dodatkowy czas -> większa kasa -> wyższa cena silnika lub mniejszy zarobek. |
Autor: | AndrzejD [ 23 gru 2010, 20:46 ] |
Tytuł: | Re: Wypełnienie wału korbowego |
Jeżeli jest to wlaściwa odmiana teflonu,to nitrometan go nie ruszy.Gdzieś wyczytalem że rozpuszcza się jedynie w kwasie fluorowodorowym.Być może temperatura ma tu jakieś znaczenie,i wysokie obroty korby powodować mogą odksztalcenia.Podają że w temp.ok.260 stopni robi się miękki,ale jak jest rzeczywiście? |
Autor: | AndrzejC [ 28 gru 2010, 19:02 ] |
Tytuł: | Re: Wypełnienie wału korbowego |
W tym przypadku, pisząc o nitrometanie , miałem na mysli nie jego działanie chemiczne, a działanie powodujące wzrost mocy, a przez to także i obrotów silnika. Im większe obroty ,to i większa sila odśrodkowa. I tu jest właśnie największy problem. Metale i tworzywa sztuczne wybitnie się nie lubią a czasem nawet nie tolerują. Jeżeli mamy problem połączenia jakiegokolwiek tworzywa sztucznego z metalem( wyłączając kleje, żywice itp) to możemy to zrobić m/in zatapiając metal w tworzywie (np rączka wkrętaka), lecz nie jest to połączenie trwałe. to samo jest z wypełnianiem wałów w naszych motorkach. Połączenie na pewno trwałe nie będzie. Można oczywiście wykonać odpowiednią ilość otworów , nacięć , kanałów, ażeby tworzywo mogło utrzymać się w miejscu wypełnienia, ale na pewno nie połączy się ono z wałem w sposób trwały. I tu właśnie jest problem. c.d.n. A.C. |
Autor: | Bartek [ 28 gru 2010, 23:53 ] |
Tytuł: | Re: Wypełnienie wału korbowego |
Najlepiej przetestować :-). Jak sie nie rozleci szybciej niz reszta silnika to ok jak sie rozleci tzn ze nie da sie tego stosować. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |