Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 28 mar 2024, 14:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 wrz 2008, 17:56 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 20 wrz 2008, 14:46
Posty: 12
Witam!
Stałem się właścicielem takiego kadłuba: Obrazek, Obrazek
Mam dwa pytania:
1. Czy silnik ASP 3,5 cm3 bedzie odpowiedni?
2. Jaką śrubę zastosować?
3. Jakiej pojemności zbiornik? (na około 15 minut pływania)
Rozmiary kadłuba: długość 74 cm, szerokość 30 cm.
Będę pływał amatorsko, nie ma mowy o zawodach.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2008, 12:25 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 07 gru 2007, 19:14
Posty: 175
Lokalizacja: Wrocław
Witam
ad1 - Silnik ASP 3,5 ccm jest jak najbardziej odpowiedni.
ad2 - Zacznij od śruby fi 35 mm (żółta) firmy Profil service. Nick właściciela na forum- to LUDEK. Jest to śruba specjalnie zaprojektowana do tego właśnie silnika. Spróbuj również mniejszą (32,5 mm), jak i większą (37,5 mm). Problem doboru śrub jest szerszy, więc kilka prób należy przeprowadzić.
ad3 - Zbiornik poj. 400 ccm w zupełności wystarczy.

pozdrawiam - Ajaks


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2008, 14:49 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 20 wrz 2008, 14:46
Posty: 12
Jeszcze jedna informacja: wał w tej łódce jest średnicy 5mm ale ponieważ jest niecentrycznie nagwintowany, wymieniam na nowy. Ponieważ dysponuję prętem nierdzewnym 5mm i nie chcę zmieniać łożysk w obudowie bedzie to również wał 5 mm.
Czy podtaczać końcówkę na gwint M4 czy zostawić M5 (chyba śruby M4 są łatwiej dostepne?)
I dwa pytania:
1 - co sądzicie o zastosowaniu silnika samochodowego z dużym radiatorem? (np. : http://www.allegro.pl/item443403056_sil ... _nowy.html
2 - gdzie umieścić czerpnię wody do chłodzenia (miejsce tuż za śrubą jest właściwie niedostępne bez rozdzielenia pokładu z kadłubem - próba była, bez powodzenia)?
P.S.
Czy ktoś może mi podać namiary na modelarzy w W-wie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2008, 22:23 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2008, 21:30
Posty: 226
Lokalizacja: Gdansk
robarek napisał(a):
1 - co sądzicie o zastosowaniu silnika samochodowego z dużym radiatorem? (np. : http://www.allegro.pl/item443403056_sil ... _nowy.html

Silnik samochodowy jak najbardziej sie nadaje (taki wlasnie silnik objechal wszystkich w klasie standart senior na zawodach w Bornym) ale koniecznie trzeba wymienic glowice na taka z chlodzeniem wodnym. Przeplyw powietrza wewnatrz kadluba jest utrudniony i zwykly powietrzny radiator jest na nic.
Na podajej aukcji jest tez chyba tlumik z tworzywa. Zapomnij o tym. Musi byc metalowy. Zobacz na moj watek i tam mam kilka fotek co z takiego tlumika zostanie jak go w lodce uzyjesz :)
robarek napisał(a):
2 - gdzie umieścić czerpnię wody do chłodzenia (miejsce tuż za śrubą jest właściwie niedostępne bez rozdzielenia pokładu z kadłubem - próba była, bez powodzenia)?

No to zacznij wiercic od zewnetrznej strony dna. Wygnij rurke fi3 tak by zawracal do grodzi silnika i po krzyku.

pozdrawiam
Daniel


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 wrz 2008, 11:28 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 22 wrz 2008, 11:25
Posty: 1
A jakiego paliwa używasz do samochodowego silnika ?

MARIO


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 wrz 2008, 17:28 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2008, 21:30
Posty: 226
Lokalizacja: Gdansk
MARIO napisał(a):
A jakiego paliwa używasz do samochodowego silnika ?
MARIO


To zalezy gdzie plywam.
Jak plywam u siebie to leje 15% nitro i ludka zapier... jak dzika
patrz tu:
http://www.youtube.com/watch?v=nSBC1gqwpPY

Na zawodach niestety musialem plywac na zwyklym paliwie bez nitrometanu (80% metanol i 20% rycyna) ale i tak lodka byla szybka. W Bornym w juniorach z numerem 5 startowal tez bardzo szybki standarcik. Tam podobno byl silniczek MVVS. Szkoda ze nie moglismy poplynac razem.

pozdrawiam
Daniel

II vice MISTRZ POLSKI FSR 3,5 st. sen. BORNE SULINOWO 2008


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 wrz 2008, 20:13 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 20 wrz 2008, 14:46
Posty: 12
Przecież radiator na silniku samochodowym jest wysooooki :) . Czy nie bedzie wystawał na tyle, ponad łódkę, żeby zapewnić wystarczające chłodzenie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 wrz 2008, 20:40 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2008, 21:30
Posty: 226
Lokalizacja: Gdansk
robarek napisał(a):
Przecież radiator na silniku samochodowym jest wysooooki :) . Czy nie bedzie wystawał na tyle, ponad łódkę, żeby zapewnić wystarczające chłodzenie?


Zobacz jak pracuje silnik w samochodzie. Na pelnych obrotach jest zwykle chwilowo. W lodkach dajesz gaz na max i tak trzymasz przez 15 min. Silnik z chlodzeniem powietrznym sie przegrzeje i prawdopodobnie zatrze. Zreszta tak jak pisalem zobacz co stalo sie z tlumikiem samochodowym po 10 minutach pracy w lodce.
http://158.75.63.35/slizg2/pic/P6213763.JPG
Czasami mozna dostac silniki samochodowe w wersji wodnej. Zwykle mozna dopasowac glowice wodna lub taka dorobic.

pozdrawiam
Daniel


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 wrz 2008, 21:58 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 20 wrz 2008, 14:46
Posty: 12
OK! A co z wałem (patrz post wyżej z 21 godz 14:49) i jaka świeca do ASP - OS max A5, O.S. MAX A3, OSmax no8, M-2 MALINAS, GS Racing - No.4 czy może inna?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 wrz 2008, 17:27 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2008, 21:30
Posty: 226
Lokalizacja: Gdansk
robarek napisał(a):
OK! A co z wałem (patrz post wyżej z 21 godz 14:49) i jaka świeca do ASP - OS max A5, O.S. MAX A3, OSmax no8, M-2 MALINAS, GS Racing - No.4 czy może inna?
Pozdrawiam


Sruby na wal 5mm sa w sklepach mysle ze nie musisz psuc walu :)
Poszukaj w riku czy na modele.sklep.pl
Jesli chodzi o swiece to uzywam standartowej A3 OSmaxa zarowno w lodce jak i samolotach :)

pozdrawiam
Daniel


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 wrz 2008, 19:02 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 20 wrz 2008, 14:46
Posty: 12
Dziękuję wszystkim za porady. Na razie chyba tyle. W tej chwili jestem na etapie demontażu mocowania silnika, które mi się nie podoba. Po skończeniu kadłuba, wraz z malowaniem i zamocowaniu silnika, zamieszczę zdjęcia.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 wrz 2008, 13:34 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 25 mar 2007, 15:43
Posty: 323
Lokalizacja: Wałbrzych/Jawor
W najgorszym wypadku jak nie dorobisz glowicy to owin ta co masz rurka miedziana lub aluminiowa fi 3-4mm dostepna w OBI lub CASTORAMIE ten patencik naprawde zdaje egzamin.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 wrz 2008, 16:46 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 mar 2006, 02:37
Posty: 327
Lokalizacja: Warszawa
Pozwolę sobie przytoczyć jeden ze sposobów który moim zdaniem, jest właściwszy,niz powyższy.
Z rury aluminowej o odp. średnicy wewn. odcinasz "pierscień", następnie głowice fabryczną silnika( Z samochodową powinno pójsc łatwo) umieszczasz w futerku tokarki i staczasz ją do srednicy odpowiadającej średnicy wew. owego "pierścienia", wiercisz w nim otwory na krućce, i osadzasz go na gorąco na głowicę.
Albo wklejasz ja na klej do napraw bloków silnika, np .JB Weld, dostępny na Allegro :oczko:
Owijanie miedzianą rurką wydaje mi się wyjsciem, najgorszym z możliwych,ale to jest tylko moje zdanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 wrz 2008, 17:55 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 20 wrz 2008, 14:46
Posty: 12
Silnik wodny jest już w drodze:)
Mam jeszcze pytanie co do miejsca montażu króćca do poboru wody chłodzącej. Czy koniecznie musi być za śrubą? Czy ewentualnie w innym miejscu, np. przed śrubą, obok wylotu obudowy wału?
U mnie montaż za śrubą będzie bardzo kłopotliwy ze względu na to, że bedzie znajdował się pod pojemnikiem na elektronikę zamontowanym na stałe i raczej niemożliwe jest jego usunięcie.
Pozdrawiam
Mam już silnik. Niestety podczas przymiarki potwierdziło się to co zauważyłem wcześniej , a mianowicie nieosiowo zamontowana obudowa wału. W tej chwili jestem na etapie wypruwania go z kadłuba.
A tak przy okazji. Silnik asp 21m, który nabyłem, podczas obracania ręką, w górnym położeniu tłoka stawia większy opór. Czy to normalne? Czy ewentualnie się dotrze? Nawet go rozebrałem (bez demontażu wału) żeby sprawdzić czy nie ma jakiejś zadry, ale wszystko jest OK. Nasmarowałem olejem i kilkadziesiąt razy obróciłem. A może dotrzeć go np. wiertarką?
Oczywiście smarując.
Macie jakiś sposób na osiowy montaż wału no i później, oczywiście, na montaż silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 paź 2008, 19:31 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 20 wrz 2008, 14:46
Posty: 12
Witam!
Wał wlaminowany na nowo, tym razem, mam nadzieję, prosto! Ster również poprawiłem (był przechylony na prawą burtę).
Mocowanie silnika wycięte z kątownika aluminiowego o grubości 2,5 mm. Dwa kątowniki przylaminowane do dna łódki (w wolnych chwilach postaram sie je zalaminować), drugie dwa przykręcone do silnika i przez tłumiki gumowe do tych pierwszych.
Wejście chłodzenia z rurki fi 4/0,5mm, umieściłem przed śrubą obok wału.


Ostatnio edytowano 21 paź 2008, 19:27 przez robarek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL