Ogólnopolskie forum modelarzy FSR

Ogólnopolskie forum modelarzy FSR
Teraz jest 27 kwi 2024, 00:04

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: STOP & GO
PostNapisane: 17 wrz 2009, 21:18 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 30 cze 2007, 23:27
Posty: 384
Lokalizacja: Tychy
Zwracam się z pytaniem do Zarządu Sekcji czy w przyszłym roku do regulaminu rozgrywek zostanie wprowadzony przepis stop & go. Proszę również o opinie pozostałych zawodników (czy jesteście za, czy przeciw), większość krajów z powodzeniem już wprowadziła ten przepis do swoich regulaminów zwiększając bezpieczeństwo zawodników oraz obsługi, a i na Węgrzech ten przepis jest rygorystycznie przestrzegany.

_________________
Pozdrawiam
Adrian Tworuszka
POL-484F
Tychy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: STOP & GO
PostNapisane: 17 wrz 2009, 21:44 
Offline
Wrocław Team
Wrocław Team

Dołączył(a): 16 lut 2006, 00:21
Posty: 112
Lokalizacja: Wrocław
Ja jestem za :D

_________________
GG4631391 FSR-V35.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: STOP & GO
PostNapisane: 17 wrz 2009, 22:11 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2006, 20:55
Posty: 252
Lokalizacja: Trzebnica
Gdzie można zapoznać się z treścią tego przepisu ?

_________________
Pozdrawiam
Piotr Juniewicz
POL-566
http://www.rc-trzebnica.cba.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: STOP & GO
PostNapisane: 17 wrz 2009, 22:59 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 30 cze 2007, 23:27
Posty: 384
Lokalizacja: Tychy
Piotr na stronie Navigi, ale jedynie w wersji angielskiej. W skrócie przepis polega na: sędzia ma prawo nałożyć karę stop&go za:
- zbyt bliskie przepłynięcie na pełnym gazie koło łodzi wyławiającej ( strefa bezpieczeństwa min 5m)
- naruszenie strefy bezpieczeństwa przed pomostem (3m) bez spłynięcia do pomostu, bądź przepłynięcie przed pomostem na pełnym gazie.
Zawodnik, który otrzyma karę powinien, na najbliższym okrążeniu po otrzymaniu kary od sędziego spłynąć do pomostu, zgasić silnik, odstawić model, odpalić ponownie silnik oraz kontynuować wyścig

_________________
Pozdrawiam
Adrian Tworuszka
POL-484F
Tychy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: STOP & GO
PostNapisane: 17 wrz 2009, 23:11 
Offline
Fachowiec
Fachowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2006, 20:55
Posty: 252
Lokalizacja: Trzebnica
Dziękuję Adrian za informacje.

_________________
Pozdrawiam
Piotr Juniewicz
POL-566
http://www.rc-trzebnica.cba.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: STOP & GO
PostNapisane: 18 wrz 2009, 01:42 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2006, 14:25
Posty: 611
Lokalizacja: Bellechatoix
Tutaj: http://forum.modelboatsport.net/index.p ... ,11.0.html jest niezłe źródło na ten temat, niestety w języku "obcym", ale ponieważ chyba już jesteśmy "w Europie" :) nikt mi nie zarzuci... no, w zasadzie nie wiem czego... Adi w skrócie przedstawił sedno sprawy, we wskazanym linku można poczytać, co sądzą o tym inni. Jak widać, zdania są podzielone. Szkoda tylko, że tak ważki temat nie został podniesiony już dawno przez kogoś z naszego Zarządu. Jak wynika z w/w treści temat był intensywnie omawiany na spotkaniu team leaderów na WC(!) i nikt nie puścił "pary z gęby" na ten temat do dzisiaj... Nasuwa się pytanie: jak się mają nasze ambicje "mistrzowsko-światowe" do faktu braku wśród "decydentów" osób "z językiem" i kompetencjami sędziowskimi???
Nie czepiam się naprawdę tylko zwracam uwagę na ważny problem. I przepraszam za nadmiar cudzysłowów.

_________________
Piotr Jędrzejczak POL-555


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: STOP & GO
PostNapisane: 18 wrz 2009, 07:52 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Pitt napisał(a):
Szkoda tylko, że tak ważki temat nie został podniesiony już dawno przez kogoś z naszego Zarządu.

Nie wydaje mi się aby w tym przypadku, sprawa lezała w gestii zarządu. To leży raczej w kompetencji sędziów. W Supraślu sędzia główny zadecydował, że na tych zawodach przepis ten nie będzie stosowany z powodu jego tzw "nowości". Nikt z członków zarządu nie może negować decyzji sędziego. To chyba jest jasne.
Pitt napisał(a):
Jak wynika z w/w treści temat był intensywnie omawiany na spotkaniu team leaderów na WC(!) i nikt nie puścił "pary z gęby" na ten temat do dzisiaj...

Jak pamiętamy na spotkaniu team liderów w Leno gdzie ta sprawa była omawiana nie było naszego ponieważ w tedy kiedy ono się odbywało nasz kierownik ekipy nic nikomu nie mówiąc pojechał do domu.
Więc do członków tego zarządu pretensji o to mieć nie można ponieważ to nie leży w ich kompetencji.
Chciałem , też poinformować że czynione są starania o przetłumaczenie naszych przepisów na język polski. Będzie to przeprowadzone w sposób profesjonalny poprzez tłumacza przysięgłego.
Odnośnie stosowania przepisu stop/go myślę ,że będzie on przestrzegany powszechnie na naszych zawodach, niezależnie od tego co sądzą o tym zawodnicy. Jeżeli znalazł się w przepisach Nawigi to musimy go stosować i tyle.
Szkoda,ze temat nie został podjęty na zebraniu na MP wszystko wyjaśnione by zostało w obecności sędziego i nie trzeba by tej kwestii opisywać w tym miejscu.
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: STOP & GO
PostNapisane: 18 wrz 2009, 08:25 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2006, 14:25
Posty: 611
Lokalizacja: Bellechatoix
Jestem przekonany, że dokładnie wszystko, co dotyczy spraw Sekcji, w tym również kwestie sędziowania i upowszechniania aktualnych przepisów, pozostaje właśnie w gestii Zarządu. Bo niby w czyjej, sędziego z łapanki??? Najlepszym dowodem jest fakt, że co roku na CKM to właśnie przedstawiciel Zarządu podaje kandydatury Sędziów głównych na poszczególne imprezy i są one tylko przyklepywane. I Sędzia odpowiada właśnie przed Zarządem za swoją pracę i kompetencje. Bo ZG ma tak naprawdę te sprawy w najgłębszym poważaniu... Jeśli aktualny Zarząd nie ma takiej świadomości to powinien ją nabyć (w sklepie nie ma, sprawdzałem :twisted: )... Argument niestosowania przepisu z powodu jego "nowości" (??????) jest bzdurą totalną, prawdziwa przyczyna to jego nieznajomość przez sędziego. A decyzja o jego stosowaniu lub nie absolutnie w moim mniemaniu nie leży w jego kompetencji... Może go nie używać, ale wszyscy powinni mieć świadomość, że jest i obowiązuje... W końcu tak naprawdę to sędzia jest dla zawodników a nie odwrotnie!!!! I obowiązują go istniejące przepisy, czy tego chce, czy nie.

Omówienie tego tematu na spotkaniu z pewnością by się przydała, sędzia mógłby się czegoś dowiedzieć :) ale nie wszyscy zawodnicy muszą być obecni na zawodach, więc pisanie na ten temat również uważam za konieczne.

Co do tłumaczenia "profesjonalnego", to obawiam się, że osoba nie związana z naszym sportem a będąca tylko (najlepszym nawet) tłumaczem, choćby przysięgłym, zrobi to na poziomie nieco lepszym od "tłumaczy" komputerowych :D:D:D A do zapłacenia będzie sporo :roll: :D Myślę, że nie tędy droga...

Natomiast bardzo podoba mi się temat tablicy. Wiem z doświadczenia, że tego typu prototypowe rozwiązania wymagają czasu na "dotarcie", ale efekt powinien być cenny. Kwestia tylko wykwalifikowanej obsługi...


To tyle porannych uwag :D

Pozdrówka dla wszystkich.

_________________
Piotr Jędrzejczak POL-555


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: STOP & GO
PostNapisane: 18 wrz 2009, 09:16 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Sędzia główny zawodów w żadnym przypadku nie jest podporządkowany zarządowi sekcji, tylko kolegium sędziów przy CKM i Ty to wiesz i ja to wiem. Sędziowie na naszych zawodach nie są brani z łapanki, lecz są to ich suwerenne decyzje świadczące o chęci pomocy przy organizacji za to należy im podziękować. I uważam,że robią Oni bardzo dobrą pracę, za bardzo małe pieniądze lub wręcz bez zapłaty. W przypadku naszych zawodów imprezy obsługują sędziowie z uprawnieniami. A Mistrzostwa Polski "trąbił" sędzia z uprawnieniami międzynarodowymi
Pitt napisał(a):
... Argument niestosowania przepisu z powodu jego "nowości" (??????) jest bzdurą totalną, prawdziwa przyczyna to jego nieznajomość przez sędziego. A decyzja o jego stosowaniu lub nie absolutnie w moim mniemaniu nie leży w jego kompetencji... Może go nie używać, ale wszyscy powinni mieć świadomość, że jest i obowiązuje... W końcu tak naprawdę to sędzia jest dla zawodników a nie odwrotnie!!!! I obowiązują go istniejące przepisy, czy tego chce, czy nie.

To co napisałeś jest negowaniem uprawnień sędziego i naśmiewaniem się z jego sposobu prowadzenia imprezy. Zarząd sekcji mógłby wkroczyć wtedy ,kiedy sędzia z jakiegoś powodu nie byłby zdolny do przeprowadzenia imprezy ale nie może negować suwerennych decyzji sędziego.
I Andzej L. i Krzysiek byli na wszystkich mistrzostwach świata i Europy na przestrzeni ostatnch 20 lat i wiedzą i znają wszystkie przepisy obowiązujące na zawodach FSR. Chcę też dodać ,że Krzysztof L. ma prawnienia sędziego międzynarodowego i prowadził wyścigi na mistrzostwach świata i to nie jeden raz.
Jeżeli przepis S/G nie obowiązywał na tych zawodach to była to ich decyzja i nikt nie powinien jej podważać, a zwłaszcza ten którego na tych zawodach nie było .
Odnośnie tułmaczenia naszych przepisów, to zostaną one przetłumaczone przez fachowca ponieważ i wśród tłumaczy poniekąd można znależć modelarzy i właśnie jeden się znalazł. O tzw bzdurach wynikających z tłumaczeń to myślę ,że tłumacze stają przed o wiele trudniejszymi tekstami niż nasze przepisy
O ile wiem to kiedyś zadałeś sobie Piotrze trud pzetłumaczenia przepisów, ale gdzieś to tłumaczenie zniknęło. Możesz się obrażć i boczyć na ten zarząd ale tych przepisów nie tłumaczyłeś dla tego zarządu tylko dla WSZYSTKICH kolegów. Być może to Twoje tłumaczenie powinno z powrotem znależć się na łamamch stron FSRowych?
Przepisy navigowskie i tak zostaną przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego ponieważ są one dokumentem i pod nim musi znależć się podpis osoby która uwiarygodni
ten dokument. I tylko tłumacz przysięgły może być taką osobą.
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: STOP & GO
PostNapisane: 18 wrz 2009, 09:36 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 30 cze 2007, 23:27
Posty: 384
Lokalizacja: Tychy
Andrzej temat próbowałem podjąć na walnym (dwa razy), trudno może nikogo więcej to nie interesowało. Dziwi mnie jednak fakt bo, w przyszłym roku są mistrzostwa świata a większość naszych zawodników uważa ten przepis za "egzotyczny". Gdyby na MP w Supraślu sędzią głównym był sędzia z Węgier część naszych zawodników nie napływałaby więcej niż 40 kółek w 30min, bądź wogóle by nie dopływała do końca wyścigu z powodu czerwonej kartki. Włosy się jeżyły na głowie, gdy 12 kilowy model przepływał z pełną prędkością 30cm od pomostu a sędzia mówił " dostajesz ostrzeżenie " Naruszenie strefy 3m przed pomostem bez spłynięcia powinno bezwzględnie wiązać się z karą a nie ostrzeżeniem. Spora część pomostów, z których startujemy jest na linii wody, a komu, jak komu ale Tobie Andrzej chyba nie trzeba mówić, co może zrobić rozpędzony model, gdy wyskoczy z wody :( To samo powinno dotyczyć łodzi wyławiającej - strefa 5m wkoło niej powinna być święta. Myślę, że u Nas problemem nie są przepisy tylko koleżeństwo - "nie dam mu żółtej karki, bo się obrazi, albo mnie zwyzywa", tak to już chyba jest, że na swoim podwórku uważamy, że wolno nam wszystko a na zagranicznych imprezach jesteśmy potulni jak baranki.

_________________
Pozdrawiam
Adrian Tworuszka
POL-484F
Tychy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: STOP & GO
PostNapisane: 18 wrz 2009, 10:08 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Mogę sobie dziś posiedzieć przy komputerze :D więc szybko odpowiem.
ADI napisał(a):
Andrzej temat próbowałem podjąć na walnym (dwa razy), trudno może nikogo więcej to nie interesowało.

Adrian wybacz ,ale nie mogę sobie pzypomnieć momentu w którym podnosiłeś ten temat do dyskusji. Na pewno bym Ci odpowiedział.
ADI napisał(a):
Naruszenie strefy 3m przed pomostem bez spłynięcia powinno bezwzględnie wiązać się z karą a nie ostrzeżeniem. Spora część pomostów, z których startujemy jest na linii wody, a komu, jak komu ale Tobie Andrzej chyba nie trzeba mówić, co może zrobić rozpędzony model, gdy wyskoczy z wody :( To samo powinno dotyczyć łodzi wyławiającej - strefa 5m wkoło niej powinna być święta.

Tu zgadzam się z Tobą w zupełności. Tylko jest jeden mały problem. Wszystkie decyzje sędziego powinny być jasne aż do bólu. W czasie wyścigu nie bardzo widać i nie do końca jest pewne czy zawodnik przejechał koło pomostu w odległości 3m a może to było 2,4 albo 3,5 m. Wg mnie tę strefę bezpieczeństwa powinny wyznaczać małe bojki ustalające tą strefę. Można je wykonać z malych piłeczek zrobionych z gąbki które są absolutnie bezpieczne dla łodek a wyraźnie zaznaczą tą strefę. Tak robili koledzy ze Schwedt i wg mnie idealnie zdało to egzamin. Myślę ,że na na MS należałoby zgłosić zmianę w przepisach dotyczącą . obowiązku ustawiania trzech bojek w odległości trzech metrów od pomostu. Wykluczy to dowolność decyzji sędziego o zastosowaniu przepisu s/g wobec poszczególnych zawodników.
ADI napisał(a):
To samo powinno dotyczyć łodzi wyławiającej - strefa 5m wkoło niej powinna być święta. Myślę, że u Nas problemem nie są przepisy tylko koleżeństwo - "nie dam mu żółtej karki, bo się obrazi, albo mnie zwyzywa", tak to już chyba jest, że na swoim podwórku uważamy, że wolno nam wszystko a na zagranicznych imprezach jesteśmy potulni jak baranki.

Bezpieczeństwo łodzi jest poza wszelką dyskusją i dotychczas też za niebezpieczną jazdę w jej pobliżu często zostawały zabierane okrązenia karne.
Co do koleżeństwa, to ja uważam,że jeżeli wchodzę na podest sędziowski to to koleżeństwo zostaje poza tym podestem. Tu liczy się obiektywizm i po tym można pozna,czy sędzia jest sprawiedliwy czy nie. Myslę że z czasem się to upowszechni. bądżmy kolegami ale jako sędzia ja mam rację ! i Nie krzyczeć proszę, tylko odwołać się od decyzji sędziego w formie protestu, jeżeli wydaje Ci się ,że jesteś pokrzywdzony. Myślę ,że wyszkolenie na organizowanym kursie wiele tu pomoże. I nawet jeżeli dany zawodnik nie ma zamiaru później sędziować to warto wziąć w nim udział ,żeby poznać tajniki sędziowania.
ADI napisał(a):
tak to już chyba jest, że na swoim podwórku uważamy, że wolno nam wszystko a na zagranicznych imprezach jesteśmy potulni jak baranki.

Adrian wierz mi, że ta potulność na zawodach zaganicznych dawno już nam minęła :) Pojedź kiedyś z nami to zobaczysz :jajcarz:
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: STOP & GO
PostNapisane: 18 wrz 2009, 11:48 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2006, 14:25
Posty: 611
Lokalizacja: Bellechatoix
Andrzeju, nie zamierzam wdawać się z Tobą w kolejną dyskusje bez sensu... Wyraziłem tylko swoje zdanie na poruszany temat, do czego mam prawo, podobnie, jak i Ty. Absolutnie nie podważam kompetencji moich Kolegów Lisiaczków, natomiast neguję Twoje przedstawienie sprawy. Co do Kolegium Sędziów przy CKM, to jest ono tworem czysto iluzorycznym od śmierci swojego ostatniego Przewodniczącego, chyba, że w ostatnim czasie coś "drgnęło" - co daj Boże... Podtrzymuję więc swoją tezę, że sędziowie muszą współpracować z Zarządem, który musi mieć wpływ na ich pracę... nie chce mi się już rozwijać tego tematu, dla mnie oczywistego :|
Co do tłumaczenia, które wykonała moja Córka Maja we współpracy ze mną, to było dostępne na stronie, która w tej chwili nie istnieje. Być może wkrótce je ponownie udostępnię, wcześniej aktualizując, m.in. o stop'n go :lol: :lol: :lol:

Adi, jak zwykle piszesz z sensem :bravo:

Pozdrówka.

_________________
Piotr Jędrzejczak POL-555


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: STOP & GO
PostNapisane: 18 wrz 2009, 12:01 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2006, 14:25
Posty: 611
Lokalizacja: Bellechatoix
Tytułem usprawiedliwienia chciałem jeszcze dodać, ze patrząc na zdjęcia z MP mylnie sądziłem, że sędziowała inna osoba... Jeśli to był Krzyś i Andrzej, to oczywiste, że nie są "z łapanki" :lol: :lol: :lol:

Pozdrawiam żubry białostockie (te wyemigrowane też). :D

_________________
Piotr Jędrzejczak POL-555


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: STOP & GO
PostNapisane: 18 wrz 2009, 12:36 
Offline
Asior
Asior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, 22:38
Posty: 3097
Lokalizacja: Wrocław
Pitt napisał(a):
Andrzeju, nie zamierzam wdawać się z Tobą w kolejną dyskusje bez sensu...

Piotrze nikt Ci nie każe, nie jesteś jedynym uczestnikiem dyskusji i od Ciebie zależy czy chcesz w niej brać udział
Pitt napisał(a):
Co do Kolegium Sędziów przy CKM, to jest ono tworem czysto iluzorycznym od śmierci swojego ostatniego Przewodniczącego,

W CKM jest wiele tworów czysto iluzorycznych. Lecz nie oznacza to ,że my nie mamy robić swojej roboty organizacyjnej.
Zarząd sekcji rozmawia i w przeszłości rozmawiał ( i nie tylko ten , poprzednie zarządy także) i prosił kolegów, którzy mają uprawnienia sędziowskie o poprowdzenie imprez i koordynuje zawsze i na wszystkich zawodach obsługę sędziów ( chyba, że organizator sam sobie zapewni tą obsługę jak np w Ślesinie czy w Supraślu). tak było zawsze i tak będzie zawsze. I nie mu tu jakiejś szczególnej zasługi zarządu. Normalna robota. Ale też nikomu nie wolno podważać decyzji sędziego. Nawet członkowi czy członkom zarządu. Ja także nie jestem z łapanki zgłosiłem się do sędziowania na długo przed imprezą i tak było również przed zawodami w Trzciance. Myślę,że wzorem innych krajów możemy sobie sędziować sami zawody. warunkiem jest zdobycie odpowiednich uprawnień i to moje sędziowanie pod okiem sędziego międzynarodowego miało na celu zdobycie tzw stażu potrzebnego do zdobycia tych uprawnień sędziowskich.
A.C.

_________________
Jeżeli posiadasz stary spalinowy silnik modelarski do kolekcji i chcesz go oddać w dobre ręce, daj znać. Omówimy warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: STOP & GO
PostNapisane: 18 wrz 2009, 13:28 
Offline
Fachowiec
Fachowiec

Dołączył(a): 30 cze 2007, 23:27
Posty: 384
Lokalizacja: Tychy
To czy sędziowie są z łapanki lub mają uprawnienia nie zmienia faktu że poziom bezpieczeństwa na naszych zawodach jest coraz niższy, nie mam na myśli tu zabezpieczenia samych zawodów lecz styl pływania nie których zawodników którzy coraz bardziej utwierdzają mnie w przekonaniu że na wodzie można robić prawie wszystko i to bez karnie. Przez ostatnie dwie imprezy schodziłem trzy razy mokry z pomostu tylko z powodu tego że zawodnik zapomniał po co jest lewy drążek, a sędzia, sędzia milczał i udawał że nic się nie dzieje :( Czasami się zastanawiam czy naprawdę coś się musi znowu stać żeby reszta zauważyła problem.

Andrzej i tu nie chodzi o podważanie decyzji sędziów, raczej chodzi o brak tych decyzji. Spróbuj Sobie przypomnieć ilu zawodników w tym sezonie zostało ukaranych żółtą kartką lub odjęto im okrążenia(pewnie policzysz to na palcach jednej ręki), a teraz pomyśl ilu powinno być ukaranych a poszło im to płazem. Nie chodzi mi o przewinienia typu zajechanie drogi lub najechanie na stojący model – łódka nie człowiek, łódkę się naprawi. Wiele było mówione na walnym o tym jak pływają nasi juniorzy, tylko gdzie mają się nauczyć pływać, z kogo mają brać przykład. Sędzia im uwagi nie zwróci, a i część naszych seniorów nie ma się czym pochwalić.
Jeżeli sami nie wypracujemy pewnych nawyków u zawodników w przyszłości będzie tak jak jest teraz (oby nie było gorzej, a łódki coraz szybsze i mocniejsze), niestety większość pracy do wykonania będzie spoczywać na barkach sędziów. Mają cały wachlarz kar i upomnień z których miom zdaniem powinni korzystać.

Ale to tylko moje takie rozmyślania :)

_________________
Pozdrawiam
Adrian Tworuszka
POL-484F
Tychy


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL