Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 27 kwi 2024, 16:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 wrz 2007, 19:13 
Offline
Praktykant
Praktykant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 wrz 2007, 21:41
Posty: 113
Lokalizacja: P O L S K A
Czy ktoś z Was wie jakie oleje są stosowane do tych paliw?
Ja próbowałem się dowiedzieć ale nie udało mi się dotrzeć do tak tajnych informacji...
Oto próbka korespondencji mailowej z tą firmą...

Cytuj:
> To: sklep@arcticglow.com
> Subject: Prośba o charakterystyki techniczne olejów
>
> Witam,
> proszę o przesłanie danych technicznych olejów TLRD oraz TLS.
> Chciałbym zacząć stosować Państwa produkty do silników CMB45.
> P.S.
> Czy istnieje możliwość zakupu Państwa paliw w opakowaniach 20l?
>
> Pozdrawiam


Cytuj:
Witam,

Dziękuję za zainteresowanie naszymi paliwami.

Dostateczny opis jest dostępny na stronach sklepu. Parametry fizykochemiczne
są odpowiednie do stosowania w silnikach modelarskich (lepkość,
temperaturowy wskaźnik lepkości, odporność temperaturowa, odporność na
wystąpienie tarcia półsuchego i zatarcie itp. itd.), ale nie publikujemy
tych danych.
Oleje i paliwa są na tyle sprawdzone w silnikach samochodowych, lotniczych,
w tym śmigłowcach, że nie ma obaw przed podjęciem prób z silnikami
"szkutniczymi".

Posiadamy w ofercie szeroki wybór mieszanek paliwowych, obejmujący swoim
składem wszystkie najpopularniejsze zastosowania do silników modelarskich.

Paliwo sprzedajemy tylko w 5l kanistrach, pakowane w kartonach po 4szt
kanistrów.

pozdrawiam
Krzysztof Hilbrycht



Cytuj:
> To: sklep-arcticglow
> Subject: Re: Prośba o charakterystyki techniczne olejów
>
> Witam,
> 1. Opis na państwa stronie jest niedostateczny - stąd moje zapytanie.
> 2.Co to znaczy że parametry są "odpowiednie do stosowania w silnikach
> modelarskich"?
> 3.Co to za parametr "odporność temperaturowa" i w jakich jednostkach
> sie to
> określa?
> 4.Co to za parametr "odporność na
> wystąpienie tarcia półsuchego i zatarcie" i w jakich jednostkach sie to
> określa?
> 5.Wskaźnik lepkości to parametr który zawsze ma związek z
> temperaturą... Nie
> używa się określenia "temperaturowy wskaźnik lepkości"...
> 6. Pisze Pan że "Oleje i paliwa są na tyle sprawdzone w silnikach
> samochodowych, lotniczych,
> w tym śmigłowcach, że nie ma obaw przed podjęciem prób z
> silnikami"szkutniczymi"...
> Po pierwsze co to znaczy że są "na tyle" sprawdzone?
> To znaczy na ile?
> Po drugie nie interesuje mnie "podejmowanie prób"...
> NIe zastosuję do silnika o wartości ok 2200zł paliwa o nieznanej
> charakterystyce...
> 7. Dlaczego nie chce Pan podać charakterystyk technicznych stosowanych
> olejów?
> Czego Pan sie obawia?
>
> Pozdrawiam



Cytuj:
Witam,

Przykro mi, że nie możemy zaspokoić Pańskiej ciekawości w większym stopniu
ale ze względów handlowych, podobnie jak u innych producentów, ilość
publikowanych informacji o produktach została ściśle zdefiniowana, toteż nie
mamy nic do dodania...

Natomiast każdy użytkownik ma prawo zaspokoić swoją ciekawość samodzielnie
zdejmując charakterystykę zakupionego oleju.

pozdrawiam
Krzysztof Hilbrycht


Jak widać informacja na temat danych technicznych i jakości produktów tej firmy jest tajemnicą handlową...
Najbardziej interesuje mnie co to za magiczny lubrykant kryje się pod tajemniczą nazwą kodową "TLRD"...
TLS to prawdopodobnie nic innego jak któryś Aerosynth natomiast ARTLS to najpewniej Aerosave...

_________________
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 wrz 2007, 12:29 
Offline
Adept
Adept
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2007, 22:47
Posty: 34
Lokalizacja: Wałbrzych
Ja uzwam tego paliwa cały ten sezon i muszę powiedzieć żę jest bardzo dobre. Oleje jakie stosują do paliwa to TLRD (czyli olej rycynowy z jedno procentową domieszką oleju syntetycznego), TLR(rycynowy) oraz TLS(syntetyczny). Ja osobiście używałem paliwa z olejem TLRD.

_________________
Pozdrawiam
Paweł Kobiałko


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 wrz 2007, 13:23 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2006, 14:25
Posty: 611
Lokalizacja: Bellechatoix
Login, naprawdę nie możesz spać, nie znając tych danych? :):):) Tak to właśnie jest z paliwami gotowymi... Albo zaufasz producentowi, albo nie, Twoja decyzja... Myślę zresztą, że Pan H. niewiele po prostu wie na ten temat, sprzedaje po prostu paliwo jak każdy inny towar i Twoje pytania są po prostu za trudne dla Niego :lol: Oczywiście mogę się mylić, ale takie odniosłem wrażenie...

Pozdrówka.
PJ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 wrz 2007, 17:00 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 mar 2006, 02:37
Posty: 327
Lokalizacja: Warszawa
A ja powiem tak, jak se sam nie zrobisz to nie masz pewnosci co w tym ustrojstwie pływa i w jakich proporcjach, ja szukałem 20% nitro paliwa gdzie kolejne 20% to olej i..guzik nikt takiego nie robił ze znanych mi firm, a producent mojego silnika wymaga 20 oleju do swego wyrobu, więc rozrabiaj paliwo sam i miej spokojny sen.

_________________
Nie popełnia błędów ten, co nic nie robi.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL