Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 26 kwi 2024, 10:55

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 08 mar 2010, 09:50 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 18 lut 2006, 22:12
Posty: 246
a nie wystarczy oprzeć tego na zaufaniu, że każdy ma to co powinien ?
przecież wszyscy się znają
i byłoby po problemie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 mar 2010, 10:09 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 30 cze 2007, 23:27
Posty: 384
Lokalizacja: Tychy
A ja nadal będę podtrzymywał zdanie że paliwo powinno być dowolne, litr nitrometanu kosztuje 58zł więc nie zrujnuje budżetu domowego a rozwiąże kupę problemów. Zakładając że zawodnik potrzebuje 1L paliwa na zawody to z jednego litra nitra zrobi 10 litrów paliwa 10% a to cały sezon i jeszcze mu zostanie na treningi.

_________________
Pozdrawiam
Adrian Tworuszka
POL-484F
Tychy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 mar 2010, 10:41 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Właśnie to chciałem zaproponować, żeby wszystko odbywało się w gronie samych zawodników Std. Moim zdaniem jedna wyznaczona osoba kupuje paliwo dla wszystkich (jakie to będzie paliwo to można ustalić) i na zawodach zawodnicy,po prostu odkupią to paliwo od tej osoby. Myślę ,że taki sposób rozdziału będzie najlepszy. W związku z tym ,że na zawody trzeba zgłaszać się dużo wcześniej, więc z góry będzie wiadomo ile paliwa potrzeba na dane zawody. Taki system ma też swoją dobrą stronę, ponieważ dla sklepu taka ilość jaka będzie kupowana jest już ilością hurtową i od ceny można dostać duże abaty, co nie będzie obojętne dla kieszeni zawodników. No i wszyscy będą ścigali się na jednym paliwie. Myślę,ze takie rozwiązanie nie jest najgorsze. W tym sezonie mogę się zająć dystrybucją tego paliwa. pozbieram oferty od sprzedawców. Mogę też w dalszym ciągu rozrabiać paliwo i przelewać je w litrowe butelki. Cena zostanie ustalona, jak kupię potrzebne chemikalia. Nie wydaje mi się, żebyśmy kurczowo trzymali się receptury paliwa opartej tylko na oleju rycynowym. Moim zdaniem w składzie paliwa mogły by znaleźć się także oleje syntetyczne. Byleby zawsze ten skład był taki sam i bez nitrometanu. Skład tego paliwa można ustalić komisyjnie przez samych zawodników
Wówczas nawet do treningów ,każdy będzie mógł sobie robić paliwo sam, o takim składzie jak paliwo na zawodach. Mogę się podjąć mieszania tego paliwa, ponieważ i tak zawsze mieszam swoje paliwo przed zawodami , to mogę go zrobić trochę więcej, tak jak dotąd i. Ale już nie za darmo niestety :placzek:

Adrian, założeniem w tej klasie jest , to żeby młody zawodnik nauczył się fachu modelarskiego, min obsługi i regulacji silników. Za dawnych czasów nikomu nas nawet nie przyszło do głowy dolewać nitra do paliwa, a silniki chodziły pięknie. Młody zawodnik nauczy się regulowania motorka bez nitormetanu, to później już wyreguluje sobie każdy motorek, jaki by on nie był. Jeżeli puścimy to na żywioł, to zaczną lać nitrometan bez umiaru, i silniki zaczną się rozlatywć, a chodzi o to ,żeby konkurencja była tania.
Poza tym jak widać zakaz nitra sprawdził się i wszyscy się do niego dostosowali, i nikt jak dotychczas nie protestuje :D
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 mar 2010, 11:46 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 30 cze 2007, 23:27
Posty: 384
Lokalizacja: Tychy
Andrzej ja wyraziłem swoje zdanie, Wiesz dobrze że 10% nitra nie rozwali silniczka w drobny mak a jedynie znacznie ułatwi jego eksploatacje. Sam pamiętasz ile frajdy sprawiało Twojemu synowi w Bornym ściganie się z normalnymi 3,5. Silnik przeżył a łódka pływała jak nigdy dotąd.
Inną sprawą jest lanie nitra bez umiaru, jeżeli kogoś stać na kilka motorów w sezonie to jego sprawa i jak będzie chciał i i tak dowali 20% na treningu bo nikt mu tego nie zabroni.
Należy również pamiętać że coraz więcej zawodników kupuje silniczki samochodowe i przerabia je na wodne, a tu nie ma się co oszukiwać - one bez nitra nie będą chodzić :(

Może dobrym rozwiązaniem było by zrobienie ankiety na ten temat, niech sami zawodnicy się wypowiedzą w tym temacie

_________________
Pozdrawiam
Adrian Tworuszka
POL-484F
Tychy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 mar 2010, 12:28 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 sty 2007, 20:40
Posty: 654
Lokalizacja: Konin/Poznań
Panowie,
klasa std ma byc klasą tanią i jeśli ktoś chce się zbroic i chce pływac szybko zapraszam do klas FSR V. Odnośnie paliwa to powinny byc tankowane modele z paliwa takiego samego i aby nie oszukiwac odbierane przez zawodników modele przed startem.
Meniu

_________________
FSR V-3,5 V-15 PL-446
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/JR 3810
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/JR 3810

******MISTRZ POLSKI*******
Obrazek
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 mar 2010, 18:32 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 20 kwi 2006, 21:18
Posty: 147
Lokalizacja: Warszawa
W pełni popieram Menia
Andrzej Lewandowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 mar 2010, 18:52 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Pitt coś tu powyżej napisał, a tego teraz nie ma. Meniu gratuluję czujności, lecz w tym wypadku Pitt miał rację. Pisz poprawnie Meniu, ale kasowania postów nie nadużywaj. Odnieś się do posta który Ciebie dotyczy, jeżeli masz takie życzenie, ale nie kasuj, . Bo nie taka jest rola moderatora. :zmartwiony:
Co do paliwa to nie wydaje mi się, żeby potrzebna była ankieta. wszyscy którzy zdecydowali się na budowę Std znali przepisy od początku. I jeżeli teraz zmienimy radykalnie coś zmienimy wprzepisach, to wg mojego być może subiektywnego odczucia to, to właśnie będzie nie bardzo w porządku. Każdy może sobie włożyć do łódki silnik jaki chce. A ja mogę się z Tobą Adrian założyć, że silnik samochodowy na pewno będzie dobrze pracował bez nitra. Do tego trzeba tylko dobrego podejścia. Bez nitra dobrze pracują właśnie silniki najtańsze niewyżyłowane. I o to w tym wszystkim chodzi. A to,że łodka Franka płyneła o wiele szybciej tylko to potwierdza.
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 mar 2010, 20:09 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 16 lut 2006, 00:21
Posty: 112
Lokalizacja: Wrocław
Jeśli chodzi o klase standard to nitrometanowi mówie zdecydownie --nie!!!--dlaczego bo jeśli na to pozwolimy to ta klasa juz niebędzie standard.Chce ktoś używać nitra nic prostrzego niech sobie zrobi zwykłą fałke i po problemie.A nie wymyślac problem ze silnik bez nitra niebędzie chodził czy podobne ... jak widac na zawodach duzo jest takich silników co działaja bez nitra i nie ma z nimi wiekszych kłopotów.
Co sie tyczy paliwa to można by było faktycznie to rozwiązać tak aby było jedno z jakąś tam opłatą przy startowym.
POZDRAWIAM ARTUR FEDOR

_________________
GG4631391 FSR-V35.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 mar 2010, 20:28 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 07 gru 2007, 19:14
Posty: 175
Lokalizacja: Wrocław
Witam,
I o to, co Artur powyżej napisał, się rozchodzi. Szkoda, że niewielu kolegów startujących w standardach zabierało dotychczas głos. Ale i głosy osób mających ( jak dotąd ) tak zwany odwrotny stosunek do tej klasy, są równie ważne. Tak, czy siak, standardy budzą pewne emocje i to nie jest bez znaczenia. Myślę, że zarówno Organizatorzy poszczególnych rund, jak i Sędziowie podołają zadaniu. ;o)
Pozdrawiam - Jan Sewerniak


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 mar 2010, 22:32 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 17 gru 2009, 22:55
Posty: 195
Witam
Plywalem standartem caly sezon nie mialem żadnych problemów z lódką ,uważam że jest to tania i dobra nauka dla początkujących zawodników.Oczywiście paliwo takie same dla wszystkich i bez nitra.
piotr 558


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 mar 2010, 00:57 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2008, 21:30
Posty: 226
Lokalizacja: Gdansk
adam napisał(a):
Panowie,
klasa std ma byc klasą tanią i jeśli ktoś chce się zbroic i chce pływac szybko zapraszam do klas FSR V.
Meniu


Ludzie przyjezdzaja na zawody sie scigac. Buduja lodeczki i oczekuja ze beda plywac szybko.
Std nie plywaja szybko.
Lodka std przy biegu 12 minutowym spalila mi 350ml paliwa. Ilosc znikoma dla np 15cm3 ktore potrafia wypalic 4l w 30 minutowym biegu.
Czyli lodka std spali paliwa za 5zl. Jesli to byloby paliwo z nitro no to moze kosztowaloby 10zl. Dramat. Przy takiej kwocie wlasciciel lodki std ktora kosztowala minimum 400 zl sie nie podniesie.

Czy ktos policzyl ile kosztuje srednio przyjazd na zawody? Noclegi itp? Licencja oplata startowa? Te koszty sa wielokrotnie wyzsze. Czy o taka "taniosc" tu chodzi?

Uwazan ze gadanie o kosztach paliwa to mit. Prosty przyklad: Wyprawa na zawody do Wilczyna lesnego kosztowala mnie okolo 300 zl (paliwo, nocleg i jedzenie). Jesli poplynalbym na paliwie z nitro wydalbym 305zl.


Klasa standard ma zachecac do std a nie zniechecac. Lodeczki std z nitro naprawde potrafia fajnie plywac. Duzo szybciej niz na standartowym paliwie. Robilem duzo testow i wiem o czym pisze.
Male silniki potrzebuja nitrometanu. Nie ma sensu zaklinanie rzeczywistosci i lanie do nich zwyklego paliwa. Na dodatek obecnie silniki sa przystosowane do paliwa zn nitrometanem. Wielokrotnie na tym forum polecano silniki do std choc producent sugerowal nawet dodatek 40% nitro. Taki silnik bedzie pracowal slabo.
Mlody modelarz ktory zbuduje sobie taka lodke wlozy taki silnik do kadluba i zobaczy ze zbudowal motorowke a nie slizgacz. Za te same pieniadze zbuduje sobie elektryka ktory bedzie plywal szybciej. [i zawsze zapali :)]

Oczywiscie mozna z modelarni wykopac stara webre i mvvs'a. Tyle tylko ze tych silniczkow juz sie nie produkuje... I ktos kto chcialby zbudowac std go nie zdobedzie.

Do sugerujacych przesiadke na klase 3.5:
Argument o przejsciu do klasy 3,5v jest niepowazny. Koszt przekladni jest porownywalny z kosztem modelu std.
Wiem co pisze bo na ten sezon zbudowalem dwie lodki FSRV3.5 (z przekladnia) i wiem ile to kosztuje.

Podsumowanie.
Mysle ze sensownym rozwiazaniem byloby ograniczenie w std do napedu bezposredniego i niech kazdy leje co chce.

...a wlasciciele std z webrami i mvvs'ami beda zawsze glosowac przeciw nitro, bo wspolczesne silniczki na takim paliwie sa slabsze...

_________________
pozdrawiam
Daniel
POL-467 FSRV 3,5

Moj modelarski blog: http://pol467.eu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 mar 2010, 10:16 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
piotr558 napisał(a):
Witam
Czy organizatorzy zawodów w Żninie zapewnią paliwo do 3,5 Standart,żeby wszyscy w tej klasie plywali na takim samym paliwie.

Pozdrawiam Piotr Gajek

Tak brzmiało pytanie na początku. I nic tu o zmianie paliwa nie było. Przepisy mówią jednoznacznie jakie to paliwo być powinno. I może tego się trzymajmy.
Co do "taniości" naszego sportu to nie jest on tani , i każdy, który bierze się za tą zabawę, powinien sobie zdawać z tego sprawę. I rozważyć sobie czy go na to stać.
Chcesz kolego kupić sobie lepszy silnik, i interesesuje cię szybkie ściganie, to po co budować Std? wystartuj sobie w tzw "wyczynie" tam nie ma żadnych ograniczeń.
W Std wszyscy mają równe szanse i o to właśnie chodzi. Przede wszystkim nauka. Takie było oprócz taniości i być może w przyszłości masowości, przesłanie powstania klasy Std. Te łódki nie muszą ścigać się szybko. Niektórym z młodych zawodników wystarcza już to, że w ogóle płyną,że sami zbudowali coś co pływa. Ci którym taki rodzaj satysfakcji nie wystarcza nie mają czego szukać w kl. Std. I to właśnie odnosi się do Ciebie kol. Ami_n. Męczysz się w tej kategorii, to idź wyżej i tam na pewno będziesz miał więcej satysfakcji z tego co robisz.
Co do sposobu dystrybucji paliwa na zawodach, to nie doszliśmy jeszcze do konsensusu. Przedstawiłem konkretne propozycje w tej sprawie i mam pytanie: Czy odpowiada kolegom to, żebym to ja rozrabiał paliwo dla wszystkich?
Proszę o opinie w tej sprawie.
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 mar 2010, 11:00 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 12 gru 2009, 20:20
Posty: 289
Sprawę dodawania nitro do klasy STD zostawmy do tzw.WALNEGO tam w większym gronie możemy tą sprawę przedyskutować a następnie przegłosować.
Jeśli chodzi o zaopatrzenie w paliwo klasy STD na żnińskich zawodach ,to Panie Andrzeju tak jak byliśmy prędzej umówieni ,Pan dostarczy paliwo a ja jako organizator pobiorę od zawodników opłatę za to paliwo.
Po zamknięciu terminu zgłoszeń(21.03.2010) dostarczę Panu zapotrzebowanie na ilość paliwa.Poinformujemy wtedy także zawodników o jego cenie.
pozdrawiam darek goliński


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 mar 2010, 12:11 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 09 kwi 2007, 21:02
Posty: 39
Lokalizacja: KIELCE
Sprawę dodawania nitro a nawet oleju innego niż rycynowy wyraźnie reguluje regulamin tej klasy.Kto nie akceptuje nie pływa .
Zmiany na miesiąc przed zawodami są niedopuszczalne.
Co do paliwa to jedynym dobrym rozwiązaniem jest zakup paliwa w sklepie.Gwarantuje to jednakowy dostęp do tego paliwa startującym oraz jego jednakowy skład przez wszystkie eliminacje .Mieszanie paliwa przed każdymi zawodami nie gwarantuje jego składu oraz jego dostępności przed zawodami do regulacji i treningu.
Proponuję paliwo Model Technics Castor STR ( jest dostępne w kilku sklepach modelarskich w kraju ).Zakup paliwa można zrealizować z sekcyjnych pieniędzy , a potem pobierać opłatę za paliwo przy starcie lub na pierwszych zawodach zebrać od "standartowców" po 20-30 zł na zakup paliwa.

Mariusz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 mar 2010, 12:34 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Paliwo rozrabiam,zawsze w taki sam sposób, więc zawsze będzie ono identyczne. I z takich samych składników. Jeżeli paliwo będzie robione,metodą"gospodarczą",to na pewno będzie tańsze od paliwa kupionego w sklepie. Jeżeli ma być kupowane w sklepie, to musi ono być kupowane w jednej firmie i zawsze jednej firmy, co może być drobnym problemem, ponieważ nikt nie ma na składzie 100 jednolitrowych opakowań paliwa. Można to oczywiście załatwić i trzeba koło tego pochodzić. Zacząłem już zbierać oferty.
Co do zmiany przepisów odnośnie rodzaju paliwa. to moim zdaniem, to nie walne powinno mieć tu głos decydujący, a autorzy przepisów. To tak jakbyśmy chcieli zmieniać przepisy regatowe Naviga. A także to ,że zawodnicy nie zaangażowani bezpośrednio w klasę, nie powinni o tym decydować.
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL