Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/

Nowe FSR V 35
http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=728
Strona 2 z 3

Autor:  bialabilagra [ 02 cze 2009, 09:04 ]
Tytuł:  Re: Nowe FSR V 35

juz sie zapoznaje:
viewtopic.php?f=12&t=590&st=0&sk=t&sd=a

bardzo dziekuje, podoba mi sie!!!

Autor:  LUDEK [ 02 cze 2009, 09:33 ]
Tytuł:  Re: Nowe FSR V 35

WITAM
STASIU stary to może jeszcze nie jesteś, ale na pewno jesteś ASIOR.
O ile sobie przypominasz to zaczynałeś chyba z motorkiem HP /no może WEBRA 10ccm/
Robilśmy wtedy 45 - 55 okrążeń przez pół godziny.
Na dzisiejszy poziom, te nasze stare okręciki przyrównać można do STD.
Dużo się wtedy nauczyliśmy.
Pozdrawiam cały TEAM WARSZAWY.
LUDEK

Autor:  helixwroclaw2005 [ 02 cze 2009, 10:16 ]
Tytuł:  Re: Nowe FSR V 35

W następnym sezonie również i ja przymierzam się do startów w klasie FSR V35, pomimo mojego wieku i wielkiego znaku zapytania :?: czy ktoś we Wrocławiu przygarnie starego - nowego modelarza :D

Autor:  Ajaks [ 02 cze 2009, 13:25 ]
Tytuł:  Re: Nowe FSR V 35

Witaj helixwroclaw2005
Chętnie Cię przygarnę pod swoją strzechę.
Zapraszam. Szczegóły spotkania już na PW.

Jan Sewerniak

Autor:  ZDALNY [ 02 cze 2009, 14:48 ]
Tytuł:  Re: Nowe FSR V 35

Witaj Helix zapraszam na Stanice gdzie bedziesz mógł zobaczyc V35 Mam kilka modeli i różnych silników do tej klasy.Pozdrawiam ARTUR FEDOR

Autor:  helixwroclaw2005 [ 02 cze 2009, 19:19 ]
Tytuł:  Re: Nowe FSR V 35

:D Dziękuję Koledzy za szybką reakcję. Oczywiście skorzystam w najbliższym terminie z zaproszenia. Już odpowiedź do wiadomości wysłałem.
Szacunek Panowie :!:

Autor:  mountain454 [ 03 cze 2009, 07:08 ]
Tytuł:  Re: Nowe FSR V 35

Bogdan. Byłem bardziej ambitny i zaczynałem od WEBRY 15 z przekładnią na pasek zębaty od heblarki Black&Beker.Wielka porażka. Ale takie są początki.Nie było się od kogo uczyć ,a ci co umieli to skrzętnie chowali swoje tajemnice. Teraz jest o wiele łatwiej pod każdym względem.S.G.

Autor:  madmax [ 03 cze 2009, 09:34 ]
Tytuł:  Re: Nowe FSR V 35

Witam.

A tak z ciekawości zapytam: jakie są wady i zalety przekładni pasowej w stosunku do przekładni zębatej w FSRV ?

Pozdrawiam
Piotr Juniewicz
POL-566

Autor:  Ajaks [ 03 cze 2009, 11:12 ]
Tytuł:  Re: Nowe FSR V 35

Witam
O przekładniach na pasek w FSR-ach, to pewnie Staszek najwięcej miałby do powiedzenia. O Jego poczynaniach w tym kierunku dopiero dzisiaj pierwszy raz się dowiedziałem. O innych nie słyszałem. W "tamtych" czasach rzeczywiście trudno było "zasięgnąć języka", bo w większości przypadków po prostu sami wszystkiego dochodziliśmy. U mnie w MDK-u także mieliśmy Webry 15 ccm i stosowaliśmy do nich przekładnie. Ale jako ciekawostkę podam, że były to przekładnie zwiększające obroty wału napędowego o około, (jak dobrze pamiętam) 30 %. Były to przekładnie zębate, a koło z tworzywa - większe - było zamocowane na silniku :D . Wiele wynalazków, lepszych czy gorszych powstało w tych pionierskich czasach.

Pozdrawiam ( przede wszystkim Pionierów FSR-ów ) - J.S.

Autor:  LUDEK [ 03 cze 2009, 12:23 ]
Tytuł:  Re: Nowe FSR V 35

WITAJ STANISŁAWIE
Zatem zaliczamy Ciebie /jako, że pierwszy się ujawniłeś/ jako WIELKIEGO GURU klasy STD.[/b]
Jakąś tam gratyfikację wręczymy Ci w Lędzinach.
I dalej podtrzymuję to, że mimo młodego wieku jesteś STARYM ASIOREM.
Zbysiu B. a może i TY byś ujawnił publicznie od czego zaczynałeś swoją karierę sportową.
O ile pamiętam CMB-iarki jeszcze nie były w modzie.

A tak nawiasem pamiętam, że 15-tkę z przekładnią zwiększającą obroty miał Marek Wójcik,
zresztą tyż warszawiak. Bardzo mu tego wynalazku zazdrościłem, ale nie miałem 15-nachy.
Pamiętam też SIWEGO, który na Mistrzostwach Europy w Kijowie PŁYWAŁ TAKIM TROCHĘ WIĘKSZYM AJAKSEM
wykonanym ze sklejki - silnik Webra 10 ccm WR.
Zdobył zresztą tam absolutny rekord Europy w decybelach - równe 100 decybeli.
Ja uplasowałem się na drugiej pozycji z wynikiem 99 decybeli.
Na drugi dzień mieściliśmy się w granicach normy, czyli 90 decybeli.
Tylko materace w noclegowni były jakby troszkę cieńsze.
No cóż w środku była gąbka poliuretanowa.

Standardowcy - czy wiecie, że dalej obowiązuje ograniczenie głośności silników do 80 decybeli ?

Pozdrawiam
LUDEK

kadłub LUDEK1>silnik ASP>radio E-Sky>paliwo STD-zwykła zupa

Autor:  Maruś [ 03 cze 2009, 22:44 ]
Tytuł:  Re: Nowe FSR V 35

Boguś a jak to jest mierzone? Na postoju czy w wodzie? i w jakiej odległości?

Autor:  helixwroclaw2005 [ 04 cze 2009, 07:20 ]
Tytuł:  Re: Nowe FSR V 35

Na podstawie przepisów NAVIGA (wersji roboczej):
...
7. Metody pomiaru poziomu hałasu w klasach FSR.
7.1. Ogólne
(1) Mikrofon pomiarowy musi być umieszczony w następującej pozycji:
- s
- 25 metrów po prawej stronie dla klas FSR-V, i po lewej dla klas FSR-H, pod kątem prostym od linii centralnej i 22 metry od linii łączącej dwie najniższe boje.
- Mikrofon pomiarowy musi znajdować się pod kątem prostym i .........................................
- Nie ma potrzeby przełączać przyrząd pomiarowy na pełną prędkość.
- Kłopoty z tłumikiem powodujące nadmierny hałas muszą być usunięte natychmiast. Model musi być wyłowiony z wody po zakończeniu okrążenia. Nie zastosowanie się grozi dyskwalifikacją.

...

7.3. Metody pomiaru w klasach FSR-V.
(1) Co najmniej trzy pomiary muszą zostać wykonane na każdym modelu podczas biegu, pod następującymi warunkami:
- żaden inny model nie może się znajdować w odległości 15 metrów od mierzonego modelu
- Pomiar musi zostać wykonany, gdy model znajduje się 15 metrów od mikrofonu
- Pomiary muszą być równo rozmieszczone podczas biegu.
(2) Zawodnik musi być natychmiast po biegu zawiadomiony jeżeli przekroczył 80 dB/A. Jeżeli drugi pomiar również przekracza 80 dB/A zawodnik otrzyma ostrzeżenie. Jeżeli trzeci pomiar również będzie za wysoki, model zostanie zdyskwalifikowany.

:D ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tak jak wcześniej napisałem, zostałem zaproszony przez Michała Tura i Artura Fedora do jedynej działającej we Wrocławiu modelarni "Stanicy" Harcerskiego Ośrodka Wodnego. Dziękuję za wczorajsze parę godzin spędzonych wspólnie z historią wrocławskich FSR Tadziem Fedorem, Janem Sewerniakiem, Michałem Turem, Arturem Fedorem, koleżance i koledze, których imion nie zapamiętałem :(
Po 27 latach powrócę niebawem w szeregi czynnych zawodników. E-mial w sprawie licencji już wysłany wczoraj wieczorem do odpowiedniej osoby w ZG LOK W-a. Zobaczymy co z tego wyjdzie :D
Arkadiusz Pasek Wrocław jeszcze lat 42 :D

Autor:  adam [ 04 cze 2009, 08:44 ]
Tytuł:  Re: Nowe FSR V 35

Młode wilczki (teraz już nie takie młode) witają wsród nas 8)

Meniu

Autor:  Maruś [ 04 cze 2009, 10:34 ]
Tytuł:  Re: Nowe FSR V 35

Teraz to już wiem i tylko gdzie pożyczyć miernik bo BHP-owców to tera jak na lekarstwo. Dziękuje za informację.
Marek

Autor:  helixwroclaw2005 [ 04 cze 2009, 12:08 ]
Tytuł:  Re: Nowe FSR V 35

Maruś a nie lepiej zainwestować i kupić coś takiego: http://www.allegro.pl/item650628700_cyf ... iecki.html

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pozdrawiam
Arkadiusz Pasek Wrocław
Ex: Braniewo, Jaromin, Krynica, Poznań, Gołdap, Kraków, Wola Batorska, Wrocław, ....

Strona 2 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/