Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/

Budowa FSR Thunder 26ccm
http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=702
Strona 1 z 2

Autor:  KKrzysztof [ 15 gru 2008, 20:56 ]
Tytuł:  Budowa FSR Thunder 26ccm

Witam,

Po nieudanym sezonie 2008 zakupić nowy kadłub wraz z silnikiem. Tutaj będę zamieszczać zdjęcia zawirające postęp w pracach. Wybór padł na kadłub Thuner od Marles'a.


Kadłub:
Obrazek

Silnik, który do niego wpakuje to:

Obrazek

CDN.

Autor:  AndrzejC [ 15 gru 2008, 21:14 ]
Tytuł:  Re: Budowa FSR Thunder 26ccm

Wygląda na to ,że klasa FSR35 stanie się najpopularniejszą klasą na polskich zawodach :jajcarz: :placzek: :wow: :D .
Pisz ile się da :) paru fachowców już tu jest.
Owocnej pracy. jakbyś czegoś potrzebował daj znać.
A.C.

Autor:  ZDALNY [ 16 gru 2008, 14:55 ]
Tytuł:  Re: Budowa FSR Thunder 26ccm

Witam bardzo ładny quickdraw : :shock: A kadłubik to thunder 1 czy 2.Mam nadzieje że zrobisz więcej fotek tez mnie interesuje taki stateczek.
POZDRAWIAM ARTUR FEDOR

Autor:  KKrzysztof [ 16 gru 2008, 18:22 ]
Tytuł:  Re: Budowa FSR Thunder 26ccm

To jest Thunder 2 :)

A tutaj sprzędło, które miejmy nadzieje, że wytrzyma.
Obrazek

Parametry silnika:
Obrazek
Cikawe czy to wogóle prawda. Czas pokaże.

Autor:  kruszyna [ 16 gru 2008, 23:51 ]
Tytuł:  Re: Budowa FSR Thunder 26ccm

Krzysiu jak możesz to zamiesc wiecej zdjęć silnika :) i kadłubu oczywiście (dno):) pozdrawiam i życzę postępów w budowie :D

Autor:  KKrzysztof [ 17 gru 2008, 22:58 ]
Tytuł:  Re: Budowa FSR Thunder 26ccm

Dno modelu:

Obrazek

Obrazek

Silnik:

Obrazek

Autor:  ZDALNY [ 19 gru 2008, 11:14 ]
Tytuł:  Re: Budowa FSR Thunder 26ccm

Mam prośbe mógłbys zmierzyć szerokosć dna na samym końcu :?:
POZDRAWIAM ARTUR FEDOR

Autor:  KKrzysztof [ 04 mar 2010, 19:51 ]
Tytuł:  Re: Budowa FSR Thunder 26ccm

Są to nowe jednostki napędowe do modeli 26cm.


Obrazek

Obrazek

Autor:  Maruś [ 12 mar 2010, 20:35 ]
Tytuł:  Re: Budowa FSR Thunder 26ccm

http://images29.fotosik.pl/289/02a468ef69932543.jpg
z tego tematu
viewtopic.php?f=12&t=536&st=0&sk=t&sd=a&start=15


ja mam takie i na nim jest koło zamachowe. Jest to sprzęgło od napędu CNC tzw "normalia"
Tutaj na foto jeszcze luźne ale zamocowane jest na tej części od silnika.
wiele rzeczy się uwaliło ale sprzęgło i koło pasowe są idealne.
Marek Zelech

Autor:  Zbigniew50S [ 06 mar 2011, 15:52 ]
Tytuł:  Re: Budowa FSR Thunder 26ccm

Mam prośbę o pomoc /wymiary/położenia silnika wału i steru w kadłubie Thunder
Jak duży zbiornik czy 1,5-2 l wystarczy /silnik 26cm/

Autor:  tomost72 [ 18 mar 2011, 14:03 ]
Tytuł:  Re: Budowa FSR Thunder 26ccm

A jaki masz kolego motorek? to ważne czy koło masz z przodu (RCMK) czy z tyłu (tak jak np. QuickDraw) od tego zależy jaki kąt wału dasz radę ustawić. Generalnie ten kadłub to jest V15 a nie 27, pływa nim się dosyć ciężko. Ja walczyłem z nim cały sezon, i nadal muszę uważać. Każdy boję pokonujesz "z gazem" inaczej kończy się to na "brzuchu".
pozdrawiam Tomasz Ostrowski
a...kup sobie duuuużo szpachlówki :D

Autor:  Zbigniew50S [ 19 mar 2011, 01:52 ]
Tytuł:  Re: Budowa FSR Thunder 26ccm

Witam. Motorek to RCMK S254 /kołó z tyłu/ Jest to moja pierwsza benzynka stąd te pytania.
Niezłe wyzwanie z tą szpachlówką /a już myślałem że obejdzie się bez / więc i ja powalczę.
Pozdrawiam Zbigniew S.

Autor:  tomost72 [ 19 mar 2011, 21:59 ]
Tytuł:  Re: Budowa FSR Thunder 26ccm

Wymiary podaję od rufy (moje wymiary)
ster 120mm, koniec wału 255mm, wyjście wału (rurka fi 10) 413mm, oś silnika 620mm, największa śruba fi 62mm

wg Dave
140/270/350-430/630mm
pozdrawiam Tomasz Ostrowski

Autor:  Zbigniew50S [ 21 mar 2011, 00:15 ]
Tytuł:  Re: Budowa FSR Thunder 26ccm

Po wstępnych przymiarkach wyszło mi coś takiego
ster 135 wał 270 wyjście wału 440 silnik 640 przy założeniu że śruba to 57 max59 /większej chyba nie pokręci /
wracam jeszcze do pytania o zbiornik jak duży /jest coś gotowego czy plastikowe butelki/
Dzięki za informacje pozdrawiam Zbigniew S.

Autor:  tomost72 [ 21 mar 2011, 20:50 ]
Tytuł:  Re: Budowa FSR Thunder 26ccm

Przy takich ustawieniach możesz mieć problem z wyjściem z wody.(tak na oko) Masz wszystko przesunięte do przodu i słabszy motor. Twój motorek ma mniejsze obroty ale większy moment, śrubę 60 będzie ciągną. Jaki kąt wału wyszedł Ci? Ja celowo mam wszystko do tyłu przesunięte, zanim zrobiłem tą łódkę miałem ten komfort, że mogłem pooglądać jak pływa Krzyśka i zrobiłem korekty. Najważniejszy jest kąt wału i środek ciężkości.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/