adam napisał(a):
Panowie,
klasa std ma byc klasą tanią i jeśli ktoś chce się zbroic i chce pływac szybko zapraszam do klas FSR V.
Meniu
Ludzie przyjezdzaja na zawody sie scigac. Buduja lodeczki i oczekuja ze beda plywac szybko.
Std nie plywaja szybko. Lodka std przy biegu 12 minutowym spalila mi 350ml paliwa. Ilosc znikoma dla np 15cm3 ktore potrafia wypalic 4l w 30 minutowym biegu.
Czyli lodka std spali paliwa za 5zl. Jesli to byloby paliwo z nitro no to moze kosztowaloby 10zl. Dramat. Przy takiej kwocie wlasciciel lodki std ktora kosztowala minimum 400 zl sie nie podniesie.
Czy ktos policzyl ile kosztuje srednio przyjazd na zawody? Noclegi itp? Licencja oplata startowa? Te koszty sa wielokrotnie wyzsze. Czy o taka "taniosc" tu chodzi?
Uwazan ze gadanie o kosztach paliwa to mit. Prosty przyklad: Wyprawa na zawody do Wilczyna lesnego kosztowala mnie okolo 300 zl (paliwo, nocleg i jedzenie). Jesli poplynalbym na paliwie z nitro wydalbym 305zl.
Klasa standard ma zachecac do std a nie zniechecac. Lodeczki std z nitro naprawde potrafia fajnie plywac. Duzo szybciej niz na standartowym paliwie. Robilem duzo testow i wiem o czym pisze.
Male silniki potrzebuja nitrometanu. Nie ma sensu zaklinanie rzeczywistosci i lanie do nich zwyklego paliwa. Na dodatek obecnie silniki sa przystosowane do paliwa zn nitrometanem. Wielokrotnie na tym forum polecano silniki do std choc producent sugerowal nawet dodatek 40% nitro. Taki silnik bedzie pracowal slabo.
Mlody modelarz ktory zbuduje sobie taka lodke wlozy taki silnik do kadluba i zobaczy ze zbudowal motorowke a nie slizgacz. Za te same pieniadze zbuduje sobie elektryka ktory bedzie plywal szybciej. [i zawsze zapali
]
Oczywiscie mozna z modelarni wykopac stara webre i mvvs'a. Tyle tylko ze tych silniczkow juz sie nie produkuje... I ktos kto chcialby zbudowac std go nie zdobedzie.
Do sugerujacych przesiadke na klase 3.5:
Argument o przejsciu do klasy 3,5v jest niepowazny. Koszt przekladni jest porownywalny z kosztem modelu std.
Wiem co pisze bo na ten sezon zbudowalem dwie lodki FSRV3.5 (z przekladnia) i wiem ile to kosztuje.
Podsumowanie.
Mysle ze sensownym rozwiazaniem byloby ograniczenie w std do napedu bezposredniego i niech kazdy leje co chce.
...a wlasciciele std z webrami i mvvs'ami beda zawsze glosowac przeciw nitro, bo wspolczesne silniczki na takim paliwie sa slabsze...