Czy ktoś z Was wie jakie oleje są stosowane do tych paliw?
Ja próbowałem się dowiedzieć ale nie udało mi się dotrzeć do tak tajnych informacji...
Oto próbka korespondencji mailowej z tą firmą...
Cytuj:
> To:
sklep@arcticglow.com> Subject: Prośba o charakterystyki techniczne olejów
>
> Witam,
> proszę o przesłanie danych technicznych olejów TLRD oraz TLS.
> Chciałbym zacząć stosować Państwa produkty do silników CMB45.
> P.S.
> Czy istnieje możliwość zakupu Państwa paliw w opakowaniach 20l?
>
> Pozdrawiam
Cytuj:
Witam,
Dziękuję za zainteresowanie naszymi paliwami.
Dostateczny opis jest dostępny na stronach sklepu. Parametry fizykochemiczne
są odpowiednie do stosowania w silnikach modelarskich (lepkość,
temperaturowy wskaźnik lepkości, odporność temperaturowa, odporność na
wystąpienie tarcia półsuchego i zatarcie itp. itd.), ale nie publikujemy
tych danych.
Oleje i paliwa są na tyle sprawdzone w silnikach samochodowych, lotniczych,
w tym śmigłowcach, że nie ma obaw przed podjęciem prób z silnikami
"szkutniczymi".
Posiadamy w ofercie szeroki wybór mieszanek paliwowych, obejmujący swoim
składem wszystkie najpopularniejsze zastosowania do silników modelarskich.
Paliwo sprzedajemy tylko w 5l kanistrach, pakowane w kartonach po 4szt
kanistrów.
pozdrawiam
Krzysztof Hilbrycht
Cytuj:
> To: sklep-arcticglow
> Subject: Re: Prośba o charakterystyki techniczne olejów
>
> Witam,
> 1. Opis na państwa stronie jest niedostateczny - stąd moje zapytanie.
> 2.Co to znaczy że parametry są "odpowiednie do stosowania w silnikach
> modelarskich"?
> 3.Co to za parametr "odporność temperaturowa" i w jakich jednostkach
> sie to
> określa?
> 4.Co to za parametr "odporność na
> wystąpienie tarcia półsuchego i zatarcie" i w jakich jednostkach sie to
> określa?
> 5.Wskaźnik lepkości to parametr który zawsze ma związek z
> temperaturą... Nie
> używa się określenia "temperaturowy wskaźnik lepkości"...
> 6. Pisze Pan że "Oleje i paliwa są na tyle sprawdzone w silnikach
> samochodowych, lotniczych,
> w tym śmigłowcach, że nie ma obaw przed podjęciem prób z
> silnikami"szkutniczymi"...
> Po pierwsze co to znaczy że są "na tyle" sprawdzone?
> To znaczy na ile?
> Po drugie nie interesuje mnie "podejmowanie prób"...
> NIe zastosuję do silnika o wartości ok 2200zł paliwa o nieznanej
> charakterystyce...
> 7. Dlaczego nie chce Pan podać charakterystyk technicznych stosowanych
> olejów?
> Czego Pan sie obawia?
>
> Pozdrawiam
Cytuj:
Witam,
Przykro mi, że nie możemy zaspokoić Pańskiej ciekawości w większym stopniu
ale ze względów handlowych, podobnie jak u innych producentów, ilość
publikowanych informacji o produktach została ściśle zdefiniowana, toteż nie
mamy nic do dodania...
Natomiast każdy użytkownik ma prawo zaspokoić swoją ciekawość samodzielnie
zdejmując charakterystykę zakupionego oleju.
pozdrawiam
Krzysztof Hilbrycht
Jak widać informacja na temat danych technicznych i jakości produktów tej firmy jest tajemnicą handlową...
Najbardziej interesuje mnie co to za magiczny lubrykant kryje się pod tajemniczą nazwą kodową "TLRD"...
TLS to prawdopodobnie nic innego jak któryś Aerosynth natomiast ARTLS to najpewniej Aerosave...