Wygląda na to, że rok 2014 będzie bardzo ciekawy z punktu widzenia rozwoju rozwoju FSRów na świecie
Od jakiegoś czasu na temat zawartości nitrometanu w paliwie toczą się na forach gorące dyskusje. Na zagranicznych. U nas na razie cisza w tym temacie
Ale...
Jedno jest pewne. Od września tego roku wchodzą nowe normy dotyczące używania nirometanu, w myśl rozporządzenia Unii, które pokazane jest wyżej. Nowe normy dopuszczają maksymalną zawartość "nitra" w paliwie do 25%w stosunku objętościowym i 23% wagowym. Już organizatorzy zawodów w Duisburgu zapowiadają, że skład paliwa będzie dokładnie kontrolowany. W tym tkwi kilka problemów, pierwszy to taki,że te pomiary mogą być niedokładne, i zawodnik może być z dyskwalifikowany poprzez niedokładny tester chodzi o zawartość oleju w paliwie, ponieważ oleje różnią się od siebie ciężarem). Drugi to taki jak w ogóle mierzyć skład paliwa. Samochodziarze tez mają restrykcje co do składu paliwa. Ale oni to mają w przepisach. U nich od dawna można tylko 25% i nie więcej. Dlatego stworzyli sobie testery, które akceptuje ich związek (EFRA). Takie testery można nabyć np tu:
http://www.abc-rc-shop.nl/product_info. ... s_id=23180http://www.abc-rc-shop.nl/product_info. ... s_id=23179Moim zdaniem chyba trzeba nabyć obydwa i sprawdzać paliwo przed każdymi zawodami, tak jednym jak i drugim testerem.
Co prawda koszt nabycia to ok 50 euro, ale każdy zawodnik powinien to sobie sprawdzić skład bo może być wykluczony z zawodów.
Myślę,że na wyposażeniu sekcji takie testery powinny się znaleźć, tak jak system, czy komputer. Bo od ograniczeń paliwowych nie uciekniemy...
A.C.