Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 29 mar 2024, 15:08

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 maja 2010, 15:08 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Informuję wszystkich zainteresowanych, że dzięki inicjatywie kol. Marka z Krakowa, mamy już możliwość sprawdzania czy w paliwie jest nitrometan. Test polega na zmieszaniu paliwa z płynem o ściśle określonej recepturze. W przypadku zawartości nitratów w paliwie mieszanka zmienia kolor. Tester jest bardzo czuły i wykrywa nawet śladowe ilości nitrometanu. I co ważne jest bardzo tani w produkcji. Kol. Maruś przygotuje tych sprawdzianów na cały sezon tyle, że wystarczy ich na wszystkie imprezy. Moja propozycja jest taka: niech sami zawodnicy wybierają losowo kogo należy sprawdzać na poszczególnych zawodach. Na fotografii widać jak paliwo z nitrometanem zmienia kolor przy zawartości niedozwolonego przepisami składnika. Pozostałe próbki jak widać są pozbawione nitrometanu. W ten sposób zawodnicy sprawdzili trzy pierwsze modele na zawodach we Wrocławiu. Myslę, że możlwość sprawdzenia paliwa załatwi raz na zawsze problem dodawania nitratów do paliwa :tak:
A.C.


Załączniki:
tester paliwa.jpg
tester paliwa.jpg [ 119.35 KiB | Przeglądane 2578 razy ]

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2010, 19:20 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 23 wrz 2009, 08:55
Posty: 139
Witam, Andrzej z tego co piszesz wynikałoby, że każdy z zawodników może pływać na swoim paliwie i możemy odejść od kupowania paliwa od organizatora? Czy zarząd podejmie w tej sprawie jakąś uchwałę?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2010, 07:54 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Tomek, skład paliwa jest ustalony przepisami: paliwo, FAI czyli tylko olej rycynowy i metanol. jak wiesz są na rynku oleje syntetyczne zabarwione na czerwono, i w przypadku ich zastosowania tester może nie zmienić barwy w sposób widoczny. Więc moim zdaniem powinniśmy zostać przy obecnym sposobie dystrybucji paliwa. Jedyne co wg nie można zmienić to ,to że organizator sam będzie dostarczał paliwo na swoje zawody. Ale tu także jest pewien minus. Paliwo które robię jest zawsze takie same i odpada problem regulacji silników. W przypadku kiedy będzie ono inne młodzi zawodnicy mogą mieć problem z regulacją motorków, a na zawodach jest na to mało czasu.
Czy dla Twojego syna mam zrobić takie paliwo jak we Wrocławiu? jeszcze dziś mogę to zrobić, daj znać.
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2010, 22:32 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 lut 2007, 01:29
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
Witam Koledzy
Jako że to ja pośrednio robiąc tester wywołałem ten temat pozwolę sobie zabrać głos.
Przepisy tej klasy (zatwierdzone czy nie to nie ważne, bo żadne prawie przepisy FSR-owe nie są zatwierdzone) mówią wyraźnie paliwo to TYLKO I WYŁĄCZNIE METANOL Z RYCYNĄ a ta mieszanka ma kolor powiedzmy słomkowy. Jeżeli ktoś będzie chciał wystartować na paliwie o kolorze czerwonym to nie powinien być dopuszczony do startów, bo nie wolno mu używać oleju syntetycznego ani barwników. Jestem za tym by w przyszłości każdy zawodnik sam robił sobie paliwo takie jak mu pasuje, ALE ZGODNE Z PRZEPISAMI, za to wprowadzić na przykład przepis o kontroli wyrywkowej i trzech pierwszych miejsc. Na Żnin paliwo myślę już jest, ale w Krakowie chętnie bym pozbył się tego dodatkowego kłopotu.
Marek

_________________
Prezes Związku Sportowego Modelarstwa Wodnego w Polsce
http://fsrpolska.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 maja 2010, 06:40 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2006, 19:28
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
Maruś. Weryfikacja trzech pierwszych zawodników jest bardzo dobrym pomysłem. Na M.Ś. i Europy zawsze są mierzone motorki pierwszych trzech (czwarty czeka w kolejce gdyby wyszło coś nie tak.)Przecież nikt nie wie który będzie.S.G.

_________________
PL - 454
mountain454@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL