Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/

start w klasie standart
http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=650
Strona 1 z 2

Autor:  adam [ 25 wrz 2008, 22:25 ]
Tytuł:  start w klasie standart

Hejka, czy w następnym roku mogę startować w klasie standart senior? Czy nie?

Meniu

Autor:  WHITE&RED [ 25 wrz 2008, 22:34 ]
Tytuł:  Re: start w klasie standart

Meniu,

to jednak nie zrobisz piętnachy, Ty cykorze?

Pozdrawiam S.Cz.

Autor:  AndrzejC [ 26 wrz 2008, 10:14 ]
Tytuł:  Re: start w klasie standart

Meniu, klasa standard jest pomyslana jako klasa dla początkujących. Od następnego sezonu (co było w zamyśle od początku) zawodnik który będzie startował w klasach wyczynowych nie będzie mógł brać udziału w wyścigach klasy standard. Dotyczy to przede wszystkim seniorów. Co do juniorów to jeszcze to ustalimy przed przyszłym sezonem. Ja osobiście juniorom pozwoliłbym starować tu i tu ponieważ dla nich im więcej startów tym lepiej. Ty Meniu będziesz mógł wystartować w klasie std senior+50
(przymkniemy oko na to, że jesteś za młody :lol: :oczko: ) i o beczułkę będziesz mógł się we Wrocławiu pościgać. Ja sam też się do tego wyścigu przygotuję :jajcarz: :lol: Szykuj łódkę bo wreszcie znalazł się ktoś kto Ci w końcu dołoży :D :D :jajcarz: :jezyk:
A.C.

Autor:  ami_n [ 26 wrz 2008, 10:42 ]
Tytuł:  Re: start w klasie standart

AndrzejC napisał(a):
Meniu, klasa standard jest pomyslana jako klasa dla początkujących. Od następnego sezonu (co było w zamyśle od początku) zawodnik który będzie startował w klasach wyczynowych nie będzie mógł brać udziału w wyścigach klasy standard. Dotyczy to przede wszystkim seniorów. Co do juniorów to jeszcze to ustalimy przed przyszłym sezonem. Ja osobiście juniorom pozwoliłbym starować tu i tu ponieważ dla nich im więcej startów tym lepiej. Ty Meniu będziesz mógł wystartować w klasie std senior+50
(przymkniemy oko na to, że jesteś za młody :lol: :oczko: ) i o beczułkę będziesz mógł się we Wrocławiu pościgać. Ja sam też się do tego wyścigu przygotuję :jajcarz: :lol: Szykuj łódkę bo wreszcie znalazł się ktoś kto Ci w końcu dołoży :D :D :jajcarz: :jezyk:
A.C.


Hmmm...
nie jestem pewien czy to dobre rozwiazanie. W tym sezonie w Bornym startowalo tylko 6 zawodnikow w klasie senior. To malo. Popatrzmy na klasyfikacje roczna. Ilu tam jest zawodnikow? Tylko haczki wypadaja gorzej :) Takie ograniczenia sa niepotrzebne bo hamuja rozwijanie sie tej klasy standart. W tym roku startowalem po raz pierwszy w zyciu (mam 35lat) wlasnie standartem. Chcialem zbudowac jeszcze model 3.5 oprocz mojego standarta a tu okazuje sie ze albo tu albo tu. Na dodatek wyscig standartow trwa 15 minut. Troche glupio jechac przez cala Polske zeby wystartowac w jednym 15 minutowym wyscigu. Chcialem miec przygotowane ze dwie lodki by plywac wiecej. W modele wieksze jak 3.5 nie wejde bo to zbyt kosztowne i takie ograniczenie zamyka droge do startow.

Podsumowujac nie mam po co budowac normalnej 3.5 bo jak wystartuje to o tanich standartach moge zapomniec.
To troche nieprzemyslane. Wg mnie niech sobie mistrzowie startuja i w standartach mi to nie przeszkadza. A do klasy standart 50+ to jeszcze troche poczekamy niech sie troche tych standartow uzbiera.

Daniel

Autor:  Ajaks [ 26 wrz 2008, 22:51 ]
Tytuł:  Re: start w klasie standart

Witam
Proszę w obowiązującym Regulaminie klasy standard ( http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=11&t=542 zapoznać się z punktem 4.4. Powinien wyjaśnić wątpliwości.
Pozdr. Jan Sewerniak

Autor:  adam [ 27 wrz 2008, 21:22 ]
Tytuł:  Re: start w klasie standart

DZięki Ajaks za konkretną odpowiedź,
więc pomyśle nad 15V jednak

Meniu

Autor:  AndrzejC [ 28 wrz 2008, 12:16 ]
Tytuł:  Re: start w klasie standart

Ajaks ma rację. Przepisy ustalone zostały po to ,żeby ich przestrzegać i dowolności , żadnej być nie może. Następny sezon pozostanie bez zmian. Daniel możesz spokojnie budować drugą łódkę :D Co najwyżej zwiększymy ilość startujących w jednej grupie. W tym roku zdażyło się ,że już więcej niż osiem standatdów było na wodzie i tłoku nie zauważono :lol: . Myślę,że ilość zawodników można zwiększyć do dwunastu. Pozwoli to także na zmniejszenie ilości grup na zawodach. Proszę o Wasze opinie.
A.C.

Autor:  ami_n [ 29 wrz 2008, 15:54 ]
Tytuł:  Re: start w klasie standart

AndrzejC napisał(a):
Ajaks ma rację. Przepisy ustalone zostały po to ,żeby ich przestrzegać i dowolności , żadnej być nie może. Następny sezon pozostanie bez zmian. Proszę o Wasze opinie.
A.C.


Nie o to mi chodzi.
Wprowadzajac takie ograniczenia automatycznie uposledzamy klase standart. Zaden mistrz tam plywac nie bedzie... Efekt? Klasa automatycznie staje sie ta drugiej kategorii. Nie bedzie nigdy traktowana powaznie.
Troche zenada. Chcialbym zobaczyc jak w takiej klasie plywaja najlepsi. Kto jak nie oni pokaze jak takie lodki budowac i jak nimi plywac. To ograniczenie z definicji zamyka droge przed szerokim gronem modelarzy. Obawiam sie ze to bedzie gwozdz do trumny dla klasy standart. Gdy zabraknie takich jak Ludkowski klasa zniknie i nie bedzie chetnych by tak plywac... Sluchalem opinie na pomoscie w czasie zawodow na temat tej klasy. Nie brzmialo to optymistycznie.

Pomyslcie o tym.
Jestem za PELNYM dostepem wszyskich do standartow.
Mam nadzieje ze za dwa lata asiory pokaza na co ich stac w standartach.

Daniel

Autor:  ADI [ 29 wrz 2008, 21:01 ]
Tytuł:  Re: start w klasie standart

Daniel,
Cytuj:
Żaden mistrz tam pływać nie bedzie...
i to właśnie w klasie standard chodzi. To ma być tania klasa dla osób początkujących. Jak dopuścisz tam aisorów to dla Was już nie będzie tam zabawy, oni nie założą silniczków ASP tylko CMB, włożą je do najlepszych kadłubów na świecie i taki będzie tego efekt. Oni mają klasy FSR V i niech tak pozostanie :D

Założeniem klasy standard (popraw mnie Andrzej jeśli się mylę :)) było startowanie jak najniższym kosztem i mniej więcej na takim samym sprzęcie, dlatego, zostały zakupione za pieniądze sponsora silniczki ASP dostępne dla każdego chętnego.


Andrzej prosiłeś o przedstawienie swoich opinii na temat regulaminu, dwie zmiany które moim zdaniem powinny znalźć się regulaminie:

- seniorzy startujący w klasach FSR V, członkowie kadry narodowej oraz zawodnicy, którzy w ubiegłym sezonie zdobyli pierwsze trzy miejsca w pucharze Polski nie powinni startować w klasie standard.
- w klasie standard powinno się dopuścić stosowanie nitrometanu - znacznie ułatwi to zawodnikom regulację silników oraz zwiększy widowiskowość zawodów.

Są to wyłącznie moje propozycje i nie reprezentują zdania żadnej grupy

Pozdrawiam
Adrian

Autor:  adam [ 29 wrz 2008, 21:07 ]
Tytuł:  Re: start w klasie standart

Jak pozwolisz na nitrometan to zawodnicy nie zarobia na korbowody a i nitro nie jest tanie. Wiec idea taniej klasy mija sie z celem.
Meniu

Autor:  ADI [ 29 wrz 2008, 21:23 ]
Tytuł:  Re: start w klasie standart

Meniu a kto każe lać go od razu 30% :D
Pozdrawiam
Adrian

Autor:  ami_n [ 29 wrz 2008, 22:39 ]
Tytuł:  Re: start w klasie standart

ADI napisał(a):
... oni nie założą silniczków ASP tylko CMB, włożą je do najlepszych kadłubów na świecie i taki będzie tego efekt. Oni mają klasy FSR V i niech tak pozostanie :D

Założeniem klasy standard (popraw mnie Andrzej jeśli się mylę :)) było startowanie jak najniższym kosztem i mniej więcej na takim samym sprzęcie, dlatego, zostały zakupione za pieniądze sponsora silniczki ASP dostępne dla każdego chętnego.


No to proponuje zobaczyc jak na zawodach plynie lodka z silnikiem asp a jak z mvvvs'em czy webra. To przepasc. W juniorach ktos na mvvs nakrecil 35 kolek a reszta tak okolo 20. Predzej czy pozniej ktos zalozy cmb. To nieuniknione.
Niech asiory zrobia te najlepsze kadluby. Chetnie popatrze jak beda plywac.

ADI napisał(a):
- seniorzy startujący w klasach FSR V, członkowie kadry narodowej oraz zawodnicy, którzy w ubiegłym sezonie zdobyli pierwsze trzy miejsca w pucharze Polski nie powinni startować w klasie standard.

No to nie bede juz nic budowac, bo nie daj Boze zbuduje cos wiekszego i wystartuje w np 3.5 to juz w standartach jestem stracony i moge na smietnik go wyrzucic...
BEZ SENSU.
Niestety nie kazdy zaczyna plywac w wieku lat 10. Niektorzy zaczynaja przygode z lodkami duuuuzo pozniej. Ten zakaz zamyka drzwi do rozwoju. Smutne.
W ten sposob robicie ze standartow klase drugiej kategorii dla leszczy. Jak tu sie cieszyc z pucharu? Zenada.
Jestem przekonany ze nie jeden senior chetnie by poplywal standartem bo moze go zbudowac za 400zl. Ten glupi przepis powoduje ze na zawodach bedzie startowac po 5 zawodnikow zamiast np 10 i to w dwu seriach. Do mety doplynie 2 lub 3 i nagrody dostana ci ktorym uda sie w ogole doplynac do mety i silniki im nie zgasna lub lodki sie nie rozleca. Szykuje sie prawrdziwa pierwsza liga... :evil:
ADI napisał(a):
- w klasie standard powinno się dopuścić stosowanie nitrometanu - znacznie ułatwi to zawodnikom regulację silników oraz zwiększy widowiskowość zawodów.

Tu popieram. W Bornym co chwila komus cos gaslo. Silniki o tak malej pojemnosci powinny miec nitro!!! Tak z 15% powinny wytrzymac. Zawody przestana przypominac wyscigi zolwii...

pozdrawiam

Autor:  adam [ 29 wrz 2008, 23:03 ]
Tytuł:  Re: start w klasie standart

A jak kolego sprawdzisz czy jest 15% a nie 30%? To jest trudne do sprawdzenia.

Meniu

Autor:  ami_n [ 29 wrz 2008, 23:06 ]
Tytuł:  Re: start w klasie standart

adam napisał(a):
A jak kolego sprawdzisz czy jest 15% a nie 30%? To jest trudne do sprawdzenia.

Meniu


Jak wleje 30 to mu sie silnik rozleci...


:)

Autor:  ADI [ 29 wrz 2008, 23:34 ]
Tytuł:  Re: start w klasie standart

Kolego Ami_n,
tu nikt nie robi ze standardów klasy dla leszczy, wyraziłem swoje zdanie i tyle, nie jestem tu władną osobą aby zmieniać regulamin. Andrzej prosił aby wyrazić swoje zdanie więc to zrobiłem.

Pozdrawiam
Adrian

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/