Ogólnopolskie forum modelarzy FSR http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/ |
|
Nowe FSR V 35 http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=728 |
Strona 2 z 3 |
Autor: | bialabilagra [ 02 cze 2009, 09:04 ] |
Tytuł: | Re: Nowe FSR V 35 |
juz sie zapoznaje: viewtopic.php?f=12&t=590&st=0&sk=t&sd=a bardzo dziekuje, podoba mi sie!!! |
Autor: | LUDEK [ 02 cze 2009, 09:33 ] |
Tytuł: | Re: Nowe FSR V 35 |
WITAM STASIU stary to może jeszcze nie jesteś, ale na pewno jesteś ASIOR. O ile sobie przypominasz to zaczynałeś chyba z motorkiem HP /no może WEBRA 10ccm/ Robilśmy wtedy 45 - 55 okrążeń przez pół godziny. Na dzisiejszy poziom, te nasze stare okręciki przyrównać można do STD. Dużo się wtedy nauczyliśmy. Pozdrawiam cały TEAM WARSZAWY. LUDEK |
Autor: | helixwroclaw2005 [ 02 cze 2009, 10:16 ] |
Tytuł: | Re: Nowe FSR V 35 |
W następnym sezonie również i ja przymierzam się do startów w klasie FSR V35, pomimo mojego wieku i wielkiego znaku zapytania czy ktoś we Wrocławiu przygarnie starego - nowego modelarza |
Autor: | Ajaks [ 02 cze 2009, 13:25 ] |
Tytuł: | Re: Nowe FSR V 35 |
Witaj helixwroclaw2005 Chętnie Cię przygarnę pod swoją strzechę. Zapraszam. Szczegóły spotkania już na PW. Jan Sewerniak |
Autor: | ZDALNY [ 02 cze 2009, 14:48 ] |
Tytuł: | Re: Nowe FSR V 35 |
Witaj Helix zapraszam na Stanice gdzie bedziesz mógł zobaczyc V35 Mam kilka modeli i różnych silników do tej klasy.Pozdrawiam ARTUR FEDOR |
Autor: | helixwroclaw2005 [ 02 cze 2009, 19:19 ] |
Tytuł: | Re: Nowe FSR V 35 |
Dziękuję Koledzy za szybką reakcję. Oczywiście skorzystam w najbliższym terminie z zaproszenia. Już odpowiedź do wiadomości wysłałem. Szacunek Panowie |
Autor: | mountain454 [ 03 cze 2009, 07:08 ] |
Tytuł: | Re: Nowe FSR V 35 |
Bogdan. Byłem bardziej ambitny i zaczynałem od WEBRY 15 z przekładnią na pasek zębaty od heblarki Black&Beker.Wielka porażka. Ale takie są początki.Nie było się od kogo uczyć ,a ci co umieli to skrzętnie chowali swoje tajemnice. Teraz jest o wiele łatwiej pod każdym względem.S.G. |
Autor: | madmax [ 03 cze 2009, 09:34 ] |
Tytuł: | Re: Nowe FSR V 35 |
Witam. A tak z ciekawości zapytam: jakie są wady i zalety przekładni pasowej w stosunku do przekładni zębatej w FSRV ? Pozdrawiam Piotr Juniewicz POL-566 |
Autor: | Ajaks [ 03 cze 2009, 11:12 ] |
Tytuł: | Re: Nowe FSR V 35 |
Witam O przekładniach na pasek w FSR-ach, to pewnie Staszek najwięcej miałby do powiedzenia. O Jego poczynaniach w tym kierunku dopiero dzisiaj pierwszy raz się dowiedziałem. O innych nie słyszałem. W "tamtych" czasach rzeczywiście trudno było "zasięgnąć języka", bo w większości przypadków po prostu sami wszystkiego dochodziliśmy. U mnie w MDK-u także mieliśmy Webry 15 ccm i stosowaliśmy do nich przekładnie. Ale jako ciekawostkę podam, że były to przekładnie zwiększające obroty wału napędowego o około, (jak dobrze pamiętam) 30 %. Były to przekładnie zębate, a koło z tworzywa - większe - było zamocowane na silniku . Wiele wynalazków, lepszych czy gorszych powstało w tych pionierskich czasach. Pozdrawiam ( przede wszystkim Pionierów FSR-ów ) - J.S. |
Autor: | LUDEK [ 03 cze 2009, 12:23 ] |
Tytuł: | Re: Nowe FSR V 35 |
WITAJ STANISŁAWIE Zatem zaliczamy Ciebie /jako, że pierwszy się ujawniłeś/ jako WIELKIEGO GURU klasy STD.[/b] Jakąś tam gratyfikację wręczymy Ci w Lędzinach. I dalej podtrzymuję to, że mimo młodego wieku jesteś STARYM ASIOREM. Zbysiu B. a może i TY byś ujawnił publicznie od czego zaczynałeś swoją karierę sportową. O ile pamiętam CMB-iarki jeszcze nie były w modzie. A tak nawiasem pamiętam, że 15-tkę z przekładnią zwiększającą obroty miał Marek Wójcik, zresztą tyż warszawiak. Bardzo mu tego wynalazku zazdrościłem, ale nie miałem 15-nachy. Pamiętam też SIWEGO, który na Mistrzostwach Europy w Kijowie PŁYWAŁ TAKIM TROCHĘ WIĘKSZYM AJAKSEM wykonanym ze sklejki - silnik Webra 10 ccm WR. Zdobył zresztą tam absolutny rekord Europy w decybelach - równe 100 decybeli. Ja uplasowałem się na drugiej pozycji z wynikiem 99 decybeli. Na drugi dzień mieściliśmy się w granicach normy, czyli 90 decybeli. Tylko materace w noclegowni były jakby troszkę cieńsze. No cóż w środku była gąbka poliuretanowa. Standardowcy - czy wiecie, że dalej obowiązuje ograniczenie głośności silników do 80 decybeli ? Pozdrawiam LUDEK kadłub LUDEK1>silnik ASP>radio E-Sky>paliwo STD-zwykła zupa |
Autor: | Maruś [ 03 cze 2009, 22:44 ] |
Tytuł: | Re: Nowe FSR V 35 |
Boguś a jak to jest mierzone? Na postoju czy w wodzie? i w jakiej odległości? |
Autor: | helixwroclaw2005 [ 04 cze 2009, 07:20 ] |
Tytuł: | Re: Nowe FSR V 35 |
Na podstawie przepisów NAVIGA (wersji roboczej): ... 7. Metody pomiaru poziomu hałasu w klasach FSR. 7.1. Ogólne (1) Mikrofon pomiarowy musi być umieszczony w następującej pozycji: - s - 25 metrów po prawej stronie dla klas FSR-V, i po lewej dla klas FSR-H, pod kątem prostym od linii centralnej i 22 metry od linii łączącej dwie najniższe boje. - Mikrofon pomiarowy musi znajdować się pod kątem prostym i ......................................... - Nie ma potrzeby przełączać przyrząd pomiarowy na pełną prędkość. - Kłopoty z tłumikiem powodujące nadmierny hałas muszą być usunięte natychmiast. Model musi być wyłowiony z wody po zakończeniu okrążenia. Nie zastosowanie się grozi dyskwalifikacją. ... 7.3. Metody pomiaru w klasach FSR-V. (1) Co najmniej trzy pomiary muszą zostać wykonane na każdym modelu podczas biegu, pod następującymi warunkami: - żaden inny model nie może się znajdować w odległości 15 metrów od mierzonego modelu - Pomiar musi zostać wykonany, gdy model znajduje się 15 metrów od mikrofonu - Pomiary muszą być równo rozmieszczone podczas biegu. (2) Zawodnik musi być natychmiast po biegu zawiadomiony jeżeli przekroczył 80 dB/A. Jeżeli drugi pomiar również przekracza 80 dB/A zawodnik otrzyma ostrzeżenie. Jeżeli trzeci pomiar również będzie za wysoki, model zostanie zdyskwalifikowany. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tak jak wcześniej napisałem, zostałem zaproszony przez Michała Tura i Artura Fedora do jedynej działającej we Wrocławiu modelarni "Stanicy" Harcerskiego Ośrodka Wodnego. Dziękuję za wczorajsze parę godzin spędzonych wspólnie z historią wrocławskich FSR Tadziem Fedorem, Janem Sewerniakiem, Michałem Turem, Arturem Fedorem, koleżance i koledze, których imion nie zapamiętałem Po 27 latach powrócę niebawem w szeregi czynnych zawodników. E-mial w sprawie licencji już wysłany wczoraj wieczorem do odpowiedniej osoby w ZG LOK W-a. Zobaczymy co z tego wyjdzie Arkadiusz Pasek Wrocław jeszcze lat 42 |
Autor: | adam [ 04 cze 2009, 08:44 ] |
Tytuł: | Re: Nowe FSR V 35 |
Młode wilczki (teraz już nie takie młode) witają wsród nas Meniu |
Autor: | Maruś [ 04 cze 2009, 10:34 ] |
Tytuł: | Re: Nowe FSR V 35 |
Teraz to już wiem i tylko gdzie pożyczyć miernik bo BHP-owców to tera jak na lekarstwo. Dziękuje za informację. Marek |
Autor: | helixwroclaw2005 [ 04 cze 2009, 12:08 ] |
Tytuł: | Re: Nowe FSR V 35 |
Maruś a nie lepiej zainwestować i kupić coś takiego: http://www.allegro.pl/item650628700_cyf ... iecki.html ----------------------------------------------------------------------------------------------------------- Pozdrawiam Arkadiusz Pasek Wrocław Ex: Braniewo, Jaromin, Krynica, Poznań, Gołdap, Kraków, Wola Batorska, Wrocław, .... |
Strona 2 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |