Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 24 kwi 2024, 01:03

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 lip 2013, 17:55 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Od jakiegoś czasu dochodzą zza naszej zachodniej granicy, niepokojące wieści , jakoby w Unii stosowanie nitrometanu miałobyby być, zakazane. Podobno stosowany przez nas nitrometan, może posłuzyć terrorystom jak składnik do produkcji bomb. Czy ktoś wie coś więcej na ten temat. Jezeli taki zakaz wejdzie w zycie ,to ciężko będzie ścigać się na dotychczasowym poziomie :smutny: .
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2013, 19:03 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 11 maja 2007, 18:51
Posty: 225
Dobrze pamietam jak byl zakazany nitrometan dla kolowych na uwiezi... mowiono wtedy ze juz nikt nigdy nie doscignie tamtejszego rekordu swiata (260Km/h). Dzisiaj ten rekord juz 345 km/h! To samo z dopingiem u sportowcow olimpijskich.
Nitrometan jest zabojca silnikow, dlatego ja za wyscigi "czyste", tyle tylko ze trza bedzie z silnikiem nieco popracowac, bo ustawienia i regulacja bez nitro musi byc bardzo precyzyjna. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lip 2013, 19:26 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2006, 21:24
Posty: 233
Lokalizacja: olsztyn
andrzej a nie wydaje ci się że musiano by zakazać wiele innych produktów choćby saletra amonowa + ropa = bum saletra potasowa +cukier a produktów ogólno dostępnych z których można zrobić bum są dziesiątki .ale czy to chodzi o navige czy o naszą unie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2013, 08:53 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Chodzi o całą unię. Myślę,że niedługo będzie problem ze zdobyciem nitrometanu. To,że niektóre posunięcia tych z Brukseli są idiotyczne, to wiemy już od dawna. Są juz na ten temat odpowiednie przepisy: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 011:PL:PDF o nitrometanie jest w artykule 4 ustęp 3b.
I będziemy mieli problem. Trzeba będzie chyba prosić związek czyli LOK o specjalne zakupy dla modelarzy, bo prywatnie już niedługo sobie nitormetanu nie kupimy :zlosc:
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2013, 19:01 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2006, 21:24
Posty: 233
Lokalizacja: olsztyn
andrzej ale to jest w formie mogą ale nie muszą ,mam nadzieje że zwycięży zdrowy rozsądek , a o nitrometanie piszą 40 % to gdzie sie podział 100% nitrometan :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lip 2013, 22:42 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2009, 14:43
Posty: 256
Lokalizacja: Gdańsk
Czyli po prostu trzeba będzie stosować paliwa gotowe o zawartości nitrometanu do 40%

_________________
Pozdrawiam
Bartek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lis 2013, 18:12 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
I słowo stało się ciałem. Oficjalnie dowiemy się niedługo, ale trzeba będzie przeregulować motorki, bo nitrometan jednak zostanie zabroniony w naszym paliwie. Karierę zrobią testery, bo jak mi się zdaje, to na zawodach oprócz pojemności, także skład paliwa sprawdzany będzie i to nie tylko w klasie STANDARD. Osobiście jestem za tym zakazem. Po pierwsze taniej będzie, a po drugie silniki będą dłużej wytrzymywać. No i teraz bardziej będzie się liczyła wiedza w temacie silników, a nie zasobność portfela. Ja już przy moich motorkach zacząłem troszkę grzebać pod kątem zmiany paliwa.
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lis 2013, 20:48 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 23 sie 2010, 11:00
Posty: 132
Witam/
do 30% w mieszaninach według mnie nic się nie zmieni.
30% jest to graniczne stężenie według załacznika nr.1
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lis 2013, 11:40 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2009, 14:43
Posty: 256
Lokalizacja: Gdańsk
Czyli gotowe paliwa będą mogły mieć do 30% nitro

_________________
Pozdrawiam
Bartek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lis 2013, 21:32 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2006, 21:24
Posty: 233
Lokalizacja: olsztyn
andrzej zasobność kieszeni będzie miała dalej znaczenie ,wcale nie mniejsze pozdrawiam marek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2014, 15:27 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Wygląda na to, że rok 2014 będzie bardzo ciekawy z punktu widzenia rozwoju rozwoju FSRów na świecie :) Od jakiegoś czasu na temat zawartości nitrometanu w paliwie toczą się na forach gorące dyskusje. Na zagranicznych. U nas na razie cisza w tym temacie :) Ale...
Jedno jest pewne. Od września tego roku wchodzą nowe normy dotyczące używania nirometanu, w myśl rozporządzenia Unii, które pokazane jest wyżej. Nowe normy dopuszczają maksymalną zawartość "nitra" w paliwie do 25%w stosunku objętościowym i 23% wagowym. Już organizatorzy zawodów w Duisburgu zapowiadają, że skład paliwa będzie dokładnie kontrolowany. W tym tkwi kilka problemów, pierwszy to taki,że te pomiary mogą być niedokładne, i zawodnik może być z dyskwalifikowany poprzez niedokładny tester chodzi o zawartość oleju w paliwie, ponieważ oleje różnią się od siebie ciężarem). Drugi to taki jak w ogóle mierzyć skład paliwa. Samochodziarze tez mają restrykcje co do składu paliwa. Ale oni to mają w przepisach. U nich od dawna można tylko 25% i nie więcej. Dlatego stworzyli sobie testery, które akceptuje ich związek (EFRA). Takie testery można nabyć np tu:
http://www.abc-rc-shop.nl/product_info. ... s_id=23180
http://www.abc-rc-shop.nl/product_info. ... s_id=23179
Moim zdaniem chyba trzeba nabyć obydwa i sprawdzać paliwo przed każdymi zawodami, tak jednym jak i drugim testerem.
Co prawda koszt nabycia to ok 50 euro, ale każdy zawodnik powinien to sobie sprawdzić skład bo może być wykluczony z zawodów.
Myślę,że na wyposażeniu sekcji takie testery powinny się znaleźć, tak jak system, czy komputer. Bo od ograniczeń paliwowych nie uciekniemy... :(
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sty 2014, 19:57 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2009, 14:43
Posty: 256
Lokalizacja: Gdańsk
A ja właśnie zabrałem się za 3.5 ;/

_________________
Pozdrawiam
Bartek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sty 2014, 21:38 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 23 sie 2010, 11:00
Posty: 132
Witam
Panie Andrzeju skąd Pan wziął te 25%
rozporządzenie jasno mówi w załączniku o stężeniach granicznych w mieszaniach do 30% wagowo nitro.
i nie ma w nim mowy o jakiś maks 23% wagowo czy 25% objętościowo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2014, 13:28 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2009, 14:43
Posty: 256
Lokalizacja: Gdańsk
Przepisy UE to jedno a Naviga, EFRA to drugie. Te pierwsze są nadrzędne te drugie to przepisy sportowe i mogą być dowolne ważne aby były zgodne z ogólnym prawem panującym min UE. Jak im spadnie do głowy aby nasze modele pływały na 0% nitra to też tak może być.

_________________
Pozdrawiam
Bartek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2014, 19:08 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 23 sie 2010, 11:00
Posty: 132
Witam
Bartek za chwilę Naviga to będzie wspomnieniem dla FSR-ówców, widzisz co się pisze na oficjalnym forum,
myślę że FSR World nie wprowadzi głupoty w stylu 0% nitro. do starego się nie wraca , ja nie wierze, że nowe cmb, novarossi da radę pływać bez nitro.
spróbuj nalać E 86 do silnika nowego auta, niby to też etelina :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL