Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 29 mar 2024, 13:18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: paliwo do std
PostNapisane: 06 mar 2010, 20:14 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 17 gru 2009, 22:55
Posty: 195
Witam
Czy organizatorzy zawodów w Żninie zapewnią paliwo do 3,5 Standart,żeby wszyscy w tej klasie plywali na takim samym paliwie.

Pozdrawiam Piotr Gajek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 mar 2010, 21:28 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 07 gru 2007, 19:14
Posty: 175
Lokalizacja: Wrocław
Witam,
do rozpoczęcia sezonu zostało jeszcze troszkę czasu, więc organizatorzy poszczególnych rund powinni już teraz zastanowić się jak rozwiązać problem ( nieduży przecież ) zapewnienia paliwa dla modeli klasy Standard. Proponuję, aby organizatorzy po prostu zakupili odpowiednie paliwo i w czasie zawodów po kosztach odstępowali startującym. Odpowiedzialna osoba - sędzia - przed startem każdej grupy dopilnowywał by prawidłowego zatankowania i jednocześnie pobierał odpowiednią kwotę. Przy cenie paliwa ( np. we Wrocławiu http://www.cyber-fly.pl/produkt-430.html - 55 zł / 5 litrów ), wyniosło by około 5,5 zł za napełnienie 0,5 l zbiorniczka.
Aby procedura tankowania przebiegała sprawnie, to do tankowania podchodzimy oczywiście z pustym zbiornikiem i odliczoną kwotą.
Taka jest moja propozycja - Jan Sewerniak


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 mar 2010, 23:47 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2008, 21:30
Posty: 226
Lokalizacja: Gdansk
Ajaks napisał(a):
(...) Odpowiedzialna osoba - sędzia - przed startem każdej grupy dopilnowywał by prawidłowego zatankowania i jednocześnie pobierał odpowiednią kwotę. (...)


Pomysl dobry, ale widze trudnosci w realizacji.
Jesli bedzie startowalo 10 zawodnikow, a zatankowanie jednej lodki zajmie 3 minuty (wariant optymistyczny), to na samo tankowanie stracimy pol godziny.
Wniosek jest taki, ze modele trzebaby przygotowac wczesniej. Jeszcze w czasie trwania poprzedniego biegu.

Moze lepiej, zeby przygotowac jakis test na nitro dla zwyciezcow, wykonany po biegu?
Jest na forum jakis chemik?

_________________
pozdrawiam
Daniel
POL-467 FSRV 3,5

Moj modelarski blog: http://pol467.eu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 mar 2010, 11:33 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2006, 14:25
Posty: 611
Lokalizacja: Bellechatoix
Daniel, łódki zawsze są przygotowywane w trakcie POPRZEDNICH biegów... :) Nie sądzę więc, aby to była jakaś komplikacja. Problem polega tylko na tym, że łódka po zatankowaniu powinna pozostać "pod okiem" sędziego do momentu startu wyścigu...

_________________
Piotr Jędrzejczak POL-555


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 mar 2010, 13:49 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 07 gru 2007, 19:14
Posty: 175
Lokalizacja: Wrocław
Witam,
o to właśnie chodzi, aby przed startem, pod okiem sędziego zatankować model i już zostawić go przez te kilka minut na pomoście do kolejnego startu. Przez wiele lat moi modelarze i ja również, startowaliśmy w klasie F1-V i tam również obowiązywało paliwo standardowe i nie przypominam sobie żadnych kłopotów. A opłatę za paliwo można odłożyć w czasie do zakończenia zawodów, lub np. przy rejestracji zgłosić zapotrzebowanie na odpowiednią ilość paliwa i od razu zapłacić.
Sprawa oceny za pomocą np. "papierka lakmusowego" składu paliwa może budzić wiele sprzeciwów i "niepotrzebnych emocji ".
Pozdrawiam - Jan Sewerniak


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 mar 2010, 14:43 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2006, 14:25
Posty: 611
Lokalizacja: Bellechatoix
Panie Janku, świetnie, że poruszył Pan ten temat już teraz, pozwoli to być może przygotować się "mentalnie" zawodnikom klas STD do sprawnego działania już na zawodach. Jest tu też pole do popisu dla seniorów - opiekunów młodych adeptów...

Dotyczy to mojej osoby o tyle, że będę tę imprezę prowadził jako SG i ponieważ już wiemy, że będzie bardzo "ciasno" z czasem (STD+V35+OFFy), to nie wyobrażam sobie, żebyśmy chodzili, szukali i prosili zawodników o wcześniejsze zatankowanie i nieopóźnianie startów. Zostałem już poproszony przez Organizatora o restrykcyjne przestrzeganie programu startów i jeżeli nie wystąpią nieprzewidziane okoliczności, tak właśnie będzie. Kto nie zatankuje na czas, nie pojedzie.

Nie wiem jeszcze, jak Organizator planuje rozwiązać temat paliwa STD, ale z pewnością wkrótce się odezwie.

Pozdrawiam serdecznie.

_________________
Piotr Jędrzejczak POL-555


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 mar 2010, 21:13 
Offline
Praktykant
Praktykant

Dołączył(a): 17 gru 2009, 22:55
Posty: 195
Witam
Na Mistrzostwach Polski w Supraślu wszyscy zdążyli przed startem,a modele po zatankowaniu za taśmą pod nadzorem sędziego. klasa 3,5 standart nie powinna być jako pierwsza tylko po innej klasie żeby nie bylo straty czasu na tankowanie.Natomiast co do paliwa to moim skromnym zdaniem paliwo do 3,5 STD powinien zapewnić organizator.

pozdrawiam Piotr Gajek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 mar 2010, 22:03 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 12 gru 2009, 20:20
Posty: 289
Od początku istnienia klasy 3,5 std paliwo było sponsorowane -darmowe,celem rozpropagowania tej klasy wśród zawodników(przyciągnięcie nowych członków sekcji).Ten cel został osiągnięty.Dlatego ,z tego co wiem klasa ta została pozbawiona tzw.OCHRONKI i od tego roku zawodnicy mają sami opłacać koszta paliwa tak jak to robią zawodnicy innych klas.Wydaje mi się że jest to zrozumiała decyzja.
pozdrawiam darek goliński


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 mar 2010, 22:12 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2006, 14:25
Posty: 611
Lokalizacja: Bellechatoix
Darek, przeczytaj uważnie pierwszy post Ajaksa.Nie chodzi o sponsorowanie, ale o ZORGANIZOWANIE i udostępnienie jednakowego, zgodnego z przepisami paliwa, za które zapłacą zawodnicy.

Pozdrówka.

_________________
Piotr Jędrzejczak POL-555


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 mar 2010, 22:30 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 12 gru 2009, 20:20
Posty: 289
Problem będzie rozwiązany gdy dopuszczone będzie w klasie 3,5std paliwo z dodatkiem nitro co zwiększy atrakcyjność tej klasy a przede wszystkim zwiększy się czystość samych łódek i zawodników.Ograniczeniem będzie brak przekładni.
pozdrawiam darek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 mar 2010, 22:50 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2006, 14:25
Posty: 611
Lokalizacja: Bellechatoix
Ale póki tak nie jest - obowiązują przepisy aktualne. I na tym się trzeba skupić... :)
Pozdrówka.

_________________
Piotr Jędrzejczak POL-555


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 mar 2010, 22:55 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 30 cze 2007, 23:27
Posty: 384
Lokalizacja: Tychy
Darek jeżeli chodzi o klasę STD to jestem takiego samego zdania jak Ty. Powinni być traktowani na równi z innymi klasami.

_________________
Pozdrawiam
Adrian Tworuszka
POL-484F
Tychy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 mar 2010, 23:06 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Wg mojej oceny, nie ma problemu z technicznymi problemami w związku z dystrybucją paliwa na zawodach. Wystarczy powołać jednego sędziego , który będzie pilnował prawidłowej dystrybucji paliwa, i będzie po problemie. Ważniejsze moim zdaniem jest co innego. Zapewnienie paliwa do std przez organizatorów poszczególnych zawodów. Dotychczas to ja sam własnym sumptem robiłem paliwo dla klasy Std na wszystkie zawody rankingu MP. robiłem to od powstania kategorii FSR Standard. Tak dla juniorów jak i dla seniorów. Klasa Standard okrzepła i nic już jej nie grozi ze strony. tzw "entuzjastów" tej kategorii, więc uznałem ,ze nie muszę już sponsorować tej klasy. Dla jasności sytuacji: na każde zawody rozrabiałem 10 L. paliwa. X ilość imprez w sezonie wychodzi +- 60 L paliwa koszty metanolu + rycyny znane są wszystkim... wiec od tego sezonu moim zdaniem, za paliwo powinni płacić zawodnicy. Mogę ,oczywiście dalej to paliwo rozrabiać dla wszystkich zawodników w Std , ale już nie za darmo. I tak każdy zawodnik musi mieć paliwo na zawody, więc i zawodnicy std też muszą za nie płacić. Myślę ,że przy okazji wpłaty za startowe zawodnicy std powinni uregulować opłatę za paliwo u organizatora i będzie po problemie. Na jedne zawody potrzebny jest średnio 1L paliwa dla zawodnika. Wystarczy ustalić canę i po problemie. Co koledzy na to?
I żeby była jasność paliwo dla klasy Std powinno być pozbawione nitrometanu. To w założeniu miała być kategoria do nauki i jak najtańsza, jeżeli puścimy to na żywioł , to po co w ogóle było tworzyć tą kategorię?? Myślę,ze nie powinniśmy rostrząsać tego, jakie ma być to paliwo, tylko jak rozegrać to organizacyjnie.
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 mar 2010, 23:15 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2006, 14:25
Posty: 611
Lokalizacja: Bellechatoix
Powołać sędziego= KASA.
Reszta raczej oczywista.

_________________
Piotr Jędrzejczak POL-555


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 mar 2010, 08:08 
Offline
Kozak
Kozak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2006, 19:28
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
Naważyliście sobie piwa to pijcie je sami. (do AC) S.G.

_________________
PL - 454
mountain454@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL