Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 29 mar 2024, 04:22

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 02 cze 2009, 09:04 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 31 maja 2009, 20:50
Posty: 3
juz sie zapoznaje:
viewtopic.php?f=12&t=590&st=0&sk=t&sd=a

bardzo dziekuje, podoba mi sie!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 cze 2009, 09:33 
Offline
Ojciec Ludek - Legenda
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 sty 2007, 22:34
Posty: 170
WITAM
STASIU stary to może jeszcze nie jesteś, ale na pewno jesteś ASIOR.
O ile sobie przypominasz to zaczynałeś chyba z motorkiem HP /no może WEBRA 10ccm/
Robilśmy wtedy 45 - 55 okrążeń przez pół godziny.
Na dzisiejszy poziom, te nasze stare okręciki przyrównać można do STD.
Dużo się wtedy nauczyliśmy.
Pozdrawiam cały TEAM WARSZAWY.
LUDEK


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 cze 2009, 10:16 
Offline
Adept
Adept
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 maja 2009, 12:53
Posty: 25
Lokalizacja: Wrocław Krzyki jeszcze
W następnym sezonie również i ja przymierzam się do startów w klasie FSR V35, pomimo mojego wieku i wielkiego znaku zapytania :?: czy ktoś we Wrocławiu przygarnie starego - nowego modelarza :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 cze 2009, 13:25 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 07 gru 2007, 19:14
Posty: 175
Lokalizacja: Wrocław
Witaj helixwroclaw2005
Chętnie Cię przygarnę pod swoją strzechę.
Zapraszam. Szczegóły spotkania już na PW.

Jan Sewerniak


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 cze 2009, 14:48 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 16 lut 2006, 00:21
Posty: 112
Lokalizacja: Wrocław
Witaj Helix zapraszam na Stanice gdzie bedziesz mógł zobaczyc V35 Mam kilka modeli i różnych silników do tej klasy.Pozdrawiam ARTUR FEDOR


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 cze 2009, 19:19 
Offline
Adept
Adept
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 maja 2009, 12:53
Posty: 25
Lokalizacja: Wrocław Krzyki jeszcze
:D Dziękuję Koledzy za szybką reakcję. Oczywiście skorzystam w najbliższym terminie z zaproszenia. Już odpowiedź do wiadomości wysłałem.
Szacunek Panowie :!:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 cze 2009, 07:08 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2006, 19:28
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
Bogdan. Byłem bardziej ambitny i zaczynałem od WEBRY 15 z przekładnią na pasek zębaty od heblarki Black&Beker.Wielka porażka. Ale takie są początki.Nie było się od kogo uczyć ,a ci co umieli to skrzętnie chowali swoje tajemnice. Teraz jest o wiele łatwiej pod każdym względem.S.G.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 cze 2009, 09:34 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2006, 20:55
Posty: 252
Lokalizacja: Trzebnica
Witam.

A tak z ciekawości zapytam: jakie są wady i zalety przekładni pasowej w stosunku do przekładni zębatej w FSRV ?

Pozdrawiam
Piotr Juniewicz
POL-566


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 cze 2009, 11:12 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 07 gru 2007, 19:14
Posty: 175
Lokalizacja: Wrocław
Witam
O przekładniach na pasek w FSR-ach, to pewnie Staszek najwięcej miałby do powiedzenia. O Jego poczynaniach w tym kierunku dopiero dzisiaj pierwszy raz się dowiedziałem. O innych nie słyszałem. W "tamtych" czasach rzeczywiście trudno było "zasięgnąć języka", bo w większości przypadków po prostu sami wszystkiego dochodziliśmy. U mnie w MDK-u także mieliśmy Webry 15 ccm i stosowaliśmy do nich przekładnie. Ale jako ciekawostkę podam, że były to przekładnie zwiększające obroty wału napędowego o około, (jak dobrze pamiętam) 30 %. Były to przekładnie zębate, a koło z tworzywa - większe - było zamocowane na silniku :D . Wiele wynalazków, lepszych czy gorszych powstało w tych pionierskich czasach.

Pozdrawiam ( przede wszystkim Pionierów FSR-ów ) - J.S.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 cze 2009, 12:23 
Offline
Ojciec Ludek - Legenda
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 sty 2007, 22:34
Posty: 170
WITAJ STANISŁAWIE
Zatem zaliczamy Ciebie /jako, że pierwszy się ujawniłeś/ jako WIELKIEGO GURU klasy STD.[/b]
Jakąś tam gratyfikację wręczymy Ci w Lędzinach.
I dalej podtrzymuję to, że mimo młodego wieku jesteś STARYM ASIOREM.
Zbysiu B. a może i TY byś ujawnił publicznie od czego zaczynałeś swoją karierę sportową.
O ile pamiętam CMB-iarki jeszcze nie były w modzie.

A tak nawiasem pamiętam, że 15-tkę z przekładnią zwiększającą obroty miał Marek Wójcik,
zresztą tyż warszawiak. Bardzo mu tego wynalazku zazdrościłem, ale nie miałem 15-nachy.
Pamiętam też SIWEGO, który na Mistrzostwach Europy w Kijowie PŁYWAŁ TAKIM TROCHĘ WIĘKSZYM AJAKSEM
wykonanym ze sklejki - silnik Webra 10 ccm WR.
Zdobył zresztą tam absolutny rekord Europy w decybelach - równe 100 decybeli.
Ja uplasowałem się na drugiej pozycji z wynikiem 99 decybeli.
Na drugi dzień mieściliśmy się w granicach normy, czyli 90 decybeli.
Tylko materace w noclegowni były jakby troszkę cieńsze.
No cóż w środku była gąbka poliuretanowa.

Standardowcy - czy wiecie, że dalej obowiązuje ograniczenie głośności silników do 80 decybeli ?

Pozdrawiam
LUDEK

kadłub LUDEK1>silnik ASP>radio E-Sky>paliwo STD-zwykła zupa


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 cze 2009, 22:44 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 lut 2007, 01:29
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
Boguś a jak to jest mierzone? Na postoju czy w wodzie? i w jakiej odległości?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 cze 2009, 07:20 
Offline
Adept
Adept
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 maja 2009, 12:53
Posty: 25
Lokalizacja: Wrocław Krzyki jeszcze
Na podstawie przepisów NAVIGA (wersji roboczej):
...
7. Metody pomiaru poziomu hałasu w klasach FSR.
7.1. Ogólne
(1) Mikrofon pomiarowy musi być umieszczony w następującej pozycji:
- s
- 25 metrów po prawej stronie dla klas FSR-V, i po lewej dla klas FSR-H, pod kątem prostym od linii centralnej i 22 metry od linii łączącej dwie najniższe boje.
- Mikrofon pomiarowy musi znajdować się pod kątem prostym i .........................................
- Nie ma potrzeby przełączać przyrząd pomiarowy na pełną prędkość.
- Kłopoty z tłumikiem powodujące nadmierny hałas muszą być usunięte natychmiast. Model musi być wyłowiony z wody po zakończeniu okrążenia. Nie zastosowanie się grozi dyskwalifikacją.

...

7.3. Metody pomiaru w klasach FSR-V.
(1) Co najmniej trzy pomiary muszą zostać wykonane na każdym modelu podczas biegu, pod następującymi warunkami:
- żaden inny model nie może się znajdować w odległości 15 metrów od mierzonego modelu
- Pomiar musi zostać wykonany, gdy model znajduje się 15 metrów od mikrofonu
- Pomiary muszą być równo rozmieszczone podczas biegu.
(2) Zawodnik musi być natychmiast po biegu zawiadomiony jeżeli przekroczył 80 dB/A. Jeżeli drugi pomiar również przekracza 80 dB/A zawodnik otrzyma ostrzeżenie. Jeżeli trzeci pomiar również będzie za wysoki, model zostanie zdyskwalifikowany.

:D ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tak jak wcześniej napisałem, zostałem zaproszony przez Michała Tura i Artura Fedora do jedynej działającej we Wrocławiu modelarni "Stanicy" Harcerskiego Ośrodka Wodnego. Dziękuję za wczorajsze parę godzin spędzonych wspólnie z historią wrocławskich FSR Tadziem Fedorem, Janem Sewerniakiem, Michałem Turem, Arturem Fedorem, koleżance i koledze, których imion nie zapamiętałem :(
Po 27 latach powrócę niebawem w szeregi czynnych zawodników. E-mial w sprawie licencji już wysłany wczoraj wieczorem do odpowiedniej osoby w ZG LOK W-a. Zobaczymy co z tego wyjdzie :D
Arkadiusz Pasek Wrocław jeszcze lat 42 :D


Ostatnio edytowano 04 cze 2009, 08:55 przez helixwroclaw2005, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 cze 2009, 08:44 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 sty 2007, 20:40
Posty: 654
Lokalizacja: Konin/Poznań
Młode wilczki (teraz już nie takie młode) witają wsród nas 8)

Meniu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 cze 2009, 10:34 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 lut 2007, 01:29
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
Teraz to już wiem i tylko gdzie pożyczyć miernik bo BHP-owców to tera jak na lekarstwo. Dziękuje za informację.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 cze 2009, 12:08 
Offline
Adept
Adept
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 maja 2009, 12:53
Posty: 25
Lokalizacja: Wrocław Krzyki jeszcze
Maruś a nie lepiej zainwestować i kupić coś takiego: http://www.allegro.pl/item650628700_cyf ... iecki.html

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pozdrawiam
Arkadiusz Pasek Wrocław
Ex: Braniewo, Jaromin, Krynica, Poznań, Gołdap, Kraków, Wola Batorska, Wrocław, ....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL