Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 26 kwi 2024, 11:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 09 mar 2010, 12:41 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2006, 14:25
Posty: 611
Lokalizacja: Bellechatoix
Dopóki klasa STD była klasą "wrocławską", o jej regułach mogli decydować jej pomysłodawcy. Aktualnie, o ile się nie mylę, jest klasą oficjalną i jako taka podlega decyzjom ogółu.
Takie jest moje zdanie.

_________________
Piotr Jędrzejczak POL-555


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 mar 2010, 12:43 
Offline
Adept
Adept

Dołączył(a): 09 kwi 2007, 21:02
Posty: 39
Lokalizacja: KIELCE
Nadal pozostaje sprawa dostępności jednakowego paliwa na trening i regulacje przed zawodami - jedynym wyjściem jest zakup gotowego i ogólniedostępnego .

Mariusz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 mar 2010, 13:09 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2006, 14:25
Posty: 611
Lokalizacja: Bellechatoix
Co do paliwa uważam, że opcja zaproponowana przez A.C. jest najoptymalniejsza, najprostsza i pozwalająca uniknąć nieporozumień.

_________________
Piotr Jędrzejczak POL-555


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 mar 2010, 13:54 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 23 wrz 2009, 08:55
Posty: 139
Kolego ami_n, zakaz stosowania nitra w standardzie nie ma na celu obniżenia kosztów klasy przez to, że cena paliwa jest mniejsza. Tu chodzi o silniki! Wyobraź sobie, że nie ma zakazu stosowania nitra, wtedy zawodnicy „których stać” kupują markowe silniki przeznaczone do klasy H i pływają znacznie szybciej od reszty. Wtedy ten „ biedny” adept na starcie nie ma żadnych szans z takim zawodnikiem i co – musi kupić droższy silniczek . Klasa ta ma na celu naukę pływania i obsługi łódki a nie „wyścig zbrojeń”.
Co do paliwa moja propozycja to dogadać się (najlepiej zarząd sekcji) z jednym sklepem modelarskim który będzie na kolejne zawody wysyłał paczkę do organizatora z zamówionymi wcześniej przez zawodników paliwem. Proponuję zamówić w opakowaniach 2,5l , wtedy jest taniej. Każdy dostawałby swoją bańkę na starcie pierwszego biegu, tankował i oddawał podpisaną w „depozyt” organizatora do drugiego biegu. Przy drugim tankowaniu oczywiście zabiera to co zostało. Proponuje również dopuścić stosowanie paliwa na oleju syntetycznym, chodzi mi o to, że rycyna strasznie zanieczyszcza wszystko począwszy na łódce a skończywszy na ubraniu.

Co do mieszania paliwa przez Andrzeja C- Andrzej dla Twojego świętego spokoju nie mieszaj się w to. Ja w swojej długiej karierze zawodniczej już raz się pomyliłem...z tym mieszaniem :D .
Pozdrawiam Tomasz Ostrowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 mar 2010, 15:04 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2008, 21:30
Posty: 226
Lokalizacja: Gdansk
tomost72 napisał(a):
Kolego ami_n, zakaz stosowania nitra w standardzie nie ma na celu obniżenia kosztów klasy przez to, że cena paliwa jest mniejsza. Tu chodzi o silniki! Wyobraź sobie, że nie ma zakazu stosowania nitra, wtedy zawodnicy „których stać” kupują markowe silniki przeznaczone do klasy H i pływają znacznie szybciej od reszty. Wtedy ten „ biedny” adept na starcie nie ma żadnych szans z takim zawodnikiem i co – musi kupić droższy silniczek . Klasa ta ma na celu naukę pływania i obsługi łódki a nie „wyścig zbrojeń”.


Teraz rozumiem. Rownamy w dol :krzywy:
Czy ktos ostatnio probowal napedzac bez przekladni model silnikiem wyczynowym ze sruba zanuzona w wodzie?

Swoja droga to jakie szanse ma adept jesli asior wykopie z modelarni webre czy mvvsa?

_________________
pozdrawiam
Daniel
POL-467 FSRV 3,5

Moj modelarski blog: http://pol467.eu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 mar 2010, 20:11 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 18 lut 2006, 22:12
Posty: 246
-zacznij jeżdzić na zawody regularnie to może zrozumiesz po co jest klasa standart
-nic nie stoi na przeszkodzie abyś wreszcie tę klasę opuścił i pokazał asiorom gdzie ich miejsce w klasie wyczynowej - lej wtedy nitro dowoli / Meniu czeka !/
-zaufaj też troszkę innym, bardziej doświadczonym
- kup weberkę na allegro /jest włąśnie/ i wygraj standarty,
pozdrawiam kolegę amina


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 mar 2010, 21:33 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2008, 21:30
Posty: 226
Lokalizacja: Gdansk
krzysiek napisał(a):
-zacznij jeżdzić na zawody regularnie to może zrozumiesz po co jest klasa standart

:)
Zeszly sezon odpadlem na skutek awarii sprzegla. Stare Ludkowe nie wytrzymywaly a nowe nie pasowaly bo mialy gwint. Mam nadzieje ze w polowie roku pojawie sie na zawodach z zupelnie nowym kadlubem do std. Kopyto juz prawie gotowe

Dlaczego jestem za nitro? Pamietam moje pierwsze zawody w Bornym. Mialem juz jedno okrazenie a inni walczyli z rozrusznikami by odpalic modele wyposazone w motorki ASP w ktorych producent zaleca nitro...
Chcialbym by klasa std dostarczala maximum frajdy za minimalna ilosc kasy.
W slizgaczach kreci mnie predkosc. Tylko tyle.
krzysiek napisał(a):
-nic nie stoi na przeszkodzie abyś wreszcie tę klasę opuścił i pokazał asiorom gdzie ich miejsce w klasie wyczynowej - lej wtedy nitro dowoli / Meniu czeka !/

Nie podoba sie to wynocha :)
Zakladam ze po to jest forum by dyskutowac i przedstawiac swoje racje. Nie ma sie co obrazac czy kasowac postow jesli nie ma inwektyw.
krzysiek napisał(a):
-zaufaj też troszkę innym, bardziej doświadczonym

Ufam im i wierze ze leja takie paliwo jakie jest dozwolone.
krzysiek napisał(a):
- kup weberkę na allegro /jest włąśnie/ i wygraj standarty,

Widzialem ostatnio byly. Niestety uzywane. Strach kupowac. Potem sie okaze ze to zajezdzony trup :(
krzysiek napisał(a):
pozdrawiam kolegę amina

_________________
pozdrawiam
Daniel
POL-467 FSRV 3,5

Moj modelarski blog: http://pol467.eu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 mar 2010, 22:26 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 20 kwi 2006, 21:18
Posty: 147
Lokalizacja: Warszawa
Skończcie tą dyskusję dotyczącą stosowania nitra wstandardach.Jeżeli już tak bardzo tego chcecie,to stwórzcie sobie klasę standard nitro i organizujcie swoje zawody we własnym zakresie,gdzie będziecie mogli sobie lać i pływać do woli.Nie jedna osoba już o tym pisała jakim celom miała służyć klasa standardwięc nie będę się powtarzał.
Pozdrawiam
Andrzej Lewandowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 mar 2010, 22:51 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Ufam im i wierze ze leja takie paliwo jakie jest dozwolone
Czyżbyś coś sugerował kol. Ami_n? Coś mi tu zgrzytnęło.
Ale ja nie o tym tu chcę napisać
Pitt napisał(a):
Dopóki klasa STD była klasą "wrocławską", o jej regułach mogli decydować jej pomysłodawcy. Aktualnie, o ile się nie mylę, jest klasą oficjalną i jako taka podlega decyzjom ogółu.
Takie jest moje zdanie.

Życzył bym sobie ,żeby klasa Std nie byla nazywana klasą wrocławską. To że pomysł wyszedł z naszej strony , to nie znaczy ,że ma się tak nazywać. bo nigdy taką nie była
Chciałbym odpowiedzieć na to co zostało powyżej napisane. Otóż, Nigdzie i w żadnej dyscyplinie sportu zawodnicy nie mogą dowolnie decydować jakie mają być przepisy, wg których startują w swoich dyscyplinach. O tym decydują federacje poszczególnych związków sportowych. W naszym przypadku jest to Naviga, a w przypadku klasy krajowej macierzysty związek sportowy czyli LOK a jeszcze dokładniej CKM, a jeszcze dokładniej Kolegium Sędziów przy tej komisji. Jeżeli chcemy, żeby nasza dyscyplina była traktowana poważnie ,to sami poważnie ją traktujmy. Jeżeli przepisy tej klasy i regulaminy zostały zatwierdzone na CKM ,a zostały, to Tylko CKM może coś w tej sprawie zmienić. Moim zdaniem tzw walne nic do tych przepisów nie może mieć, bo składa się z zawodników, A sami zawodnicy nie mogą...itd Mogą oczywiście zglosić wniosek o zmianie przepisów, ale wcale nie musi on być rozpatrzony pozytywnie.
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 mar 2010, 23:22 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2006, 14:25
Posty: 611
Lokalizacja: Bellechatoix
Klasa STD, jak wszyscy wiemy, została wymyślona przez zawodników z Wrocławia, więc nie widzę nic złego w określeniu, że BYŁA "wrocławska". Dziwię się, że to jest problem...
Przepisy tej klasy zostały zatwierdzone przez CKM na wniosek Zarządu naszej Sekcji,który z kolei został do tego nakłoniony przez twórców klasy STD, którzy w tym czasie byli gronem "ustawotwórczym" :D:D:D Obecnie takim ciałem MOŻE być dużo szersze grono, ponieważ klasa jest już oficjalna (w Polsce!). Monopol wrocławski się skończył. Nie widzę powodu, dla którego Walne nie miałoby się zająć ewentualną korektą przepisów tej klasy, a następnie zobowiązać Zarząd do przedstawienia ich na CKM w celu ich zatwierdzenia. I nie sądzę, aby nie zostały zatwierdzone... Klasa STD nie jest klasą NAVIGA, więc to MY mamy pełne prawo do ustalania zasad jej rozgrywania. I tyle. Myślę zresztą, że problem jest raczej czysto akademicki (czytaj-bicie piany), dotyczy kilku w sumie osób (dokładnie jednej - niezadowolonej i rzadko pływającej), reszta ma to gdzieś... :)
Takie jest MOJE zdanie.

Idę robić łódeczkę.

_________________
Piotr Jędrzejczak POL-555


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 mar 2010, 23:32 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 17 gru 2009, 22:55
Posty: 195
Witam
Klasa 3,5 STD miala być tania, dostępna dla wszystkich i TAK JEST.Silnik do FSR 3,5 kosztuje więcej niż cala lódka STD 3,5 z radiem.Takie bylo zalożenie i nie należy tego zmieniać.

Kolego Ami-n gdybyś byl w Trzciance to byś widzial jak szybko plywala lódka (zsilnik ASp21 kadlób maly LUDEK) kolegi Matthiasa Kolloffa i bez nitra.

pozdrawiam Piotr Gajek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 mar 2010, 23:37 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Nie wiem po co te wytłuszczenia tekstu, ale zgadzam, się: bicie piany, jak zwykle z resztą. Na innych falach nadajemy :|
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 mar 2010, 23:57 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2006, 14:25
Posty: 611
Lokalizacja: Bellechatoix
Wytłuszczenia tekstu stosuje się zazwyczaj dla podkreślenia ważności konkretnych fragmentów wypowiedzi. I w tym właśnie celu je stosuję.

_________________
Piotr Jędrzejczak POL-555


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 mar 2010, 00:22 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2008, 21:30
Posty: 226
Lokalizacja: Gdansk
AndrzejC napisał(a):
Ufam im i wierze ze leja takie paliwo jakie jest dozwolone
Czyżbyś coś sugerował kol. Ami_n? Coś mi tu zgrzytnęło. (...)
A.C.

Nic nie sugeruje. Jesli poczules sie urazony przepraszam.

Koncze temat nitro bo widze ze budzi on niepotrzebne emocje i zmierza w niedobrym kierunku. Ostatnia rzecz jakiej nam tu trzeba by sie poklucic i rozwalic ta fajna klase.

W moim domu na polce stoi sobie pucharek ktory zdobylem na swoich pierwszych zawodach std w zyciu.
Ciesze sie nim do dzis. Wiecie dlaczego? bo byl zdobyty uczciwie. Wierze tez ze inni traktuja to podobnie.


Pozdrawiam standarciarzy :)

_________________
pozdrawiam
Daniel
POL-467 FSRV 3,5

Moj modelarski blog: http://pol467.eu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 mar 2010, 12:12 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 mar 2006, 20:19
Posty: 386
Lokalizacja: TRZEBNICA
Witam.

Ważne jest aby odpowiedzialny za przygotowanie paliwa do standartów podał skład procentowy oraz jaki olej będzie użyty w mieszance,i przedstawić na forum.Np.85/15-olej Castor.
Jest to ważne dla prawidlowego ustawienia motorków na treningach,ponieważ takowe paliwo można sobie wcześniej przygotować.

_________________
AndrzejD
POL-567
http://www.perkoz.netau.net/

"Imperare sibi maximum est imperium"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL