Ogólnopolskie forum modelarzy FSR http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/ |
|
Jak powsaje nowy FSR35 http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=676 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Bolek [ 07 lis 2008, 23:40 ] | ||||
Tytuł: | Jak powsaje nowy FSR35 | ||||
Hallo, wreszccie dojzalewm aby sie podzielic aktualnym stanem postepow w budowie mojej nowej FSR 35- W zeszlym rokudopadla mnie zaraza (skad ja to znam) ipostanowilem sprobowac swoich sil w nowej klasie.I zeby bylo ciekawie postanowilem wybudowac wszystko sam od poczatku (back to the roots). Rozpoczalem od skonstruowania kadluba w CAD 3D. Potem bylo kopyto, formy itd.Kozystalem przy tym z moich skromnych doswiadczen w 15, a szczeglnie z mojej POTENZY gdzie z dobrym skutkiem sprawdzilem wiele nowych pomyslow. W czasie kontrukcji przyjalem nastepujace zalozenia : Silnik CMB 35 forma wykonana an wregach ze sklwjki 4 mm pokryta balsa 3 mm brak klap wywazajacych, Wszystkie kanty nad woda mocno zaokraglone (chroni przed piruetami) Wszystko przykryte solidnymi oslonami, chroniacymi zawartosc w przypadkach blisdkich spotkan. oraz wiele innychjak np odbitki zprzy zastosowaniu podcisnienia, formy w technice Giesskeramick itd Na probe zalaczam jedno zdjecie. Jak sie uda i wzbudzi zainteresowanie to przedstawie caly przebieg budowy.
|
Autor: | AndrzejC [ 08 lis 2008, 00:34 ] |
Tytuł: | Re: Jak powsaje nowy FSR35 |
Bolo witaj w klubie Pisz ile się da!! Pozdrowienia. Nie wybieracie się do Polski w najbliższym czasie? Andrzej |
Autor: | AdamC [ 08 lis 2008, 10:40 ] |
Tytuł: | Re: Jak powsaje nowy FSR35 |
Czesc Bolek, ladny poczatek. Twoj opis bardzo mnie interesuje, ale nietylko mnie, wiec tylko tak dalej. Mam pytanie: jaki jest to ten silnik CMB ? Z pierscieniem albo ABC? Pozdrowienia Adam. |
Autor: | Bolek [ 08 lis 2008, 18:47 ] | ||||||
Tytuł: | Re: Jak powsaje nowy FSR35 | ||||||
Hallo, dzieki za zainteresowanie, a wiec jeszcze raz od poczatku. mysle ze zdjecia powiedza wiecej, jakby ktos mial pytania, to chenie odpowiem. Do AC z Wroclawia: na razie sie nie wybieram, do AC z Leverkusen: na zdjeciu jest motor Hoffa, ale moj ma pierscien. Pozdrowienia Bolek PS. Ciag dalszy nastapi, ale to troche potrwa, bo nie moge dolaczac wiecej niz 5 zdjec.
|
Autor: | AndrzejC [ 08 lis 2008, 23:44 ] |
Tytuł: | Re: Jak powsaje nowy FSR35 |
Duze podobieństwo do "Potenzy" dostrzegam A.C. |
Autor: | Bolek [ 09 lis 2008, 00:09 ] |
Tytuł: | Re: Jak powsaje nowy FSR35 |
hi, pewne rozwiazania Vorslunda bardzo mi sie spodobaly i sprawdzily sie w praktyce w V15, szczegolnie przykrycie calego wnetrza jedna solidna pokrywa, tak ze zastosowalem je rowniez w swojej 35. Sprzeglo elastyczne dwoprzegubowe (kardan, podobne do design M.Duchinski), osiowe lozyskowanie walu, zbiornik lutowany z blachy,oraz inne szczegoly tez zastosuje w nowej lodce. Co do z przechylonego silnika i rury poprowadzonej bokiem to stosowalem to juz przed 20 laty. Nawiasem mowiac lodka bedzie sie nazywac LAMBO 35. Asocjacje do wloskich samochodow sportowych sa nieprzypadkowe. Bolek |
Autor: | Maruś [ 09 lis 2008, 12:21 ] |
Tytuł: | Re: Jak powsaje nowy FSR35 |
Czy można dowiedzieć się coś więcej o silniku i do zobaczenia na pomoście we Wrocławiu Marek |
Autor: | Bolek [ 09 lis 2008, 14:14 ] |
Tytuł: | Re: Jak powsaje nowy FSR35 |
Hi Marus duzo o wszystkich motorkach CMB znajdziesz na http://www.cmbdeutschland.de/ Sa tez rysunki eksplozyjne i ceny. Bolek |
Autor: | Bolek [ 09 lis 2008, 22:55 ] |
Tytuł: | Re: Jak powsaje nowy FSR35 |
hallo Marus, mialem podobny system w FSR 15 Potenza, a w nowej 35 bedzie tez zastosowany. Tylko u mnie jest lozysko kulkowe i nie ma regulacji luzu.Jutro moze zamieszcze rysunek.W 15 wal byl caly 5 mm. Gdzie masz problemy z rura? Pozdrowienia Bolek |
Autor: | Maruś [ 09 lis 2008, 23:47 ] |
Tytuł: | Re: Jak powsaje nowy FSR35 |
Trzeba uważać gdzie i co się zapisuje bo można tak jak ja zapisać w czyimś poście. Przepraszam Bolek Miało być tylko u mnie ale czytałem twoje i kliknąłem. Pozdrawiam Marek |
Autor: | login [ 09 lis 2008, 23:48 ] |
Tytuł: | Re: Jak powsaje nowy FSR35 |
Witaj Maruś, Bardzo fajny pomysł! Zwłaszcza to łozysko stożkowe przenoszące chyba napór wału na silnik - o to chodzi? Moim zdaniem bedzie tylko problem przy wymianie łożyska i wału po ew. dzwonie np. miedzy kolejkami... Wynika to z konieczności bardzo ciasnego pasowania pomiedzy lożyskiem, a wałem - jeśli będzie inaczej to takie rozwiązanie nie ma sensu ze względu na utratę właściwości oporowych takiego ułożyskowania. Nie dawałbym natomiast simeringu od strony sruby - łożysko przy takich obrotach powinno być smarowane olejem tak jak w naszych 7,5. |
Autor: | Bolek [ 10 lis 2008, 20:43 ] | ||||||
Tytuł: | Re: Jak powsaje nowy FSR35 | ||||||
Hallo Marus, w zalaczeniu szkic mjego rozwiazania.Jest tam zabudowane lozysko kulkowe, ktore przenosi spokojnie tez sily osiowe. Np lorzysko kulkowe typu 6000 ( 10 wewnatrz i 26 na zewnatrz) wg. producenta SKF moze miec maksymalne obciarzenie osiowe 500 N (ca. 50 Kg). Mysle ze lozyska stozkowe byloby troche przwymiarowene. Inna sprawa jest to ze najmniejsze katalogowe lozyska stozkowe lub kulkowe skosne maja maksymalna predkosc obrotowa ok 10-12000 obr/min. Dodatkowo zaastosowalbym osiowa sprezyne lub cos podobnego, aby Ci sie lozysko stozkowe nie rozjechalo w druga strone ( w strone sruby)w czasie grzania silnikow. Acha, ja stosuje lozyska kulkowe o powiekszony luzie typu C3 lub C4 zakryte z obu stron, przenosza one jesze wieksze sily osiowe nie potrzebuja smarowania i sa ochronione przed brudem, piaskiem itp. Pozdrowienia Bolek PS. dalszy ciag budowy . Jak powstawaly formy w nastepnym odcinku
|
Autor: | ZDALNY [ 20 lis 2008, 00:14 ] |
Tytuł: | Re: Jak powsaje nowy FSR35 |
Widze że prace idą pełna parą super .Mam pytanie jakie wymiary będzie miała łodeczka ? POZDRAWIAM ARTUR FEDOR |
Autor: | Bolek [ 22 lis 2008, 23:51 ] | ||||||
Tytuł: | Re: Jak powsaje nowy FSR35 | ||||||
Hi Artur, 138 x 48 cm Do Tego dalszy ciag, czyli powstawanie formy pokladu: 1. Kopyto pokryc cienko i rownomiernie pasta do oddzielania ( NIE PASTA DO PODLOGI ALBO DO BUTOW). Po ok 0.5 h polerowac i naniesc nastepna warstwe. To powtorzyc 5 razy.Nastepnie odczekac 24 h i naniesc 1 warstwe alkoholu poliwinylowego (PVA). Odczekac az wyschnie (1-2 h) 2.Naniesc jedna warstwe (1- 0.5 mm)zywicy do form (Formharz schwarz). 3. Po ok 1h gdy czarna zywica juz zzelowala ( jest miekka ale nie klei sie mocno do palca) wypelniam narozniki gesta masa (zywica + ok. 10% wlokna 3mm + klaczki bawelniane (Baumwollflocken)) 4. Nakladam 2 warstwy tkaniny 163 g/m2 5. Na mokra tkanine klade 1 warstwe ceramiki odlewniczej ( Gisskeramik). Jest to skrzyzowanie tkaniny z mata o ciezarze 500 g/m2 przesycona w osobnym naczyniu czyms w rodzaju rzadkiego gipsu. Jej zalety to Jedna warstwa ma ok 5mm grubosci i wystarczy na forme w zupelnosci. W zwiazku z tym czas wykonania jest krotki, a forma jest bardzo ciezka (10 kg) i masywna. Czas twardnienia ok 3 h. 5. Po 24 h obcinam szlifierka katowa naddatki, zdejmuje forme, ewentualnie poprawiam w formie jakies niedokladnosci i gotowe. Bolek
|
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |